طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، از زحمات "بهرام صمدی‌راد" مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان تقدیر شده و "آرتین کمالی" به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان معرفی شد.
کد خبر: ۶۵۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 24 September 2018

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان در این مراسم با بیان این‌که فعالیت‌های قوه قضاییه‌، میزان سنجش عدالت در جامعه است، افزود: زیرمجموعه‌ها‌ی این نهاد باید با دقت و قوت بیشتری به وظایف خود عمل کنند

بهرام صمدی‌راد با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی استانی ممتاز است، افزود: سه مرکز پزشکی قانونی در تبریز و ۱۸ مرکز نیز در سایر شهرهای استان مستقر هستند و نیروی انسانی این اداره کل نیز از سال ۸۸ تاکنون، از ۹۲ نفر به ۱۴۸ نفر ارتقا یافته است.

وی با بیان این‌که میزان اعتبارات استانی اداره کل پزشکی قانونی استان از ۱۳ میلیارد ریال در سال ۸۸ به ۸۰ هزار میلیارد ریال(در سال‌جاری) افزایش یافته است، افزود: در حوزه توسعه عرصه ملکی این اداره کل نیز اقدامات خوبی انجام شده و اکنون ۱۳ هزار متر مربع فضای ملکی در اختیار داریم که این میزان در سال ۸۸ برابر با ۲۱۰۰ مترمربع عرصه ملکی بوده است.

صمدی‌راد با بیان این‌که در حوزه‌ی توسعه اعیانی فضای فیزیکی نیز کارهای مهمی انجام شده و اکنون ۸۹۲۱ مترمربع فضای اعیانی در اختیار این اداره کل است، افزود: در سال ۸۸ این میزان برابر با ۱۴۰۰ متر مربع بود.

وی با بیان این‌که اکنون تالار تشریح خوب و استانداردی در اختیار اداره کل پزشکی قانونی استان است، افزود: در شهرهای بزرگی چون مرند، میانه، آذرشهر، بناب، سراب و... ساختمان های پزشکی قانونی در حد مناسبی ساخته شده و ارائه خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که از طریق منابع خارج سازمانی، بخش زنتیک اداره کل دامپزشکی استان نیز راه‌اندازی شده و شمالغرب کشور را پوشش می‌دهد، افزود: در حوزه انفورماتیک نیز چه در بخش نرم افزار و چه سخت افزار کارهای خوبی انجام شده و یکی از واحدهای نمونه کشوری را در استان داریم.

صمدی‌راد در ادامه به راه‌اندازی سامانه خط تماس چهار رقمی اداره کل و طرح دادپزشک جهت پاسخگویی شبانه‌روزی نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که استان ما حادثه خیز است، افزود: سوله مدیریت بحران نیز منتظر حمایت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و... است تا به وسعت هزار متر مربع راه اندازی شود.

آرتین کمالی، مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات انجام شده در اداره کل پزشکی قانونی استان گفت: امید است بتوانیم قدم‌های مثبتی در این مجموعه برداریم.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار