مجلس خبرگان رهبری وظیفه کشف و نظارت بر عملکرد رهبری را دارد و از این سوی نهادی کاملا استراتژیک و فراجناحی باید باشد. حال اگر دعوت آنها منجر به پذیرش از سوی آقای رییسی شود از دو حال خارج نیست.
کد خبر: ۳۹۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 22 March 2017
خبری در رسانه های مجازی منتشر شد که حاکی است 50 نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری طی نامه ای خواستار حضور ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 شده اند.
طبیعتا اعضای این شورا حسب این که همگی از رجال سیاسی و مورد وثوق نظام ورهبری هستند و حق دارند در مورد مسائل سیاسی کشور اظهار نظر کنند از این بابت حرجی بر اقدام آنها متصور نیست.
اما یک نکته مهم در این میان وجود دارد و ان هم کارکرد چنین دعوت هایی است.
مجلس خبرگان  رهبری وظیفه کشف و نظارت بر عملکرد رهبری را دارد و از این سوی نهادی کاملا استراتژیک و فراجناحی باید باشد. حال اگر دعوت آنها منجر به پذیرش از سوی آقای رییسی شود از دو حال خارج نیست.
یا رییسی رای می اورد و یا نمی آورد.
اگر رای آورد این میشود بهانه ای برای بدخواهان نظام . چرا که بهر حال دوران ریاست جمهوری رییسی نیز سرشار از افت و خیزهای بدیهی و سیاسی امورات جاری کشور خواهد بود. و از این سوی نقاط منفی کارنامه دولت ایشان به حساب نهاد فوق مهم نظام نوشته خواهد شد. مساله ای که در دوران احمدی نژاد تجربه شد.
حالت دوم این است که رییسی رای نخواهد آورد. دراین صورتدر افکار عمومی چنین شایع خواهد شد که توان و ظرفیت مجلس خبرگان رهبری در اقناع جامعه بسیار ضعیف است و آنان توان بسیج حداقل نصف این خلق الله را ندارند.
هرچند هنوز منابع رسمی خبرگان رهبری این مساله را تایید نکرده اند اما به نظر می رسد ، ضروری است این مجلس معزز فورا نسبت به این خبر واکنش انقلابی از خود ابراز نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :