لزوم بهره گیری از سفر مقامات کشور ها برای معرفی تبریز 2018
ابتدا این مساله را نباید منکر شد که تلاش های شخص شهردار برای معرفی تبریز بعنوان یک جاذبه گردشگری در سال 2018 برای مسلمانان شد اما واقعیت این است که گویا در دولت مستقر در تهران هیچ اراده ای برای تحقق مرکزیت توریسم تبریز در سال 2018 وجود ندارد .
کد خبر: ۳۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 27 October 2016
ابتدا این مساله را نباید منکر شد که تلاش های شخص شهردار برای معرفی  تبریز بعنوان یک جاذبه گردشگری در سال 2018 برای مسلمانان شد اما واقعیت این است که گویا در دولت مستقر در تهران هیچ اراده ای برای تحقق مرکزیت توریسم تبریز در سال 2018 وجود ندارد .
 
امروز رییس جمهور بوسنی که برای رایزنی های  سیاسی دومین روز سفر خود را می گذراند برای بازدید از جاذبه های تاریخی ایران و آشنایی با پتانسیل های توریستی ایران طبق معمول به شهر اصفهان رهنمون شده است.
 
بسیاری از مقامات دولتهای خارجی چیز زیادی از تاریخ و فرهنگ و پتانسیل های گردشگری ایران نمی دانند و این وزارت خا رجه و  سازمان گردشگری است که سین این دیدارهای غیر دیپلماتیک را که اتفاقا بسیار موثرتر از دیدارهای دیپلماتیک هم هست، تنظیم می کنند.
 
 
همواره این مساله وجود داشته است که چرا فقط اصفهان مقصد این نوع بازدیدها بوده است و چرا جاذبه های سایر نقاط ایران از سیستان (شهر سوخته) و کرمانشاه(طاق بستان) و تبریز و اردیبل با هزاران جاذبه توریستی و سیاحتی  در ایننوع برنامه ریزی ها مغفول باقی می ماند.
دیدار دیروز رییس جمهور بوسنی با رهبری همه نگاه ها را به این سفر دوخته بود و با توجه به اینکه مقصد بعدی دیدار ایشان برای رسانههای خارجی بسیار مهم می باشد وزرات خارجه وسازمان گردشگری می توانستند از این فرصت برای معرفی تبریز2018 که شعاری ملی و بین الملل اسلامی است استفاده کنند.اما متاسفانه اینچنین نشد.
 
اگر از رئیس جمهور بپرسند برای تبریز 2018 چه کاری انجام داده اید ، به دلیل وضعیت اقتصادی کشور حرفی برای گفتن ندارد اما با این نوع اقدامات می توانست بسیاری از مطالبات به حق شهروندان تبریزی را که نقش مهمی در ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران دارند را پاسخ دهد.
 
سرویس اجتماعی تابناک تبریز
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
مگر تبریریا چنین حقی را برای سایر شهرهای استان قایلن که از رییس جمهور و.. انتظار دارند در همین استان شهرهایی هستند با قدمت چندین برابر تبریز و بعضیاشون خواستگاه تمدن و ... هستند و اتفاقا مراکز دیدنی تری دارند نسبت به تبریز آیا نامی از آنها در استان هست؟ اخبار استان از مراغه و میانه و اهر و کلیبر چیزی عنوان میکند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :