اولین گام دیپلماسی تبریز 2018 /دیدار شهردار تبریز با سفرای سه کشور
شهردار تبریز در دیدار مشترک با سفرای سه تاجیکستان، بوسنی‌و‌هرزگوین و اندونزی در کشورمان، بر لزوم توسعه ارتباطات فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 04 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر، در این دیدار خاطرنشان کرد: دیدار مشترک با سفرای سه کشور دوست که از دیرباز ارتباطات پربار فرهنگی و اجتماعی با ایران داشته‌اند، نقطه عطفی در دیپلماسی شهری تبریز 2018 است.

 

سفیر بوسنی‌وهرزگوین:تبریز، نقل محافل گردشگری بوسنی‌وهرزگوین است/سفیر تاجیکستان عنوان کرد؛خواهرخواندگی تبریز و خجند، از بهترین نمونه‌های صمیمیت بین شهرهای دو کشور/سفیر اندونزی:«تبریز 2018» زمینه‌ساز حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهد بود
 

وی با بیان این‌که «تبریز 2018» مبدا اوج‌گیری جایگاه‌ بین‌المللی تبریز است، گفت: تبریز مجموعه‌ای از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود را از طریق پنجره گردشگری 2018، به سمت عموم گردشگران گشوده‌ و مصمم است تا از این فرصت برای همکاری‌های موثر در حوزه گردشگری و مدیریت شهری بهره بگیرد.

شهردار تبریز، انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی را از زمینه‌های لازم برای استمرار روابط فرهنگی و اجتماعی خواند و افزود: در سال‌های گذشته، خواهرخواندگی تبریز با خجند تاجیکستان، بستر ارتباطات فرهنگی بین دو شهر بوده‌است؛ امیدواریم این بستر، در ارتباط با بوسنی‌و‌هرزگوین و اندونزی نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک هنری، هفته‌های فرهنگی، رویدادهای ورزشی و همکاری‌های رسانه‌ای، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فرصت ارتباطات منجسم بین شهرها را فراهم آورد.

شهین‌باهر با بیان این‌که مدیریت شهری امروز، نیاز مبرم به اشتراک مطالعات و تجربیات دارد، افزود: نخستین اولویت جهان امروز، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است و شهرداری‌ها با توجه به کارکرد خاص خود، می‌توانند در حوزه‌های خدمات شهری، پسماند، حمل‌ونقل عمومی و توسعه طبیعت شهر، شاخص‌های توسعه پایدار را به دور از جنبه‌های تشریفاتی و شعاری، محقق کنند.

وی ادامه داد: فراهم‌آوردن زمینه‌های مشترک سرمایه‌گذاری در هر یک از این حوزه‌ها، علاوه بر کیفی‌سازی اداره شهر، در تقویت اقتصاد شهر و ایجاد فرصت‌های اشتغال نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار تبریز در پایان این دیدار، لوح منقش به عمارت تاریخی شهرداری تبریز و «کتاب تبریز» را به سفرای سه کشور تاجیکستان، بوسنی‌و‌هرزگوین و اندونزی در کشورمان اهدا کرد.

سفرای سه کشور تاجیکستان، بوسنی‌و‌هرزگوین و اندونزی در کشورمان در پایان دیدار با شهردار تبریز، از موزه فرش شهرداری تبریز بازدید کردند.

 

سفیر بوسنی‌وهرزگوین:تبریز، نقل محافل گردشگری بوسنی‌وهرزگوین است

 سفیر بوسنی‌وهرزگوین در کشورمان، با بیان این‌که تعریف و توصیف‌ها از تبریز، نقل محافل گردشگری بوسنی‌وهرزگوین است، گفت: حضور در تبریز و دیدن زیبایی‌های این شهر، خاطره‌ای ماندگار برای هر گردشگر است.

کمال موفتیج در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، گفت: ایران و بوسنی‌وهرزگوین در عموم مقاطع تاریخی، همدلی و مودت خاصی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: بسیار علاقمندیم و تلاش می‌کنیم تا «تبریز 2018» به نقطه‌ای موثر در افزایش همکاری‌ها و دوستی‌های دو ملت ایران و بوسنی تبدیل شود.

سفیر بوسنی‌وهرزگوین در کشورمان تصریح کرد: باید از این فرصت بهره گرفته و ارتباطات مستقیم بین تبریز و برخی از شهرهای مهم بوسنی را فراهم کنیم.

سفیر تاجیکستان عنوان کرد؛خواهرخواندگی تبریز و خجند، از بهترین نمونه‌های صمیمیت بین شهرهای دو کشور

نعمت‌اله امام‌زاده در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، یادآور شد: ایران، از قدیم برای تاجیک‌ها با نام کمال خجندی، شاعر قرن هشتم هجری، شناخته‌شده و تبریز، از نظر فرهنگی و تاریخی، یک شهر ارزشمند برای تاجیکستان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018میلادی، حامل فرصت‌های بسیار ارزشمند برای گسترش ارتباطات فرهنگی و گردشگری است و امیدواریم در سفری که در آغازین روزهای این رویداد، به این شهر داشته‌ایم بتوانیم با دست پر از این شهر خارج کنیم.

سفیر تاجسکستان در کشورمان با بیان این‌که تاجیکستان در همین سال 2018، از سوی پیشوای ملت به عنوان «سال گردشگری و هنرهای مردمی» اعلام شده‌است، گفت: تبریز با توجه به رسومات، سنت‌ها و جایگاه خاص فرهنگی و گردشگری، یکی از شهرهای مهم در برنامه‌های این سال برای تاجیکستان است.

امام‌زاده اظهار داشت: حضور دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های تبریز، یک ظرفیت مهم علمی و اجتماعی است که با ادامه همکاری‌ها، می تواند گسترش بیابد.

 

سفیر اندونزی:«تبریز 2018» زمینه‌ساز حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهد بود
اوکتاوینو علیم‌الدین در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، گفت: ارتباطات تنگاتنگ تبریز با کشورها و شهرهای مهم، نشان می دهد که سفر به تبریز، شهری است که در موضوعات مختلف گردشگری، صاحب سبک و سایق ویژه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌‌های علمی شهر تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز، از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز علمی ایران است؛ این مزیت مهم، میتواند یکی از محورهای همکاری علمی و آموزشی با شهرهای مختلف جاکارتا باشد.

سفیر اندونزی در کشورمان، به شرکت خود در اجلاس سال گذشته وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز اشاره کرد و گفت: شرایط میزبانی و بحث‌های مطرح در آن اجلاس، به جایگاه مهم شهر تبریز در حوزه گردشگری صحه گذاشت.

علیم‌الدین با بیان این‌که حضور در اولین روزهای رویداد گردشگری تبریز 2018 در این شهر، امیدواری را برای دیدارها و همکاری‌های عملی، بیشتر می‌کند، اظهار داشت: با محقق‌شدن این همکاری‌ها، یقین دارم که در آینده‌ای نزدیک، شاهد حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف سفر به تبریز، بررسی مشابهت‌های تبریز برای عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی است، گفت: «جافا» در غرب اندونزی، یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در این مورد بررسی شود.

برچسب ها: تبریز 2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :