سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه‌نیوز نوشت: فعال سیاسی اصولگرا گفت:با فرارسیدن ۱۳ آبان فشار روانی تحریم نیز برداشته خواهد شد و شرکت‌های اقتصادی و مردم خواهند دید وضعیت جدیدی پیش نمی‌آید بنابراین آرامش بیشتری بر اقتصاد کشور حاکم می‌شود.
کد خبر: ۶۷۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 21 October 2018

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی گفت: اگر تحریم های مرحله دوم آمریکا بخواهد از 13 آبان به اجرا دربیاید، اتفاق جدیدی نمی افتد چون در گذشته تحریم های شدیدتر از اینها را از سر گذراندیم بنابراین اقتصاد ایران در مقابل تحریم ها آبدیده و واکسینه شده است.

وی افزود: یک زمانی تحریم همه جانبه بود یعنی هم تحریم های آمریکا، هم تحریم های شورای امنیت، هم تحریم های اتحادیه اروپا وجود داشت و در چنین فضایی حتی کشورهای دوست هم نمی توانستند با ایران همراهی کنند. کشورهای چین، ترکیه، هند، روسیه و پاکستان در ظاهر به استناد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل از همکاری با ایران اجتناب می کردند.

معاون رئیس دولت دهم یادآور شد: الان هیچ کدام آن وضعیت سابق وجود ندارد چون تحریم ها برآمده از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست، ضمن آنکه اروپا راه خود را در حرف و سخن از تحریم های آمریکا جدا کرده و حتی تا آنجا پیش رفتند که می خواهند یک کانال مستقیم بانکی برای ایران باز کنند بنابراین آمریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران تنهاست.

وی ادامه داد: ما در آن زمان که تحریم ها همه جانبه بود وزیر نفت دولت دهم آقای رستم قاسمی می گفت «حدود 170 میلیارد دلار نفت در طول آن ایام تحریم های همه جانبه نفت فروختیم» اما الان خیلی کشورها گفتند «ما تابع تحریم های آمریکا نیستیم و روابط خرید و فروش نفت با ایران و سایر مراودات اقتصادی و تجاری را خواهیم داشت».

محمدرضا میرتاج الدینی

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: آمریکا می خواهد تا 13 آبان جلوی فروش نفت ایران را بگیرد اما هیچ وقت نمی تواند به مقصود خود برسد چون در دوره تحریم های همه جانبه ما روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت می فروختیم.

وی افزود: با فرارسیدن 13 آبان فشار روانی تحریم نیز برداشته خواهد شد و شرکت های اقتصادی و مردم خواهند دید وضعیت جدیدی پیش نمی آید بنابراین آرامش بیشتری بر اقتصاد کشور حاکم می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در نوسانات ارزی دو مسئله اثر داشت، یکی بحث جنگ روانی بود چون قبل از آنکه تحریمی اعمال شود، این نوسانات ارزی به وجود آمد، دوم برخی سوءتدبیرها و تصمیم های ناپخته فضای اقتصاد کشور اثر داشت که فضا جامعه را به هم ریخت.

میرتاج الدینی تأکید کرد: ما باید براساس تجارب گذشته تدبیرهای درست داشته باشیم، از آن طرف کشور از شرایط روانی عبور می کند بنابراین هیچ اثر جدیدی علیه اقتصاد ایران رخ نمی دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار