امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: وزارتخانه‌های اقتصادی کشور بلاتکلیف است؛ دولت برای عبور از این شرایط و کاهش مشکلات معیشتی مردم باید جهادی عمل کند.
کد خبر: ۶۶۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 19 October 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به التهابات اقتصادی و راهکارهای برون‌رفت و ضرورت تحرک اقتصادی دولت اظهار کرد: همه مسوولان به ویژه افراد مرتبط با مسائل اقتصادی باید به مشکلات اقتصادی مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر توجه کرده و یقین بدانند که مقابله با این مشکلات به فرمان رهبر معظم انقلاب نیاز به تصمیم‌گیری کلان و راهگشا دارد؛ از این‌رو امید است در آینده نزدیک شاهد اخبار شادی‌بخش باشیم.

وی افزود: بنابه فرموده رهبر فرزانه انقلاب هیچ بن‌بست و مشکل غیرقابل حل در کشور وجود ندارد ولی برای حل مشکلات جاری کشور کار جهادی نیاز است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جلسه پرباری که با مسوولان کشور داشتند؛ سخنانی مهم در رابطه با چالش‌های درونی و ساختار اقتصادی داشتند، افزود: البته در این جلسه برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها مطرح شد ولی برخی مربوط به داخل کشور بوده است که ایشان برای گره‌گشایی دستورات اکید دادند.

با افراد فعلی در دولت نمی‌توان چندان موفق عمل کرد

وی متذکر شد: در رابطه به ضرورت تحرک اقتصادی دولت؛ از مدت‌ها قبل دلسوزان انقلاب از رهبر انقلاب گرفته تا بسیاری از صاحب‌نظران در خصوص وضعیت جنگ اقتصادی و رسیدگی جدی به مسائل و معضلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم و لزوم رفع مشکلات با در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا تذکر داده‌اند و حتی چندین بار تکرار کرده‌اند که اگر شرایط جنگ اقتصادی یک شرایط خاصی بوده؛ باید لوازم و مقتضیات آن با روند و سازوکار ایجاد شود چراکه با افراد فعلی در دولت نمی‌توان چندان موفق عمل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: صراحتا وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که در کنار خزانه‌داری، سازمان‌های دفاعی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و یک ساختار جدید با نام "گروه ویژه اقدام علیه ایران" تاسیس کرده‌اند و حتی فردی خاص را به مدیریت آن گروه منسوب کرده‌اند. 

انتقاد از بلاتکلیفی وزارتخانه‌های اقتصادی کشور 

وی تصریح کرد: البته در داخل کشور نیز با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، شورای عالی هماهنگی سه قوه تشکیل شده ولی با گذشت مدت طولانی از کنار رفتن وزرای اقتصادی و در شرایطی که جنگ نرم تمام عیار تحمیل شده، ولی همچنان وزارت اقتصادی بلاتصدی باقی مانده و هر روز هم اخبار مختلفی از تغییرات منتشر می‌شود در حالیکه باید در شرایط فعلی از ماه‌ها قبل وزرا تعیین می‌شدند؛ در حالیکه هنوز اقتصاد کشور و بخش‌های مختلف آن بلاتکلیف باقی مانده است. 

امام جمعه تبریز بیان کرد: انتظار مردم از دولت این است که هر چه زودتر تکلیف این نقل و انتقال را روشن کرده و افراد کارآمد، باتجربه و مورد وثوق نظام جمهوری اسلامی ایران را به مجلس معرفی کنند. 

قتل خاشقچی پرده از چهره واقعی آل سعود در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگ مانند داعش برداشت

به گزارش فارس؛نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این یک موضوع مهمی از دید مجامع بین‌المللی بوده است به طوریکه قتل این روزنامه‌نگار به دستور حکام آل‌سعود پرده از چهره واقعی این خاندان در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگ مانند داعش برداشت و به دنیا ثابت شد عامل چند ساله این اتفاقات در منطقه چه کسی است.

وی ادامه داد: شاید حادثه قتل خاشقچی در ظاهر کوچک بوده ولی فجیع است و پرده از چهره واقعی مدعیان مبارزه با تروریست و حقوق بشر برداشت و بیان کرد که فرهنگ آمریکا تروریستی بودن یا نبودن را بسته به تامین منابع خودش می‌داند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه آل‌سعود بعد از قتل خاشقچی او را تکه تکه کرده‌اند، گفت: اگر این روزنامه‌نگار؛ فعال رسانه‌ای نبود و در روزنامه واشینگتن‌پست ستون نوشتاری نداشت و یا اگر به اخوان مسلمین مرتبط نبود؛ الان مانند هزاران مخالف سعودی در زندان‌های مخوف زیر شکنجه بوده و یا مانند هزاران فرد دیگر در بیابان‌های سوریه، پاکستان، افغانستان و یمن به دستور مستقیم رژیم آل‌سعود کشته می‌شد و کسی دم نم‌زد.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخبگان با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باید مسوولیت‌ نخبگان در قبال مردم حفظ شود و نخبگان باید از این مسئولیت خود غافل نشوند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه نخبگان نباید در فضای تخصصی غرق شوند، توضیح داد: نخبگان باید در کنار تخصص به تعهد و سایر امکانات در اختیارشان توجه کنند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: باید ارزش نخبگی بالا رود و این امر با افزایش علم، تخصص و زیر پرچم عدالت‌خواهی و استقلال و هویت ملی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه نخبگان باید احساس مسوولیت ویژه به جنگ تحمیلی اقتصادی داشته باشند، افزود: از جمله مهم‌ترین کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران این است که افکار عمومی جهان را به صورت غلط به تصویر بکشند از این‌رو نخبگان باید برنامه مقابله داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه نخبگان تلاش علمی زیرپرچم استقلال و تکیه به توان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی را رونمایی کردند که الگوی اسلامی _ایرانی پیشرفته بود، توضیح داد: پیام رهبر فرزانه انقلاب برای سند ۵۰ ساله، پیام اقتدار بود و ایشان با ابلاع این سند به ترامپ که دم از پایان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌زند، نشان داد که نه تنها خواب‌شان تعبیر نمی‌شود بلکه برخلاف خواست آمریکا برای بالا رفتن از پله‌های پیشرفت؛ برنامه ۵۰ ساله هم داریم‌.

آل‌هاشم؛ پیام دیگر سند رهبر معظم انقلاب را نشان دادن امید، تدبیر و اعتماد به سرمایه‌های داخلی و فراخوان نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای بررسی دقیق سند برشمرد و گفت: نخبگان جامعه و دلسوزان انقلاب باید مطیع رهبری بوده و طبق فرامین ایشان برای تو دهنی زدن به دشمن و ایجاد ناامیدی در آنها تلاش و برنامه دقیق داشته باشند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه با فرارسیدن هوای سرد، آلودگی هوا نیز تشدید می‌شود، تصریح کرد: اکسیژن مایه حیات بوده و انسان بدون اکسیژن نمی‌تواند زندگی کند لذا نباید در نابودی آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین چالش ایران، آلودگی هوا بوده و این ملموس‌ترین تهدید برای کشور است به طوریکه با افزایش مواد نامطلوب در هوا باعث اثرگذاری منفی روی انسان، گیاهان و جانوران می‌شود از این‌رو هر کدام باید به نوبه خود جدیت به خرج دهیم. 

آل‌هاشم با اشاره به ۲۹ مهر، روز صادرات بیان کرد: صادرات نقش کلیدی در کشور دارد و افرادی که در این زمینه از جمله تولید و صادرات تلاش کرده و با صادرات خود موجب رونق اقتصادی مملکت و اقتصاد هستند را قدر می‌نهیم.

وی همچنینن روز برنامه‌ریزی و آمار در هفته جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای دستیابی به اطلاعات دقیق باید مردم اطلاعات صحیح به ماموران آمار بدهند تا به تبع آن برنامه‌ریزی دقیق نیز در کشور انجام گیرد. 

امام جمعه تبریز در ادامه حادثه تروریستی میرجاوه را یادآور شد و توضیح داد: در این حادثه ۱۴ نفر از سربازان مرزبان ربوده شده‌اند. 

وی ادامه داد: این حرکت تروریستی میرجاوه در ادامه حرکت تروریستی اهواز از طرف آمریکا برای بی‌ثباتی منطقه است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه هرگونه حادثه تروریستی اثری بر عزم و اراده ایران نداشته و با کمک برخی نفوذی‌ها انجام می‌شود، گفت: این حرکات تروریستی در ایران به خاطر شکست سیاسی در عراق، سوریه، جمع‌آوری داعش از منطقه، شکست در یمن و قتل خاشقچی بود.

وی ادامه داد: از مسوولان امنیتی انتظار می‌رود نسبت به حفاظت مرزها و فعالیت گروهک‌های تروریستی حساسیت بیشتری نشان دهند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه امنیت ایران و مرزهای ایران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است، افزود: از نیروهای امنیتی می‌خواهیم جهت گوشمالی تروریست‌ها، در اسرع وقت فرزندان میهن اسلامی و مرزبانان را از چنگال دشمن نجات دهند. 

وی ابراز کرد: دولت پاکستان با تغییرات امیدوار کننده‌ای بعد از به روی کار آمدن «عمران خان» در رابطه دو جانبه با ایران روبه رو بوده؛ از این‌رو باید نسبت به امنیت مرزها و نفوذ تروریست‌ها به خاک جمهوری اسلامی حساسیت بیشتری نشان داده تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

آل‌هاشم با اشاره به آغاز نمایشگاه کتاب از ۲۹ مهرماه تا چهارم آبان‌ماه، گفت: باید با الهام گرفتن از دستورات اسلامی، نهضت علمی را تعقیب کنیم و به ایجاد بسترهای لازم و ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه ؛ در ترویج مطالعه توجه کنیم و امید است وزارت ارشاد به موفقیت‌های لازم در این خصوص برسد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار