کد خبر: ۵۲۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 06 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، وزیر کار در نشست مشترک اعضای شورای اشتغال استان اذربایجان شرقی و تشکل های کارگری ،کارفرمایی و خیرین با اشاره به درخواست مسئولان و نمایندگان استان مبنی بر واگذاری ماشین سازی به شستا گفت: واگذاری ماشین سازی باید به صورت تهاتر انجام گیرد.
 
علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان اظهار داشت: وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

ربیعی افزود: ما باید سیاست‌های رفاهی صندوق را از ارائه صدقه و وام‌های بلاعوض به توانمندسازی و استفاده از پتانسیل‌های جامعه هدف تغییر دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای پیشی گرفتن میزان عرضه بر تقاضای کار افزود: در دنیا بر روی این مسئله بنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما در کشور ما این مسئله در سال‌های 90 به بعد پیچیده‌تر شده است و دهه شصتی‌ها پاسخی در دهه 80 نگرفتند و تیپولوژی آنها امروز کاملاً تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه ما باید برای این مسائل پیچیده برنامه داشته باشیم، افزود: در یک شرایط خاصی قرار داریم که هم سمت تقاضا نمی‌تواند بیش از این نیروی کار جذب کند و هم سمت عرضه رو به فزونی رفته است.

این مسئول بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از 12 صندوق تأمین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

ربیعی اذعان داشت: شاهد هستیم سن بازنشستگی به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق‌ها تحمیل شده و 60 سال سیاست‌های صندوق تأمین اجتماعی حدود 450 هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تأمین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می‌کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

ربیعی اعلام کرد: می‌خواهیم بنگاهداری را سبک کنیم و سرمایه بیشتری برای نسل‌های بعدی تأمین اجتماعی تأمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعاً ظرفیت استان دو برابر این عدد است.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه اول سال 8 هزار و 700 نفر بیمه شده اصلی داشتیم افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال آینده باید برنامه‌ریزی کنیم.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: بیش از 9 میلیون حاشیه‌نشین را بیمه کردیم و از این اقدام پشیمان نیستیم.


 
 
استاندار اذربایجان شرقی در نشست مشترک اعضای شورای اشتغال استان و تشکل های کارگری ،کارفرمایی و خیرین؛ با اشاره به اهمبت موضوع کار و کارگری باطرح سوالی پرسید:ایا با حفظ قوانین و دستورالعمل های موجود می خواهیم مشکلات را حل کنیم؟!

وی در مقام پاسخ گفت:حل مشکلات تولید و اشتغال با روال و دستوالعمل های جاری ممکن نیست
خدابخش اضافه کرد:بانک های خصوصی هیچ نقشی در توسعه استان ندارند در حالی که پول مردم در این بانک ها هستند

وی با هشدار به وضع موجود کار در استان گفت:وضعیت فوق العاده برای رفع مشکل اشتغال و تولید تشکیل شود.
 
 
 پزشکیان نایب رئیس مجلس نیز در این نشست گفت: اگر قرار است اشتغال ایجاد کنیم، هر روز باید وقت بگذاریم و تلاش کنیم با شعار حل نمی شود

وی افزود: ارزش افزوده را دولت اورده ما امضا کردیم و اگر مشکلی وجود دارد بررسی می کنیم .
 
فرهنگی نماینده تبریزدر نشست مشترک اعضای شورای اشتغال استان و تشکل های کارگری ،کارفرمایی و خیرین گفت: ما فاینانس را قبول نداریم ما را با شیراز مقایسه نکنید

فرهنگی ادامه داد: در مورد احداث بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز که دوسال پیش در منطقه خاوران کلنگ زنی شد، ما فاینانس را قبول نداریم و انتظار داریم از اموال تامین اجتماعی احداث بیمارستان سریعا شروع شود.

وی بر لزوم احداث درمانگاه در شهر جدید سهند تاکید و اضافه کرد: در سراب نیاز به تجهیز درمانگاه موجود برای شیفت دوم داریم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به انتصاب مدیران نه چندان قوی زیر مجموعه وزارت در استان پرسید: مدیران انتخابی  با چه مبنا و استدلالی اینجا گمارده می شوند؟!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در خصوص بیکاران متقاضی کار طرحی در مجلس در دست بررسی داریم و قصد داریم یارانه‌ها را به سمت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری سوق دهیم.

فرهنگی یادآور شد: لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمسیون اقتصادی بررسی می شود ما منتظر پیشنهادات فعالان اقتصادی هستیم.
 
 
 بیمقدار دیگر نماینده تبریز گفت: کار افرینان و کارگران به شعار اقتصاد مقاومتی عمل می کنند در حالی که ادارات بی تفاوتند

 افتاب بانک ها در استان کم سو شده و بخش اعظمی از پس اندازهای استان در استان های دیگر سرمایه گذاری می شود!

 ازصندوق توسعه ملی در استان خبری نیست!

 استان اذربایجان شرقی ظرفیت اداره کشور را دارد اگر مسئولین به جای سنگ اندازی همکاری کنند

 وزارت کار سهم خود را از تبریز ۲۰۱۸ پرداخت کند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :