کرمانشاه- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از تکمیل بنای امامزاده سید عبیدالله کوسه هجیج استان با زیربنای ۶۰۰ متر تا اواخر تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 21 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان  در جلسه ستاد استانی نخستین کنگره ملی بزرگداشت سید عبیدالله کوسه هجیج که در محل دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این بقعه در گذشته بنایی با حدود ۳۰ متر بوده است که از دی ماه سال گذشته درصدد تکمیل و توسعه آن برآمده ایم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: در این میان نیازمند تخصیص بودجه برای تکمیل بقعه و نیز جهت برگزاری کنگره از سوی استانداری و سایر دستگاه های مرتبط هستیم.

حجت الاسلام عباسیان خواستار نامگذاری مکانی در کرمانشاه به اسم سید عبیدالله هجیج شد و گفت: همچنین در حال تهیه طرح جامع گردشگری روستای هجیج با رویکرد مذهبی جهت روتق اقتصادی و فرهنگی هستیم.

وی افزود: برای برگزاری این کنگره ملی کمیته اجرایی به ریاست امام جمعه پاوه و کمیته استانی با عنوان کمیته پشتیبانی و البته همچنین کمیته ای علمی جهت بررسی مقالات ارسالی نیاز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کمیته علمی از دو نفر از اساتید دانشگاه، دو نفر از اساتید حوزوی، دو نفر از نخبگان علمی اهل سنت و یک نماینده از اداره اوقاف تشکیل می شود.

وی افزود: در عصر کنونی به جهت مقابله بحث تکفیری با زیارت، اهتمام بیشتری برای توجه به امامزادگان می طلبد تا پاسخی مبتنی بر آموزه های دینی و فرامین پیامبر اکرم(ص) داده شود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به برگزاری متفاوت تر این کنگره گفت: برای برگزاری این کنگره مقاله هایی با موضوعاتی نظیر بررسی فرقه ضاله تکفیری و بررسی ابعاد مختلف سید عبیدالله هجیج و نقش امامزادگان ارسال شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار