مدیرکل راه آهن استان یزد گفت : کار بهسازی خطوط راه آهن بافق با 500میلیاردریال اعتبار انجام شد.
کد خبر: ۳۲۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 16 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سید مصطفی داودی افزود: با بهسازی این خطوط ریلی و افتتاح سکوی دوم بافق دیگر شاهد تاخیر قطار در این مسیر نخواهیم بود.
وی موقعیت خاص و ویژه بافق را در راه آهن استان یزد یاد آورشد و گفت: تردد قطارهای باری و مسافربری به دلیل قرار گرفتن این شهرستان بر سر پنج راه ریلی کشور، زیاد است.
داودی، از راه آهن بافق به عنوان یکی از مهمترین ایستگاههای راه آهن کشور یاد کرد و افزود: بافق از طریق اتصال شبکه های ریلی به استان هایی چون هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، مشهد و یزد متصل است و این موقعیت باعث رونق حمل و نقلی ریلی در این منطقه شده است.
مدیرکل راه آهن یزد به برنامه های سال آینده این مدیریت اشاره و تصریح کرد: توسعه ایستگاه بافق، احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، خوابگاه ماموران و باز شدن گره کور ترافیکی در شهرستان بافق با تعامل شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه راه آهن یزد برای پانزدهیمن سال متوالی رتبه نخست حمل و نقل بار را در کشور به خود اختصاص داده است افزود: یزد به لحاظ شبکه حمل و نقل ریلی از ظرفیت فوق العاده ای برخوردار است.
داودی موقعیت ویژه یزد در شبکه ریلی کشور را خاطر نشان و بیان کرد: روزانه بالغ بر 140 رام قطار باری و مسافربری در راه آهن یزد جابجا می شود که از این تعداد حدود 30 رام قطار مسافربری است.
بافق بهترین موقعیت راه آهن از لحاظ تردد قطارهای باری و مسافر بری دارد و به همین لحاظ یکی از مهمترین کارخانجات تعمیرات لکوموتیو راه آهن در این شهر فعالیت می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار