سرلشکر دکتر محسن رضایی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان و شهید آقا مهدی باکری:
فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های خاص آقا مهدی باکری افزود: آقا مهدی هم میوه دفاع مقدس بود و خودش هم در دفاع مقدس بسیار موثر بود‌.
کد خبر: ۵۷۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 15 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، دکتر محسن رضایی در مراسم سالروز بزرگداشت شهدای آذربایجان و آقا مهدی باکری که در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد؛ با اشاره به سرداران شهید آذربایجان تصریح کرد: از این منطقه سرداران بزرگی به دفاع از انقلاب و اسلام آمدند.

تبیین جبهه های پیش روی انقلاب اسلامی در دوران پس از جنگ

سرلشکر رضایی افزود: آذربایجان هیچ وقت ملت ایران را تنها نگذاشته است چه در انقلاب و چه در دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را به جا گذاشته است.

وی آقا مهدی باکری را تبلور غیرت آذربایجان دانست و تصریح کرد:شاید به جرات میتوان گفت تنها ایرانی که در مرزهای غربی جنگید و پیکرش به خلیج فارس رسید آقا مهدی بود.سیمای پرفروغ آقا مهدی معیار و محک گوهر خالص ملت آذربایجان را دید.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های خاص آقا مهدی باکری افزود: آقا مهدی هم میوه دفاع مقدس  بود و خودش هم در دفاع مقدس بسیار موثر بود‌.

سرلشکر رضایی تصریح کرد:آقا مهدی در دفاع مقدس لشکر عاشورا در آذربایجان را تشکیل و نقش مهمی در فتوحات را ایفا کرد.

وی با ذکر خاطره ای از آقا مهدی باکری گفت: در سال ۱۳۶۰ وقتی آماده عملیات فتح المبین میشدیم آقای کاظمی با یک جوانی آمد و گفت ایشان همان آقا مهدی است.

 

در آنجا از آقا مهدی چند سوال میکردم. در این عملیات دو سه گردان دست ایشان بود.دشمن چون فکر میکرد هیچ رزمنده ی نمیتوانست از تنگه دلیجان عبور کند آنجا را خالی گذاشته بود. آقا مهدی مسئول این محور بود. این مرحله کلید عملیات فتح المبین بود‌ که با رشادت و غیرت آقا مهدی به نتیجه رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در قسمت دوم سخنان خود به تحولات پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام غرب امیدوار بود پس از امام (ره)؛ جانشین و شاگردانش راه ایشان را ادامه ندهند همانطور که در چین و پس از مائو این اتفاق افتاد. اما با رهبری داعیانه حضرت آیت الله خامنه ای انها روی به تحریم های سنگین آوردند تا بلکه موانعی بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی بوجود بیاورند اما با هدایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت این موانع خدا را شکر رفع یا خنثی شد.

وی با تحلیل کاملی از اتفاقات پس از جنگ گفت: پس از جنگ عده ای در داخل جنگی علیه دفاع مقدس به راه انداختند که از قبیل تحریف دفاع مقدس و بیان مطالب خلاف واقع در مورد این    بود . برخی با طرح سوالاتی همانند چرایی ادامه جنگ بعد از خرمشهر سعی در به حاشیه کشیدن دفاع مقدس داشتند.هدف از طرح همچون موضوعاتی ناکارامد نشان دادن انقلاب اسلامی بود.

تبیین جبهه های پیش روی انقلاب اسلامی در دوران پس از جنگ

وی با تاکید به اینکه در شرایط امروز چند جبهه روبه‌روی ما باز شد که یکی از آنها جبهه مقاومت است، ادامه داد: آنها از جبهه مقاومت هراس دارند چرا که از نفوذ و اقتصاد ایران در منطقه می‌ترسند و تلاش برای جلوگیری از آن دارند.

همرزم شهید باکری افزود: ما اگر در عراق و سوریه حاضر هستیم، به خاطر این است که خود آنها از ما تقاضای کمک کرده‌اند و ما نیز حمایت معنوی و سیاسی انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این کمک‌ها جبهه دوم ما بعد از جنگ و انقلاب است، در حال حاضر یک جنگ را علیه خود جنگ ایجاد کردند و هر کسی با دیدگاه خود آغاز به تخریب جنگ و هشت سال دفاع مقدس کرد.

رضایی ادامه داد: یکی از کارهای تخریب انقلاب، تحریف بود به طوریکه انقلاب را تحریف کرده و از امام و جنگ حرف‌ها و کتاب‌هایی نوشتند که اصلاً وجود خارجی نداشت. 

وی اضافه کرد: یک اقدام دیگر تخریب انقلاب، ایجاد تردید در مسیر انقلاب بود یعنی با ایجاد شبهه و اینکه انقلاب ناکارآمد بوده و مشکلات را نمی‌تواند حل کند، اقدام به تردید کردند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران بیان کرد: جبهه سوم روبه‌روی انقلاب اسلامی زمانی آغاز شد که دشمن از جداسازی انقلاب از سیاست ناامید شده بود و از این رو از ورود انقلاب به  اقتصاد و فرهنگ جلوگیری کرد.

وی با تاکید به اینکه اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه مردمی نباشد یعنی از انقلاب فاصله داریم، افزود:  باید کشور مردمی اداره شود، حتی مجلس باید جایگاه و شئونات خود را حفظ کند و زمان تحقق مطالبات مردم را به بطالت نگذارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اذعان داشت: متاسفانه عملکرد ۲۰ ساله کشور عملکرد جناحی بوده و اصلاً ربطی به اداره مردمی کشور نداشته است در حالی که نباید جناح‌ها  خود را به مردم تحمیل کنند و کشور را  پا به پای مردم و رهبر معظم انقلاب اداره کنند. 

وی با اشاره به اینکه باید از خودمان بپرسیم آن برادری، وحدت و همکاری در زمات جنگ بین مردم کجا رفته است، گفت: کشور به آن وحدت ،انسجام و برادری نیاز دارد چرا که ما در دنیا اقتصاد و جنگ را به همراه همین مردم اداره کرده‌ایم.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ارزش‌ها، مبانی و زیرساخت‌ها فاصله گرفته‌ایم، اگر نمی‌خواهیم شهدای بزرگوار از میان این جوان برخیزند، باید ارزش‌های دهه اول انقلاب را پیدا کرده و آنها را تبیین کنیم.

وی به ناکارامدی جناحهای سیاسی که پس از دفاع مقدس در کشور ایجاد شدند اشاره و تصریح کرد که این جناحها انقلابی عمل نمیکنند و شایسته سالاری و آن اخلاص اوایل انقلاب را ندارند.

سرلشکر رضایی درپایان تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید به ارزش های دهه اول انقلاب که همان مدیریت مردمی اقتصاد است برگردیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :