رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور
چهارمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز 2018» با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان اجرایی استان و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری در سالن فجر سازمان میراث‌ فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 25 October 2017
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه گفت: "تبریز2018" اتفاقی نیست که شروع و تمام شود، بلکه یک رویداد است و باید توجه ملی و بین‌المللی در این یک سال به این شهر معطوف شود از این توجه برای بهره‌برداری از این شهر استفاده کنیم.

علی‌اصغر مونسان افزود: در هیچ جای دنیا و شهرهای منتخب گردشگری دنیا، توسعه متکی بر بودجه دولتی نیست در نتیجه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کرد. هنوز رویداد تبریز 2018 به‌خوبی تشخیص داده نشده است، باید برنامه‌هایی ارائه کنیم که عملی شود. این شهرها انتخاب می‌شوند برای اینکه چند گام جلو حرکت کنند. باید اقدامات عملی را برنامه‌ریزی کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توسعه زیرساخت‌هاست، البته مهم‌تر از آن رشد فرهنگ عمومی و برنامه‌ریزی رویدادهاست.

معاون‌ رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خوب است که تبریز به‌واسطه این رویداد به‌عنوان شهر منتخب گردشگر معرفی شود و باید فرهنگ عمومی و فضاهای شهری ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: رویدادها امر مهمی هستند، باید از این فرصت برای حرکت به‌سوی جلو استفاده کنیم و نباید بر روی برنامه‌های بلند‌مدت و دیربازده تمرکز کرد.

مونسان افزود: صداوسیما در سطح ملی و بین‌المللی باید این رویداد را به بهترین نحو معرفی کند، مسئولان نیز از طریق صداوسیما اقدامات انجام‌شده را برای مردم تشریح کنند.

او بیان کرد: همچنین باید فضای شهری به‌لحاظ کالبدی و برنامه‌ای ارتقا پیدا کند و شهری شاداب که مختصات شهر گردشگر است ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهوری گزارشی از اقدامات دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود، گفت: باید دستگاه‌ها و اعضای ستاد ملی "تبریز 2018" برنامه‌های مشخص و زمان‌بندی‌شده خود و گزارشی از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های آتی را به ستاد ملی ارسال کنند.

او تصریح کرد: رایزنی‌های لازم با رئیس‌جمهوری برای حضور در مراسم افتتاحیه را انجام خواهیم داد و باید از ظرفیت‌های استانی و ملی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم افتتاحیه این رویداد مهم کمک بگیریم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی هم در این نشست گفت: قرار است تبریز در 2018 پایتخت گردشگری جهان اسلام و میزبان گردشگران خارجی شود، اما تاکنون اقدامات کافی برای این امر صورت نگرفته است.

مجید خدابخش افزود: هنوز برآوردی از اینکه با چه اقداماتی قرار است پذیرای چه تعداد گردشگر باشیم انجام نشده است زیرا باید زیرساخت‌ها متناسب با تعداد گردشگران توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از رویدادهای بین‌المللی کشور در سال 2018 در تبریز برگزار شود، افزود: باید با استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها و سایر بخش‌های بین‌المللی این رویداد را به سایر کشورها معرفی کنیم. همچنین می‌توان مشوق‌هایی برای تورگردان‌های داخلی در نظر گرفته شود تا گردشگران‌شان را به‌ تبریز هدایت کنند.

خدابخش تصریح کرد: هر شهروند تبریزی یک میزبان برای گردشگران خارجی است، اما باید هدف‌گذاری ما برای جذب مهمان مشخص شود.

معاون گردشگری سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی‌های "تبریز 2018" در دو حوزه برنامه‌ریزی‌های زیرساختی و برنامه‌ریزی‌های رویداد‌محور تهیه شده است تا این رویداد بتواند در ابعاد جهانی نقش ایفا کند.

محمد محب‌خدایی با بیان اینکه می‌توان از طریق چاپ لوگوی «تبریز 2018» روی محصولاتی که در تبریز تولید می‌شود این رویداد را به مردم بیشتر معرفی کرد، افزود: همچنین بحث گردشگری حلال در این رویداد می‌تواند بسیار مورد توجه واقع شود تا رفتارهای الگوی گردشگری حلال را به سایر کشورها معرفی کنیم.

تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز در این نشست به بیان برنامه‌ها، اقدامات و دیدگاه‌های خود در خصوص رویداد تبریز 2018 پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :