عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است اقدام حسن روحانی در عزل همزمان سه وزیر را باید یک حرکت انتحاری انتخاباتی و در راستای ترمیم پایگاه رأی رئیس جمهور و نه ترمیم کابینه تحلیل کرد.
کد خبر: ۳۱۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 23 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمد حسن‌نژاد با بیان اینکه اقدام حسن روحانی در عزل همزمان سه وزیر را باید یک حرکت انتحاری انتخاباتی و در راستای ترمیم پایگاه رأی رئیس جمهور تحلیل کرد نه ترمیم کابینه اظهار داشت: نظرسنجی‌ها و تحلیل میدانی نظرات و آراء مردم، نارضایتی مردم از وضع موجود به ویژه در حوزه معیشت و اقتصاد را نشان می‌دهد از آنجا که در مدت زمان باقی مانده رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و ... امکان پذیر نیست پس باید یک حرکت انتحاری در حوزه‌های رأی خیز همانند جوانان یا آموزش و پرورش انجام داد تا تمرکزها از حوزه اقتصاد به سوی دیگر جلب و تمام کاستی‌ها را حاصل عملکرد دولت قبل و مجلس گذشته ابراز کرد.

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور برای انجام این کار باید به جامعه القاء کند که از عملکرد وزرای سه وزارتخانه ناراضی بوده اما از مجلس نهم به وی تحمیل شده و مجبور بوده با آنها کار کند و اکنون که مجلس تغییر کرده به دنبال وزرای باب میل خود است پس وزرایی که گزینه اصلی نبوده و به خاطر عدم رأی اعتماد مجلس نهم به گزینه های اصلی وزیر شده اند حذف و گزینه های اصلی را به مجلس دهم معرفی کند.

استعفای فانی برای سرپوش گذاشتن بر فساد مالی وزارت آموزش و پرورش

حسن‌نژاد با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش رأی خیزترین حوزه بوده و بیشتر فرهنگیان از آقای فانی ناراضی بوده‌اند، ادامه داد: فساد گسترده مالی در این وزارتخانه جای هیچگونه دفاعی باقی نمی‌گذارد پس آقای فانی باید عزل شده تا هم رضایت فرهنگیان جلب شود.

وی با بیان اینکه دومین وزارتخانه که باب میل رئیس جمهور نبوده و توسط مجلس نهم تحمیل شده وزارت ورزش و جوانان بود یادآور شد: از قضا ذینفعان وزارت ورزش و جوانان نیز از عملکرد وزیر ناراضی بودند و این وزارتخانه حوزه رأی گستره ای داشت پس آقای گودرزی عزل می‌شود تا هم دل ورزشکاران و جوانان به دست آورده شود و هم ضعف های سه سال قبل به حساب مجلس اصولگرای نهم گذاشته شود و هم با معرفی گزینه اصلی سیاسی راه برای میتینگ های انتخاباتی در قالب همایش های پیاده روی، ورزشی و ... فراهم شود.

عزل جنتی رضایت طرفداران اعتدال و اصلاحات و بزرگان اصولگرا را جلب می‌کند

حسن‌نژاد در بیان چرایی عزل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای جنتی برخلاف دو وزیر قبلی گزینه اصلی روحانی بوده است اما  رئیس جمهور با عزل جنتی دل طرفداران خود را به دست می‌آورد و همچنین نظر بزرگان اصولگرا را جلب می‌کند مردم عادی اغلب طرفدار رئیس جمهور از انفعال آقای جنتی در مقابل لغو کنتسرت‌ها و صدور مجوز سختگیرانه فیلم ها و ... گلایه دارند از سوی دیگر بزرگان اصولگرا از ولنگاری فرهنگی و بی‌توجهی به حوزه فرهنگ گله مند هستند پس با عزل جنتی هم رضایت طرفداران اعتدال و اصلاحات جلب می‌شود و هم رضایت بزرگان اصولگرا.

وی ادامه داد: اگر شبکه اطلاع رسانی حامی روحانی بتواند مطالب را به شرح مذکور به مردم القا کند دکتر روحانی با یک تیر چندین نشانه را زده است و امید را به اردوگاه حامیان خویش برای پیروزی در انتخابات 96 برگردانده است اما نکته قابل توجه تأثیر نفوذ بسیار بالای شبکه‌های مجازی در زندگی امروزی مردم است که مخالفان دولت نیز سعی در القاء تفکرات خویش به مردم دارند.

اگر دولت با تغییر مجلس قصد ترمیم کابینه داشت، چرا خرداد ماه اقدام نکرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه لبه دیگر تیغ این اقدام سوالاتی است که در ذهن مردم شکل می گیرد اظهار کرد: نخستین سوال این است اگر دولت با تغییر مجلس قصد ترمیم کابینه و عزل وزرای تحمیلی را داشت چرا خرداد ماه دست به چنین اقدامی نزد چرا پس از جدی شدن استیضاح فانی و برملا شدن تخلفات گسترده صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام به چنین کاری کرد.

آیا دولت عملکرد وزرای اقتصاد، صنعت و تعاون را مطلوب می داند؟

حسن‌نژاد افزود: اگر دولت قصد تغییر وزرای تحمیلی را دارد پس چرا به جای عزل وزیر علوم وزیر ارشاد را عزل کرد. اگر دولت عملکرد وزرای تحمیلی را مطلوب نمی‌داند آیا عملکرد وزرای مطابق میل خود همانند اقتصاد، صنعت و تعاون را مطلوب می‌داند.

آیا رئیس جمهور از وضعیت شبکه بانکی راضی است؟

وی ادامه داد: آیا رئیس جمهور از وضعیت شبکه بانکی با آن حقوق‌های نجومی و مطالبات سوخت شده و ... راضی هستند. روحانی از وضعیت صنعت و اشتغال راضی است و هزاران سئوال مشابه دیگر که در اذهان عمومی شکل گرفته لبه دیگر تیغ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه قدرت تیم رسانه‌ای موافقان و مخالفان رئیس جمهور کاربرد اینکه کدامین لبه تیغ برنده‌تر است را مشخص می‌کند، تصریح کرد: اگر موافقان دولت بتوانند تحلیل مطابق میل دولت را به مردم القا کند تدبیر رئیس جمهور یک ابرتدبیر بوده و با یک تیر چندین هدف را نشانه گرفته است اما اگر مخالفان دولت بتوانند ابهامات و اما و اگرهای ذهن مردم را پرورش دهند باید گفت تدبیر سکاندار دولت تدبیر و امید به یک سوء تدبیر تبدیل شده و امید را برای حامیان خود به یأس مبدل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :