به منظور کاهش آلودگی هوا
مدیریت بحران شهرستان تبریز از کارکنان ادارات و شرکت‌ها خواست به منظور کاهش آلودگی هوا در این شهر فردا سه‌شنبه هفتم دی ماه از آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.
کد خبر: ۳۴۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 26 December 2016

 ظهر امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز برای بررسی بحران آلودگی هوا جلسه ای به ریاست فرماندار شهرستان تبریز تشکیل داد و از جمله مصوبات مهم آن صدور دستورالعمل به ادارات و شرکت‌ها بود تا از کارکنان خود بخواهند فردا با خودروی شخصی به محل کار نیایند.

رحیم شهرتی‌فر فرماندار تبریز با اشاره به درصد بالای آلاینده های مربوط به تردد وسائط نقلیه، از مردم تبریز خواست برای گذر از این شرایط بحرانی احساس وظیفه کنند و از تردد با خودروهای شخصی خود در مواقع غیرضروری خودداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تبریز آموزش‌های عمومی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از بحران و مدیریت شرایط بحرانی را ضرورتی مهم عنوان داشت و گفت: متاسفانه در این خصوص آموزش‌های عمومی و فرهنگ سازی نادیده گرفته می شود و اگر جلسات آموزشی و توجیه مردم به طور مطلوب انجام می‌شد الآن نیاز به تشکیل جلسات متعدد بحران آلودگی هوا نبود.

شهرتی‌فر ادامه داد: آموزش مصرف درست گاز طبیعی در منازل، خودداری از آوردن خودروهای شخصی در مواقع غیرضروری، تغذیه مفید در مواقع آلودگی هوا، کمک‌های اولیه به مصدومان در شرایط بحرانی و سایر آموزشهای مشابه ضروری است و دستگاه های متولی موظف به برنامه‌ریزی و اجرای آن هستند.

فرماندار تبریز بر نقش ارتباط موثر با مراکز دانشگاهی و سفارش تحقیقات علمی در پیشگری و حل بحران تاکید کرد و از کارگروه‌های 14 گانه و ادارات متولی آن خواست کارشناسان و افراد خبره خارج از مجموعه اداری خود را شناسایی و از تجربیات و نظرات آنان در برنامه‌ریزی و  آموزش استفاده ی لازم را ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار