هفته قبل بود که پورمهدی مدیران ارشد دولتی استان را خطاب قرار داده و از انها گله نمود که چرا در جلسات مهم استانداری که مربوط به معاونت فنی و عمرانی است حضور نمی یابند.
کد خبر: ۳۹۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 09 March 2017
هفته قبل بود که پورمهدی مدیران ارشد دولتی استان را خطاب قرار داده و از انها گله نمود که چرا در جلسات مهم استانداری که مربوط به معاونت فنی و عمرانی است حضور نمی یابند.
 
شاید البته به نوعی بتوان پورمهدی را زبان غیرسیاسی و واقع بینانه استانداری دانست .او امروز با انتقاد از کم‌توجهی برخی دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی به آیین‌نامه‌ها و مقررات ساخت‌وساز، گفت: متاسفانه در دهه‌های گذشته حریم گسل تبریز در معرض ساخت‌وسازهای بی‌حساب قرار گرفته و بخش عمده‌ای از این ساخت‌وسازها را دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و شبه‌دولتی که بعضا متولی بحث زلزله هم هستند انجام داده‌اند.
 
ظاهرا اشاره او به شهرک استانداری است که دقیقا روی حساس ترین نقطه گسل فعال و خطرناک تبریز قرار دارد . ساخت وسازهای وسیعی که در این منطقه شهری انجام شده با هیچ کدام از معیارها و استانداردهای زیست شهری مطابقت ندارد.

او همچنین از  دستگاه‌های متولی نظارت بر ساخت‌وساز، بخاطر عدم نظارت صحیح شان انتقاد کرد و دلیل برخی اغماض ها را تناقض منافع دانست.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی برای سامان‌دهی این موضوع مصمم است، گفت: انتظار ما این است که وزارت راه این موضوع را در سطح ملی و استانی به صورت یکپارچه دنبال کند و با موضوعات بصورت مقطعی و احساسی برخورد نشود.
 
البته گلایه های او تمام بومی نیست و در ترازی دیگر از سخنان صریح خود وزرات راه را زیر سئوال می برد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص طرح اجرای رویه بتنی در جاده‌های کشور، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی این طرح را در استان آذربایجان شرقی اجرایی نکرده و با وجود اهتمام دستگاه‌های استانی، در بدنه مهندسی وزارت راه در این خصوص مقاومت می‌شود.

البته در بحث آسفالت هم وضعیت خوبی نداریم و کیفیت آسفالت در پروژه‌های راه‌سازی بسیار پایین است.

وی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست تا از اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای رویه بتنی جاده‌ها حمایت کرده و بخشی از این طرح را به صورت نمونه در جاده‌های استان شروع کنند.

پورمهدی با اشاره به اینکه بیش از شش هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان اجرا می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها، شامل بتن‌ریزی است، بنابراین در بحث بتن باید کیفیت کار را جدی بگیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار