کد خبر: ۴۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 01 May 2017
به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه یزد، استانی صنعتی و معدنی با مردماني سخت‌کوش است، اظهار كرد: در حالي كه یزد نباید بیکار داشته باشد اکنون به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه یازدهم کشور است.
 «محمدرضا تابش» در نشست مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي با مسئولان تشكلات كارگري كه به مناسبت هفته كارگر و در محل خانه كارگر يزد برگزار شد، با اشاره به این که یزد، استانی صنعتی و معدنی است و از سوی دیگر مردمان این دیار همواره به سخت‌کوشی شهرت داشته‌اند، افزود: در یزد اصلاً نباید بیکاری وجود داشته باشد اما اکنون به لحاظ نرخ بیکاری در رتبه یازدهم کشور قرار داریم .

وي تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد صدور مجوزها نیز بی‌نظارت و بی‌حساب و کتاب بوده و در هر حال آمارها نشان می‌دهد که خللی در کار وجود دارد .

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت باید از جامعه کارگری و کارگری در چنین شرایطی حمایت کنند، افزود: در شرایط رکود نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت .

«محمدعلی طالبی» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در این نشست ضمن گرامیداشت هفته کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره)، گفت: روند تعاملی بسیار مطلوبی با تشکل‌های کارگری برقرار است و بسیاری از مسائل مطرح ‌شده از سوی کارگران که در حوزه اختیارات دولت در استان یزد بوده است، رفع شده یا در حال مرتفع شدن است.

وی با بیان این که استراتژی مشخصی برای حل مشکلات کارگران در کشور وجود ندارد، افزود: بخش عظیمی از چالش‌های کارگری به مدیریت کلان کشور در قوای سه‌گانه بازمی‌گردد که نیازمند تدابیر لازم است .

«محمدحسين رياحي» مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان گفت: خوشبختانه تعداد واحدهاي مشكل‌دار در استان به تعداد انگشتان دو دست نمي‌رسد و در كميسيون كارگري و شوراي تامين استان، تصميمات مناسبي براي حل مشكلات اين واحدها گرفته مي‌شود .

گفتنی است، در ادامه این جلسه هر یک از نمایندگان شوراهای کارگری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و پاسخ‌های خود را از مسئولین دریافت کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار