تونل انرژی و چند سئوال
برای حفر تونل های عمیق ، مانند خطوط مترو و ... بدیهی است که قبل از اجرای پروژه محل مورد اجرای طرح به خوبی بررسی شده و آزمایشات خاک شناسی و ارزیابی استحکام خاک و .. انجام پذیرفته وسپس پروژه اجرائی می گردد.
کد خبر: ۳۶۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 15 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، بر اساس ماده ۲ قانون احداث تونل مشترک تاسیسات انرژی مصوب ۲۷ بهمن سال ۷۲، شهرداری‌های کشور مکلف شدند از محل منابع دولتی و یا منابع داخلی خود و یا مشارکت با سایر بخش‌ها و سایر منابع از جمله فروش اوراق مشارکت، رأسا و یا از طریق شرکت‌های تعاونی و یا بخش خصوصی برای احداث تونل مشترک طبق طرح‌های مصوب اقدام کنند . حال از این قانون بدست می آید که مسئولیت ساخت این تونل ها بر عهده شهرداری است.
 
اما معلوم نیست که چرا شرکت برق منطقه ای آذربایجان ، راسا اقدام به ساخت این تونل می نماید.
 
صبوری در بازدید از مراحل ساخت این تونل اظهار داشت: طول تونل انرژی به طول  ۴ کیلومتر و مسیر آن از  دکل شماره ۱۹ جنب تله‌کابین عون‌بن علی، بلوار ایده‌لو، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان بهشت، خیابان مدرس، خیابان روشنایی و پست مرکزی GIS مرکزی تبریز خواهد بود.
 
صبوری با بیان اینکه این تونل به عمق ۱۲ و قطر ۲٫۵ متر احداث شده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این پروژه در دو سال و تا پایان شهریور سال ۹۷ و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.
 
سئوال دوم، چرا کارگران غیر بومی در این پروژه مشغول بکار بودند؟
هر چند تعداد کارگران غیر بومی بکار گیری شده در این پروژه چندان زیاد نیست که ادعا کنیم اگر بجای آنها از کارگران بومی استفاده می شد برای حل معضل بیکاری نقش موثری ایفا می نمود. اما خود همین بکارگیری نیروهای غیر بومی برای خدماتی که احتمالا نیازمند تخصص چندانی نیست، محل سئوال است.
 
هرچند همه ایران سرای ماست و برای امر مهم اشتغال در همه ایران خوشحال خواهیم شد اما نباید طوری عمل شود که این شائبه در افکار عمومی پدید آید که در پروژه های استانی افراد غیر بومی اشتغال دارند.
 
سئوال سوم، اقدامات تامینی حفر چاه به قدر کافی انجام شده بود؟
 

 برای حفر تونل های عمیق ، مانند خطوط مترو و ... بدیهی است که قبل از اجرای پروژه محل مورد اجرای طرح به خوبی بررسی شده و آزمایشات خاک شناسی و ارزیابی استحکام خاک و .. انجام پذیرفته وسپس پروژه اجرائی می گردد.
حال بایستی پرسید این اقدامات تامینی تا چه میزان انجام پذیرفته بود که چنین ریزشی سبب فوت دوتن از هم میهنانمان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :