حضور مدیران در جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که هر سه ماه یک بار برگزار خواهد شد الزامی است
استاندار آذربایجان شرقی، رزمندگان دوران دفاع مقدس را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید الگوی مسئولان نیز باشد؛ چرا که این فرهنگ انسان را از غرق شدن در مادیات زندگی روزمره رها می‌کند.
کد خبر: ۵۳۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 29 November 2017
 مجید خدابخش در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی بیش از 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: نزدیک به هشت هزار نفر از این شهدا، جوانان مجرد بودند که با شجاعت، غیرت و احساس مسئولیت به جبهه‌ها رفتند و جوانان امروز نیز باید با این قهرمانان ملی بیش از پیش آشنا شوند.

وی با اشاره به نمونه هایی از فداکاری خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: الگوهای بی نظیری در این حوزه داریم؛ همسر جانبازی داریم که 33 سال است از او مراقبت می کند و این تنها نمونه ای از ایثار و فداکاری این خانواده هاست.

خدابخش، خدمت به خانواده های شهدا و جانبازان را افتخار و وظیفه ای انسانی و شرعی  برای مسئولان و مردم دانست و اظهار کرد: جامعه باید در قبال این افراد، قدردانی خود را به نمایش بگذارد، هرچند هرچقدر هم که به این عزیزان خدمت کنیم نمی توانیم ذره ای از ایثار و مجاهدت های آنان را پاسخگو باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی از عدم حضور مدیران فرهنگی استان در این نشست انتقاد کرد و گفت: حضور مدیران در جلسات این شورا که هر سه ماه یک بار برگزار خواهد شد الزامی است و اولین قدم برای تحقق اهداف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تلاش در راستای توسعه این فرهنگ از سوی اقشار مختلف، گفت: طرح مسائل مربوط به بودجه و طرح ها و پروژه های عمرانی در جلسات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت ضرورتی ندارد و در این جلسات عمدتا باید به وظایف دستگاه های اجرایی و سایر افراد در ارتباط با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت توجه شود.

خدابخش ادامه داد: بهتر است همه دستگاه‌های مسئول با همکاری و همراهی مردم، الگوهای قهرمان دفاع مقدس را برای نسل جوان بیش از پیش معرفی کنند.

لزوم استفاده از فضای مجازی و ظرفیت رسانه های استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر مواردی بود که استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه به آن ها اشاره کرد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار