رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای شهر قزوین گفت: مهم‌ترین اصل در شورای جدید تحقق پیدا کردن بودجه است، علی‌رغم اینکه به دلیل انتخابات از روند کاری سه ماه فاصله داشتیم با تشکیل شورای پنجم برنامه‌ریزی جدی برای محقق شدن بودجه تصویب شده است.
کد خبر: ۵۹۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 03 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حکمت الله داوودی در نشست خبری که در سالن جلسات مفاخر شهرداری برگزار شد، با اشاره به اختیارات شورا اظهار کرد: دولت برخی از اختیارات شورا را محدود می‌کند که می‌توان ازجمله آن به مصوبات شورا اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر برای مصوبات شورا ضمانت اجرایی وجود ندارد و به‌نوعی نواقص قانونی در این حوزه مشاهده می‌شود، رفع این نواقص به نفع حاکمیت است. در قانون شورای‌عالی استان‌ها داریم که به‌نوعی درصدد رفع این نواقص در شورای شهر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به خدمات شهرداری بیان کرد: در سال گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کردیم، مهم‌ترین اصل در شورای جدید تحقق پیدا کردن بودجه است، علی‌رغم اینکه به دلیل انتخابات از روند کاری سه ماه فاصله داشتیم با تشکیل شورای پنجم برنامه‌ریزی جدی برای محقق شدن بودجه تصویب شده است.
 
وی تأکید کرد: در پایان سال بودجه محقق شده است که در بعضی از قسمت‌ها تا ۱۴۰ درصد بودجه محقق شده است، بودجه باید ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری باشد اما با توجه به شرایط موجود ما تلاش کردیم که بودجه عمرانی را به ۷۳ درصد افزایش دهیم که این مهم‌ترین ویژگی بودجه سال ۹۷ است که در بحث بودجه جاری صرفه‌جویی کردیم.

داوودی یادآور شد: بودجه نه‌تنها در بخش عمرانی بلکه در همه بخش‌ها رشد کرده است، هنر ما در مجموعه شهرداری این است که این بودجه محقق شود در این بودجه وامی پیش‌بینی‌نشده است و قرار است از محل درآمدها، سرمایه‌گذاری و ساخت‌وسازها محقق شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان از شهروندان در بخش‌های مختلف نوسازی و عوارض پسماند طلب‌کار هستیم، اگر پرداخت نشود مشمول جریمه می‌شوند سال گذشته جریمه‌ها را بخشیدیم و استقبال خوبی صورت گرفت این نشان می‌دهد که اگر اعتماد را جلب کنیم مردم همکاری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ما در محدوده مرکزی شهر دچار بحران ترافیک هستیم، به خاطر وجود بافت مذهبی و میراثی در بافت مرکز شهر امکان تعریض خیابان‌ها و تغییر فضاها وجود ندارد ما باید در محدوده شرایطی را ایجاد کنیم وسایل نقلیه عمومی بیشتر مورداستفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم، تصریح کرد: خریداری ۷۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا تحت لیسانس کشور سوئد که در کشور تولید می‌شود و ۴۰ درصد فعالیت‌های مربوط به ساخت آن در کشور انجام می‌شود، بخشی از این برنامه‌ریزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار