معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در پی وقوع زلزله در استان برگزاری کنگره ملی بزرگداشت "کوسه هجیج" در شهرستان پاوه لغو شد.
کد خبر: ۵۶۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 07 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مهدی توسلی ، با بیان اینکه قرار بود امسال شاهد برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج در شهرستان پاوه باشیم، گفت: به دلیل وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه استان کرمانشاه برگزاری این کنگره لغو شد.

توسلی با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره به حداقل 100 میلیون تومان اعتبار نیاز بود، افزود: مردم استان در شرایط کنونی دغدغه‌های دیگری دارند که باید به آنها پرداخته شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: در شرایط کنونی که مردم زلزله زده استان دغدغه مسکن و معیشت دارند، برگزاری چنین کنگره ای منطقی به نظر نمی‌رسد.

توسلی سپس با اشاره به اینکه از بهمن سال گذشته فراخوان ارسال مقالات این کنگره اطلاع رسانی شده بود، اظهار کرد: از مقالاتی که به دبیرخانه کنگره مقاله ارسال شده در بخش های دیگری استفاده خواهد شد.

توسلی ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار برای برگزاری این کنگره، شاید سال آینده شاهد برگزاری این کنگره در استان باشیم.

امامزاده سید عبیدالله معروف به کوسه هجیج از امامزادگان منتسب به حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده که دارای جایگاهی ویژه در بین مردم اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار