رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر مازندران در این شهرستان، گفت: این اتفاق خوب و بزرگ فرهنگی که نخستین بار در استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل می باشد آغاز فصل جدیدی در تئاتر شهرستان آمل و استان است
کد خبر: ۳۵۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 07 January 2017
به گزارش تابناک مازندران،  محمد محمدی شنبه در نشست خبری نخستین جشنواره تئاتر فجر استان مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تئاتر فجر مازندران در این شهرستان، گفت: این اتفاق خوب و بزرگ فرهنگی که نخستین بار در استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل می باشد آغاز فصل جدیدی در تئاتر شهرستان آمل و استان است.
 
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با شاره به اینکه میزبانی تئاتر شهر در شهرستان ها با در نظر گرفتن آیتم هایی از جمله سطح بالای هنر آن شهر، مرکز استان بودن و کلان شهر بودن می باشد، اظهارداشت: آمل توانست در کنار شهرهایی همچون مشهد، شیراز، بوشهر، تبریز و یزد میزبان تئاتر فجر باشد.
 
محمدی بیان کرد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، فرماندار ویژه آمل، شهردار آمل و سازمان های وابسته شهرداری آمل، صدای و سیمای استان مازندران و رئیس هلدینگ صنعتی، فرهنگی، ورزشی اکسین که حمایت مالی و اسپانسری جشنواره حمایت می کنند.
 
وی با بیان اینکه ۲۰ دی میزبان تئاتر فجر هستیم، تصریح کرد: این اتفاق بزرگ نیازمند حمایت همه جانبه جامعه خبری و مسئولان شهری است تا به نحو احسن و بدون مشکل خاصی برگزار شود.
 
محمدی با بیان اینکه حداقل خروجی میزبانی این جشنواره تبادل گروه و تجربه با کلان شهرها می باشد، اذعان داشت: ما با میزبانی تئاتر فجر و حضور گروه های تئاتری کلان شهرها در آمل به خوبی می توانیم از تجربه ها در جهت ارتقای تئاتر آمل و استان مازندران استفاده کنیم و آنچه را که خود در آن مسلط هستیم به دیگر گروه ها دیکته کنیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل  ضمن اشاره به تلاش های شبانه روزی کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، افزود: کارکنان این اداره برای میزبانی هر چه بهتر شهر آمل شبانه روز در حال تلاش هستند و بعضی از اعضای تدارکات حتی تا سه صبح هم در مجتمع امام خمینی در حال کوشش و فعالیت می باشند.
 
قائم مقام جشنواره تئاتر فجر آمل محل اجرا چهار گروه تئاتر در شهر آمل را در مجتمع امام خمینی(ره) اعلام کرد.
 
محمدی ادامه داد: با نامه نگاری هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد انجام دادیم مراسم افتتاحیه را که همزمان با وفات حضرت معصومه(س) می باشد را لغو کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و تمرکز خود را برای برگزاری با شکوه تر مراسم اختتامیه در سالن اجتماعات دانشگاه شمال با حضور مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد گذاشتیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های شاخص مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر بزرگداشت استاد داوود رشیدی و بزگداشت اساتید مازندان استاد مهشید روحانی از آمل، استاد متین از تنکابن و استاد جان لو از بهشهر می باشد.
 
محمدی با بیان اینکه از جمله دلایل میزبانی آمل اجراهای خوب تئاتری های آمل در کشور می باشد، ادامه داد: گروه های بزرگ تئاتری کشور دیگر با تئاتر آمل غریبه نیستند و به خوبی تئاتر آمل را می شناسند و امروز آمل به خوبی می تواند مرکز تئاتر مازندران باشد و به شهرهای دیگر استان و حتی کشور خوراک فرهنگی تزریق کند.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه سه کار از استان مازندران در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد که هر سه کار از آمل است، بیان داشت: قطعا تیاتر شهر یکی از بهترین مجتمع و سالن های استان و حتی کشور خواهد بود که امیدواریم فازهای اول تا سوم این پروژه به زودی آغاز و سرانجام گیرد.
 
همچنین دبیر جشنواره تئاتر فجر شهرستان آمل با بیان اینکه در مجتمع امام خمینی(ره) برای هر شهر غرفه ای را در نظر گرفته ایم، افزود: برای معرفی تئاتر شهرهای استان مازندران غرفه هایی را در نظر داریم که هر شهر به خوبی بتواند تاریخچه تئاتر و هنر خود را به حاضرین معرفی کند.
 
سحر مشرفی گروه های اجرا کننده در آمل را جزو گروه های برتر کشوری دانست و ادامه داد: این گروه ها در جشنواره های بین المللی حضور داشته و در کشور های اروپایی اجراهای خوبی داشتند.
 
کاسپین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار