استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تجدیدنظر در شیوه اداره کتابخانه‌های عمومی، گفت: در کنار اقدامات سخت‌افزاری و توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها، باید برای افزایش سرانه مطالعه هم برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۶۳۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 01 August 2018

مجید خدابخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، با اشاره به تأسیس اولین کتابخانه تبریز در سال 1300 شمسی، اظهار داشت: در یک سده گذشته تقریباً یک روش ثابت در اداره کتابخانه‌ها وجود داشته و امروز با وجود تحولات چشمگیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، لازم است در این باره تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به گزارش فضاهای مورد نیاز برای احداث کتابخانه در مناطق ده‌گانه شهر تبریز، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که کتاب در دسترس مردم بوده و مورد مطالعه قرار گیرد؛ بنابراین باید از ظرفیت و امکانات همه دستگاه‌ها استفاده کنیم و اهمیتی ندارد که متولی کتابخانه چه سازمان یا نهادی است.

خدابخش افزود: در طرح‌های شهری هم کاربری‌های فرهنگی ازجمله کتابخانه باید مورد توجه قرار گیرد و اگر در گذشته نسبت به این موضوع در برخی از مناطق تبریز بی‌توجهی شده باید بررسی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین احداث کتابخانه و فضاهای فرهنگی را از اولویت‌های طرح بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری شهرداری تبریز نسبت به غنی‌سازی فضاهای موجود و پیش‌بینی‌شده اقدام کند.

دکتر خدابخش با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما این است که مردم کتاب بخوانند، افزود: در کنار اقدامات سخت‌افزاری و توسعه فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها، باید با استفاده از مشوق‌های مناسب برای افزایش سرانه مطالعه نیز برنامه‌ریزی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :