امام جمعه تبریز؛
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی از شوای عالی امنیت ملی خواست سریعا با صدور بیانیه‌‌ای موضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال یاوه‌‌گویی‌‌های آمریکایی‌‌ها مشخص کند.
کد خبر: ۵۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 03 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌‌های امروز نماز جمعه تبریز با بیان اینکه قرآن کریم چند مقوله را با عظمت شناخته است که یکی از آن‌ها خلق پیامبر است، ابراز داشت: پیامبر خطاب به امت متذکر میشود همانا من مبعوث شده ام تا بهترین اخلاق‌‌ها را کامل کنم.

وی خاطرنشان کرد : یکی از ویژگی‌‌های خانواده موفق عبادت و گشاده رویی و خوش خلقی است؛ زن و شوهر باید در خانواده با مهربانی رفتار کنند و گشاده رو باشند؛ برادران و خواهران نیز در محیط خانه و خانواده با یکدیگر مهربان و خوش خلق باشند و با رفتار نیک برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه در اکثر اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود دخالت‌‌های بی‌‌مورد توسط برخی افراد خانواده دخیل است، عنوان کرد: پدر و مادرها بدانند وقتی فرزندشان ازدواج کردند خانواده دارند و نباید در زندگی آن‌ها دخالت کنند، البته فرزندان هم‌ باید به خانواده‌‌هایشان احترام بگذارند.

وی تاکید داشت: زن و شوهر باید با یکدیگر رو راست باشند و فرهنگ امانت داری در خانواده جاری باشد و سوءظن بین آنها نباشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آیت الله مدنی، ملکوتی، مشکینی و شبستری و دیگر امامان جمعه تبریز در حساس‌‌ترین مقاطع اینجا بوده‌‌اند، در ادامه یادآور شد: در هفته جاری روز فرهنگ ‌عمومی را پیش داریم‌، در سال تولید و اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی را جا بیندازیم.

وی توضیح داد: رهبری چندین سال است بحث اقتصاد مقاومتی را فرهنگ کرده‌‌ و فرمودند تنها راه نجات کشور افزایش تولید ملی و مصرف کالای داخلی است؛ پوتین در دیدار با رهبری می‌گوید زمانی که تحریم شدیم تکیه بر توان داخلی سیاست اصلی ما شد، تولید کنندگان‌ روسی دعا می‌کنند تحریم ادامه پیدا کند تا به ظرفیت آن‌ها توجه شود.

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم به صحبت‌‌های پوتین در ایران اشاره و بیان کرد: رئیس‌‌جمهور روسیه می‌‌گفت منابع مالی را به سمت پیشرفت‌‌های علمی و فناوری اختصاص دادیم و رشد قابل توجه داشتیم، امروز هم می‌دانیم هر کاری بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم، این دیدگاه روسیه است.

وی با بیان اینکه فردا سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار است و فرصتی دیگر برای فریاد بر سر آمریکاست، اذعان داشت: حضرت امام خامنه‌‌ای عزیز در مورد مذاکرات نظراتی را داشتند و گفتند مخالفت ندارم اما آمریکا قابل اعتماد نیست، امروز عده‌‌ای در دیوانه بازی‌‌های ترامپ دور اندیشی رهبری را دیدند؛ ایشان دیروز در انتقاد از کوتاه آمدن در مقابل آمریکایی‌‌ها فرمودند و گفتند این روش آن‌ها را گستاخ و جری می‌کند بنابراین تنها راه، مقابله و ایستادگی در مقابل آمریکاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اینکه سیزده آبان روز مقابله با استکبار در نظام جمهوری اسلامی نامیده شد، اعلام کرد: سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب و مبارزه علیه استکبار را یاد آوری می‌کند تبعید امام به ترکیه، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که توسط امام انقلاب دوم نامیده شد.

وی متذکر شد: استکبار پدیده‌‌ای جدید نیست و از ابتدای تاریخ همواره مستکبران در مقابل حق و حقیقت صف آرایی کردند بنابراین بحث استکبار ستیزی مختص جمهوری اسلامی نیست بلکه یک‌مقوله دینی است و هدف از بعثت پیامبر استکبار ستیزی است و هر فرد مسلمان در هر کجا استکبارستیز است.

امام جمعه تبریز گفت: سیزده آبان به همه مسلمان آموخت که می‌توان تنها در برابر خدا کرنش کرد و مقابل مستکبران ایستاد و درس‌‌های بزرگی از شهادت و رشادت آموخت ان شاءالله فردا دانشجویان و دانش آموزان و مردم قهرمان آذربایجان و ایران شعار مرگ بر آمریکا را به نمایش خواهند گذاشت.

وی در پایان تاکید داشت: شورای عالی امنیت ملی سریعا با صدور بیانیه‌‌ای موضع جمهوری اسلامی را در خصوص یاوه گویی‌‌های اخیر ترامپ و آمریکا مشخص کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار