مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری خوزستان در راستای تاسیس و راه اندازی ۱۰ پلاتو نمایشی در شهرستان‌های استان خبر داد
کد خبر: ۳۵۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 31 December 2016
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، جمعه(١٠ دی) در آیین گشایش نخستین جشنواره تئاتر فجر استانی گفت: وجود تئاتر و رونق و پیشرفت آن در جامعه نشان‌دهنده‌ی بلوغ فکری، تعقل و خردورزی است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیر گذار و به جامعه کمک کند.

 وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خوزستان در حوزه فرهنگ و هنر افزود: برگزاری جشنواره‌های بزرگی در سطح استان از قبیل جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر، جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، تئاتر عربی و دیگر جشنواره‌های استانی نشان از پتانسیل‌های مطلوب استان در حوزه هنر دارد.

 جوروند خاطر نشان کرد: هم‌چنین فعالیت مستمر گروه‌های تئاتر در شهرستان‌ها از جمله جشنواره تئاتر کودک در دزفول نشان دهنده اقبال عمومی به هنر تئاتر در استان خوزستان است که سنگ بنایش را هنرمندان زده‌اند.

 وی اذعان داشت: هنرمندان خوزستانی با کمترین بضاعت، تولیدات با ارزشی را در سطوح استانی و ملی ارائه کرده‌اند که تنها انگیزه آنان علاقه‌مندی بوده و براین اساس جا دارد با توجه به ظرفیت‌های بالای خوزستان در حوزه فرهنگ در راستای به حداقل رساندن دغدغه‌های آن‌ها تلاش کرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: خدمت به حوزه تئاتر خدمت به تعالی انسان است چرا که در صحنه‌های تئاتر شاهد اتفاقات مهم و آموزنده هستیم.

 وی  با بیان اینکه هنرمندان سرمایه های بزرگ ما هستند که می‌توانند فعالیت‌های هنری را مدیریت کنند، تاکید کرد: ظرفیت بالای هنرمندان و پتانسیل‌های خوب این استان شرایط مناسبی را برای ما ایجاد کرده که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای برگزاری برخی جشنواره‌های بین‌المللی باشیم.

 جوروند با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر در استان‌ها اظهار داشت: تمرکز جشنواره‌ها در تهران از جمله دغدغه‌های هنرمندان بوده که اکنون برگزاری جشنواره تئاتر استانی در استان‌ها تا حدودی رضایت هنرمندان را فراهم کرده و امیدواریم این روند به دیگر جشنواره‌های بین‌المللی نیز تسری پیدا کند.

 وی با بیان اینکه متمرکز کردن جشنواره‌ها در مرکز استان جالب نیست، ادامه داد: این اتفاق در شهرستان‌های مختلف در حال گسترش است و خلاقیت و نوآوری در جشنواره فجر و انتقال این جشواره به استان‌های مختلف تاثیران مثبت بسیاری در پی دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان اذعان داشت: استفاده مطلوب هنرمندان شهرستانی از این فرصت و بهره‌گیری از تجارب هنرمندان دیگر باعث خواهد شد اثرات آن را عملا در فعالیت‌های نمایشی مشاهده کنیم.

 وی با اشاره به نگاه مثبت استاندار خوزستان به حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: براساس تفاهمی با استاندار خوزستان مقرر شده ١٠ پلاتو در استان خوزستان و در شهرهای مختلف تاسیس شود.

 جوروند اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این پلاتوها زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان خوزستان توسعه یابد و فضای مناسبی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر خوزستان فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار