بررسی عملکرد یکی از شبکه‌های قاب جادویی
مگر می‌شود حرف از اوقات فراغت زد و فیلم در سبد اوقاعت فراغت جایی نداشته باشد؟! البته آنچه این سبد را خوشمزه تر می‌کند این است کنار فیلم‌هایی که تماشا می‌کنیم چیپس، ماست و تخمه هم داشته باشیم، آن وقت با علاقه بیشتر به تماشای فیلم می‌نشینیم. به همین دلیل یکی از شبکه‌های دلنشین و خوشمزه تلویزیون شبکه نمایش است که هر روز هم فیلم‌های متنوعی را پخش می‌کند.
کد خبر: ۶۳۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 26 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، فقط کافی است کانال تلویزیون را در ساعتهای مختلف روی شبکه نمایش تنظیم کنیم. آن وقت میتوانیم در ساعتهایی فیلمهایی از چشمبادامیهای ژاپنی ببینیم یا اگر علاقهمند هستیم که سری از دنیای هالیوود در بیاوریم باید سری به این شبکه خوشمزه بزنیم. از سوی دیگر مگر میشود هنرمند عزیزی مثل زندهیاد خسرو شکیبایی را از دست داده باشیم، ولی این شبکه در اینباره فکری نکرده باشد و تعدادی فیلم با بازی این هنرمند پخش نکند تا مردم را به یاد خاطرات خوب شان از این هنرمند نیندازد. البته باکسهای ساعت 21 این شبکه فقط متمرکز روی بازیگران خارجی و ایرانی است. به همین دلیل کسانی که علاقه مند به بازیهای لئوناردو دی کاپریو هستند در این هفته چند تا از فیلمهای این بازیگر را از طریق این شبکه دیدند و هر هفته یک بازیگر در این شبکه جولان میدهد که میتواند دل مخاطبان را از آن خود کند. البته این شبکه در بدو تاسیس هم سریال پخش میکرد و هم فیلم، اما همانطور که همهچیز تغییر میکند، این شبکه هم از تغییرات بینصیب نمانده و پخش سریال از آن حذف شده و طبق وظیفه فقط فیلم سینمایی پخش میکند تا بخشی از سبد فراغت مخاطبان فیلم بین را پر کند. در میان پخش این همه فیلم حتماً این سوال برای مخاطبان به وجود میآید که آیا فیلمها تصادفی انتخاب شده و بعد روانه آنتن میشوند یا طبق برنامه ریزی منسجم روی آنتن میروند؟ البته تعداد سوالات مردم زیاد است و ما هم مثل یک مخاطب فیلم بین به سراغ امیرعباس اشرف رفتیم که مدیریت تامین برنامه این شبکه را از یک ماه و نیم پیش بهعهده گرفته است. البته همهکاره این شبکه آقای احسانی است که مدیریت شبکه را دارد، اما از آنجا که مدیر تامین برنامه زحمت زیادی برای چینش فیلمها میکشد، به همین دلیل سوالاتمان را از او پرسیدیم.

تصادفی یا تفکری؟

تصادف بخش مهمی در زندگی همه است، حتی خیلی از اتفاقات خوب و بد هم در اثر تصادف ایجاد میشوند، اما به قول مدیر تامین برنامه در این شبکه خبری از تصادف نیست و همه در این شبکه طبق برنامه ریزی کار میکنند، چون دستور مدیر شبکه است که اعلام کرده باید چینش باکس فیلمها مرتب و منظم باشد. بنابراین مدیر تامین برنامه این شبکه میانهای با کلمه تصادف ندارد و فیلمها براساس برنامهریزی برای پخش انتخاب میشوند.

آدرنالین بالا

خیلیها علاقهمند هستند آدرنالین خونشان بالا برود، اما بعضیها هم خیلی دوست ندارند، اما شبکه نمایش باکس ساعت 23 را به دوستداران آدرنالین بالا اختصاص داده و به گفته اشرف در این باکس فیلمهای جذاب و به روز اعم از خارجی و ایرانی پخش میشوند. به عنوان مثال در این بخش فیلم ایرانی ویلاییها هم روانه آنتن شده است. در این بخش سعی میشود تا فیلمهای شاخص برای پخش انتخاب شوند و ممکن است فیلمهای ملودرام هم در این بخش قرار بگیرند. همچنین ساعت 13 به پخش سینمای ایران و فیلمهای تلویزیونی اختصاص دارد. وی اعتقاد دارد که تناسب پخش فیلمهای ایرانی و خارجی در آینده بیشتر رعایت میشود، زیرا مدیر شبکه هم بر این مساله تاکید زیادی دارد تا بیشتر بتوانیم شاهد فیلمهای ایرانی باشیم و سینمای کشورمان به مردم معرفی شود.

نبود کارشناس و مجری در شبکه نمایش

در این شبکه خبری از مجری یا کارشناس نیست تا در فواصل هر فیلم توضیحاتی درباره فیلمی که قرار است پخش شود، بدهد. خب مخاطبان حق دارند که تا حدودی گیج شوند! مدیر تامین برنامه این شبکه در اینباره عنوان کرد: ما باکسهای میان برنامهای را اختصاص به موسیقیهای فیلم داده ایم. البته زمانی میان برنامه سینماگونه پخش میشد که قرار است در آینده دوباره پخش شود. گرچه در حال حاضر شبکه مجری یا کارشناس ندارد، اما استفاده از کارشناس یا نریتور برای معرفی فیلمها در دستور کار قرار دارد.

تکرار، تکرار، تکرار!

تکرار، تکرار، تکرار. بعضیها با انتقاد میگویند چرا این همه فیلمها تکرار میشوند. خب طبیعی است ساعتهایی که شما فیلمها را دیدهاید، بعضیها سر کار بودند و نتوانستند ببینند، به همین دلیل باید هم تکرار شود، اما اشرف در پاسخ به این سوال که فیلمها در طول سال چند بار تکرار میشوند؟ توضیح داد: فیلمها در آرشیو وجود دارند، اما اینطور نیست که خیلی زود دوباره پخش شوند و تلاشم این است که بعد از یک یا دو فصل پخش شوند که در مجموع فاصله بین فیلمها زیاد است. مدیر تامین برنامه ادامه داد: ضمن اینکه ما تمام جشنوارهها را اعم از فیلم فجر، یاس، سلامت و ... پوشش میدهیم و در زمان هر جشنواره برنامههای متنوعی از شبکه نمایش روی آنتن میروند. وی درباره اینکه آیا درباره پخش فیلمهای سینمای ایران که وضعیت پوشش خانمها آزادتر است، محدودیت دارید؟ گفت: اگر هم مشکلی داشته باشد، حتماً اصلاحیه را انجام میدهیم.

به روز نبودن سایت شبکه نمایش

الان دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است و جذابیت، به همین دلیل شاید برای بعضیها این سوال ایجاد شود که چرا سایت شبکه نمایش در برخی بخشها همچنان به روز نشده است؟ به عنوان مثال در بخش برنامهها، همچنان زیگزاگ روی سایت خودنمایی میکند که این برنامه سال 93 از این شبکه پخش میشد. اشرف در اینباره گفت: در بخش اخبار به روز رسانی داریم، اما سایت جدید در حال طراحی است و قصد داریم بزودی این مشکل را برطرف کنیم. بنابراین، این مشکلی که شما به آن اشاره کردید را میپذیرم.

ماجراهای یک بامداد

معمولاً جماعت کارمند خیلی قبل از ساعت یک بامداد می‌روند به رختخواب تا فردا به موقع و بدون این‌که کسر کار بخورند سر کار حاضر شوند، اما باید قبول کرد که عده‌ای هم ساعت یک بامداد دوست دارند فیلم ببینند. بنابراین کافی است تلویزیون را روشن کنند و روی کانال شبکه نمایش بگذارند. مسلماً برای مخاطبان این سوال ایجاد شده که چرا ساعت یک بامداد به پخش فیلم‌های کلاسیک اختصاص دارد و این‌که مدیران این شبکه بر اساس چه تعریفی این باکس را برای مخاطب تعریف کرده‌اند؟ اشرف در این‌باره گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، جلسات اتاق فکر که با حضور کارشناسان برگزار می‌شود و تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیده ایم که ساعت یک بامداد اختصاص به سینمای کلاسیک داشته باشد، زیرا در این ساعت مخاطبان علاقه‌مند به تماشای چنین آثاری هستند. همچنین ساعت 8صبح و 17 را هم برای تکرار فیلم‌های این باکس قرار داده‌ایم و این‌طور نیست که بی‌هدف انتخاب شده باشند.

چشم‌بادامی‌های ژاپنی

باکس ساعت 19 شبکه نمایش به فیلم‌هایی غیر از آمریکا و هالیوود اختصاص دارد و مخاطبان در دو هفته گذشته شاهد فیلم‌های فرانسوی و آلمانی بودند و این هفته فیلم‌های چشم‌بادامی‌های ژاپنی را می‌بینند.

مدیر تامین برنامه شبکه در این‌باره این‌طور توضیح داد: ما فیلم‌های مطرحی داریم که انگلیسی زبان نیستند و ارزش پخش را دارند. به همین دلیل ما باکس سینمای ملل را تعریف کرده‌ایم و به ضرس قاطع می‌توانم بگویم که فیلم‌های این بخش هم خاص هستند و هم این‌که به هیچ‌وجه تصادفی انتخاب نمی‌شوند. ما در این بخش به سراغ فیلم‌هایی می‌رویم که برنده جوایز خاص یا برنده نگاه ویژه منتقدان شده باشند. نگاه ما در این بخش جهان شمول است تا بتوانیم همه مخاطبان را با سینمای کشورهای دیگر آشنا کنیم. در هفته آینده فیلم‌هایی از سینمای لهستان را برای پخش انتخاب کرده‌ایم.

دی کاپریو به دنبال شکیبایی

مگر می‌شود حرف زنده‌یاد خسرو شکیبایی به زبان بیاید و مردم به یاد فیلم هامون او نیفتند.
به همین دلیل هفته گذشته که سالروز درگذشت خسرو شکیبایی بود، باکس ساعت 21 به پخش فیلم‌های این هنرمند اختصاص داشت و این هفته مخاطبان شاهد آثار لئوناردو دی‌کاپریو هستند.
در این باکس آثار بازیگران ایرانی نسبت به بازیگران خارجی کمتر پخش می‌شود، مگر آن‌که سالروز فوت یک هنرمند درجه یک باشد.
در این‌باره اشرف تاکید کرد این باکس اختصاص به اشخاص دارد. ما در این باکس به مناسبت‌ها هم نگاه می‌کنیم و بنا به آن آثار بازیگران ایرانی را پخش می‌کنیم.
به‌عنوان مثال مرور کارهای استاد عزت‌ا... انتظامی، پرویز پرستویی و... را هم داشتیم. مسلماً اولویت ما بازیگران ایرانی و سینمای کشورمان است، اما کارهای بازیگران خارجی بیشتر در دسترس قرار دارد، چون در بخش سینمای ایران بحث کپی‌رایت را هم داریم. البته می‌پذیریم که در حال حاضر پخش تعداد آثار خارجی نسبت به ایرانی می‌چربد، اما در آینده بیشتر آثار ایرانی روانه آنتن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار