ایرنا:نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تجلیل از مفاخر شیعه و بازشناسی آثار و آرای آن ها کاری بسیار شایسته و ارزشمند است.
کد خبر: ۴۶۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 16 July 2017
 حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز شنبه در جلسه هیات اجرایی همایش ملی 'بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره)' افزود: در مورد بزرگداشت علامه جعفری هر چقدر کار و تلاش شود، باز هم کم است.
وی با ترغیب دست اندرکاران همایش به تجلیل از مفاخر و دانشمندان در قید حیات، این حرکت را امتیاز و افتخاری برای استان دانست و اظهار کرد: برای اینکه ذهن ها آماده شود و افراد صاحب قلم و علاقمندان به فلسفه و افکار علامه جعفری کارهای علمی را شروع کنند باید از همین امروز تبلیغات را شروع کرد.
حجت الاسلام آل هاشم از آمادگی خود و سایر علما برای اطلاع رسانی این همایش ملی از طریق تریبون نماز جمعه خبر داد.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز همایش علامه طباطبایی در سال 1395، همایش ملی 'بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره)' را اولین برنامه کلان فرهنگی در زمینه بررسی اندیشه های استاد محمدتقی جعفری اعلام کرد و گفت: این همایش به صورت مشترک از سوی این دانشگاه و مرکز مطالعات و پژوهش های علم و دین دانشگاه صنعتی سهند برگزار می شود.
محمدعلی کی نژاد، با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص بررسی اندیشه های چهره های شاخص فرهنگی کشور، ایجاد عرصه تحقیق و تعمق در این زمینه را لازم و ضروری دانست.
دبیر علمی همایش ملی 'بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره)' نیز در این جلسه، معرفت شناسی، فلسفه هنر، علم و دین و فلسفه حقوق بشر را محورهای اصلی این همایش اعلام کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، حوزه های علمیه و بیش از 20دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با این همایش همکاری می کنند.
حجت الاسلام رحیم شاهدی، افزود: همزمان با این همایش فراخوان انتخاب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با اندیشه های علامه جعفری نیز برگزار می شود.
همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری (ره) 24 آبان امسال در تالار مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :