رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه از استقبال بیش از 8 هزار و 500 مسافران نوروزی از بقاع متبرک این شهرستان خبر داد و گفت: پنج وقف جدید از ابتدای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در این منطقه ثبت شده است.
کد خبر: ۴۰۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 31 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،ماموستا ملاهادی رمضانی ، اظهار داشت: هشت بقعه متبرکه در پاوه وجود دارد که از این تعداد سه بقعه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز 96 برای خدمات‌رسانی فرهنگی به مسافران و میهمانان نوروزی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه تصریح کرد: امسال حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته استقبال بازدید میهمانان نوروزی از بقاع متبرکه واقع در این شهرستان وجود داشته وبرنامه‌های فرهنگی و معنوی به اجرا درآمده با رشد چشمگیری استقبال زوار همراه شده است.

این مسؤول یادآور شد: هشت بقعه متبرکه در شهرستان پاوه شامل بقاع باباحیران، شیخ سراج، شیخ باباحسن، شیخ صفی‌الدین، شیخ محمد در روستای سفیدبرگ، امام‌زاده سیدعبدالله،سیدمحمود اصفهانی و سلطان اسحاق است.

وی با اشاره به اینکه امسال اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سه بقعه متبرکه پاوه در طرح آرامش بهاری فعالیت دارد، افزود: تاکنون بیش از 8 هزار و 500 نفر از ابتدایطرح از این بقاع بازدید به‌عمل آورده‌اند که سال گذشته بیشترین بازدید از بقعه سلطان اسحاق انجام گرفته و طی چند روز نخست سال‌جاری دیگر بقاع منطقه نیز مورد استقبال مسافرانقرار گرفتند.

رمضانی ادامه داد: بیش از 2 هزار نفر از میهمانان و مسافران نوروزی از بقعه امام‌زاده سید عبیدالله (کوسه هجیج)، حدود 500 نفر از بقعه شیخ محمد ( واقع در روستای سفید برگ) و بیش از 6 هزار نفر از بقعه سلطان اسحاق در این شهرستان بازدید کردند.

این مسؤول افزود: 2 روحانی و مبلغ بومی در این بقاع متبرکه در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی با حضور مسافران و زائران اماکن مذهبی در این منطقه اقداماتی از جمله پاسخ‌گویی به سؤوالات شرعی و اقامه نماز جماعت را در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه گفت: پنج وقف به عنوان سنتی پسندیده و مورد سفارش حضرت محمد(ص) در این شهرستان انجام گرفته است،که از جمله آن می‌توان به وقف یک باب مغازه تجاری، 2 قطعه زمین با بیش از 700 مترمربع از سوی 2 واقف خیراندیش و اهدای چند اصله درخت گردو از سوی 2 نفر از واقفان نیک‌اندیش در این منطقه اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به مبحث تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: این حرکت فرهنگی علاوه بر ترویج دین مبین اسلام در واقع سبب رسیدگی وبازسازی مناسب بقاع متبرکه می‌شود، همچنین مبلغان اعزامی با تخصص مورد نیاز در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت و غرفه‌های عفاف و حجاب، واقفان جان (شهدا)، پاسخ‌گویی به سؤوالات شرعی، کودکان و نقاشی، ارائه محصولات فرهنگی، قرآن بخوان و جایزه بگیر، چندرسانه‌ای، مشاوره وقف و... دراین بقاع متبرکه دایر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار