دورریز غذای ایرانی‌ها‌ 50 میلیون گرسنه آمریکایی را سیر می‌کند/ طرح صفر کردن صادرات نفت ایران شکست خورد
کد خبر: ۶۸۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 15 November 2018

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به سخنان توهین‌آمیز وزیر آمریکایی گفت: اگر در ایران مازاد غذای مصرفی یا همان دور ریز مردم را جمع کنیم می‌توانیم گرسنگان آمریکا را سیر کنیم.
دورریز غذای ایرانی‌ها‌ 50 میلیون گرسنه آمریکایی را سیر می‌کند/ طرح صفر کردن صادرات نفت ایران شکست خورد

سردار حسین سلامی امشب در مراسم اولین سالگرد شهادت وحید فرهنگی والا و دو شهید مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی در مسجد دانشگاه تبریز اظهار کرد: تبریز شهر مجاهدان با تعصب، آگاه و شهر شهید باکری‌ها و تجلایی‌ها است.

وی افزود: امشب میزبان سه شهید جاودانه مدافع حرم از جمله سردار ذاکر حیدری هستیم که هرگز لباس جهاد را از تن در نیاورد و حتی وقتی بازنشسته شد بازهم جنگید و به عهد و پیمان خود وفا کرده و در نهایت شربت شیرین شهادت و لباس جاودانگی را بر اندام خود پوشاند و بر افتخارات تبریز افزود.

شهید وحید فرهنگی والا نام او با عمکردش برابر است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به قرآنی بودن شهید وحید فرهنگی والا، دیگر شهید مدافع حرم ، تصریح کرد: نام او با عمکردش برابر است چراکه برای گسترش معارف اسلام تلاش کرد ولی او نیز میدان جهاد را بر هر عمل دیگری ترجیح داد و سرانجام به شهیدان والامقام اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

وی در ادامه به شهید عاشورایی یعنی شهید وحید نومی گلزار اشاره کرد و گفت: او نیز راه جهاد را انتخاب کرد که البته جهاد و مجاهدان یک انتخاب الهی است و این شهید دقیقا در ظهر عاشورا به شهادت رسید و در حقیقت او جهاد مومن را با شهادتش به شیرینی به نمایش گذاشت.

سردار سلامی ابراز کرد: از حرکات مومنانه مردم تبریز برای شرکت در مقام درخشان شهدا قدردانی می‌کنیم و از سوی قلب می‌گویم که خاک زیر پای قدم‌های شما را به واسطه این وفا، احساس صمیمت و حضور بسیار عالی و موثر و ارزنده می‌بوسم.

شهدا حجت‌های واقعی حضرت حق برای ما هستند

وی خاطرنشان کرد: شهدا حجت‌های واقعی حضرت حق برای ما هستند؛ آنها آموزگاران عزت و شرف، کرامت و ثبات قدم و ایستادگی ما هستند و بدون وجود این عزیزان، قطعا ما هم وجود نداشتیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: شهیدان ما انسان‌های بزرگی بوده‌اند چراکه از جاذبه نفس خود عبور کرده و احساس پرواز در فضای ملکوت را خواستار بودند از این‌رو به معراج رفتن و پرواز نیاز به جاذبه دارد که شهیدان به این سمت حرکت کردند.

وی با تاکید به اینکه شهدا بر آرزوهای بزرگ مادی خود غلبه کرده و بر فضای لایتناهی رضوان الهی فرو رفتند، گفت: برای شهدا رضایت خداوند بهشت جاودان بوده و خواهد بود.

سردار سلامی بیان کرد: شهدا زنده بوده و قرآن همانا منطق حق را بیان می‌کند چراکه وقتی خداوند می‌گوید که در تصورات خود شهدا را مرده نپندارید بلکه آنها زنده بوده و نزد خداوند روزی می‌گیرند پس یک حقیقت الهی در درون آن نهفته است.

وی با بیان اینکه شهدا زندگی جاوید را برگزیده و بر آرزوهای خود پشت کردند، گفت: شهدا همانند صخره‌های سخت در مقابل تیرهای بلا سینه سپر کردند.

اگر شهدا نبودند، سرنوشت کشور ما نیز همانند کشورهای ذلیل بود

جانشین فرمانده سپاه پاسداران متذکر شد: اگر شهدا نبودند، سرنوشت کشور ما نیز همانند سرنوشت کشورهای ذلیل بود؛ به طوریکه به نوامیس ما هتک حرمت می‌شد و هویت از بین می‌رفت و در جهان فاقد منزلت می‌شدیم.

وی ادامه داد: شهدا به ما یاد دادند که نباید تسلیم شد بلکه باید ایستاد و در حقیقت درس ایستادگی و تمرین روح عاشورا از جمله درس‌های فراموش ناشدنی شهدا است که آنها به ما ادبیات مقاومت را یاد دادند.

سردار سلامی با تاکید به اینکه هیچ‌کسی نمی‌تواند بر ملتی که جوانانش آماده شهدا است، غلبه کند، تصریح کرد: جوانان و ملتی که ترسی از توپ‌ها و حرکت ناوها ندارد و بر ایمان خود تکیه کرده است چگونه می‌توان آنها را از پای نشاند و به عبارتی هیچکدام نخواهد توانست ملتی را که مرگ را ابتدای حیات ابدی خود می‌داند را شکست دهد.

هیچ سلاحی قادر نیست جوانان ما را وادار به عقب‌نشینی کند

وی خطاب به استکبار جهانی مبنی بر اینکه سلاح‌ها وقتی موثر هستند که بتوانند نیروهای مدافع را بترسانند، توضیح داد: وقتی جوانان به استقبال شهادت می‌روند یقینا هیچ سلاحی قادر نیست که آنها را وادار به عقب‌نشینی کند از این‌رو مرگ هم برای چنین مردمی بی‌معناست و همه چیز طعم زندگی برایش می‌دهد.

وی افزود: هر کسی مرگ را با زندگی توصیف کند و جهاد را عامل سعادت بداند، هرگز در مقابل هیچ قدرتی زانو نخواهد زد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: ما چهل است با قدرت‌های بزرگ برحسب شاخص‌های قدرت مادی که در قیاس با قدرت کبریایی کوچک هستند، در حال جنگ و ایستادگی هستیم به طوریکه تمام کوچه و خیابان‌های ما پر از نام شهدا هستند که در راه خدا کشته شده‌اند از این‌رو باید یقین داشت که توطئه‌های ما واقعی بوده است.

سردار سلامی اذعان داشت: جنگ یک واقعیتی است که دشمن ۴۰ سال تلاش کرد تا مردم را به تسلیم وا دارد.

وی با تاکید به اینکه شهدا برای ما حجت ساختند، خاطرنشان کرد: هرکسی به تصاویر شهدا نگاه کند یقین خواهد داشت که نمی‌توان راه و آرمان آنها را فراموش کرد از این‌رو ما هم همین راه را طی خواهیم کرد.

ما زندگی را مدیون شهدا هستیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ایثارگران و شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از کشور به دست دشمن برسد، تصریح کرد: ما زندگی را مدیون شهدا هستیم چراکه در طول هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌ها علیه ایران صف کشیده و ما را تحریم کرده بودند و حتی اجازه صدور نفت را نمی‌دادند و آن مقدار که صادر می‌شد نیز به قدری نازل بود که صرفه اقتصادی نداشت.

وی با تاکید به اینکه شهدا نشان دادند که می‌توان در محیط نابرابری قدرت با تکیه بر اسلام و ولایت و در پرتوی پیشوای اسلام و ولی‌فقیه در مقابل همه قدرت‌های بزرگ زمان ایستاد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس توانستیم اراده خود را بر آنان تحمیل کنیم و این یک شاهکار بزرگ در تاریخ حیات بشر بوده و در حفیفت واقعه‌ای عظیم بعد از عاشورا بود.

سردار سلامی با بیان اینکه این ایستادگی‌ها بود که ما را برای میدان‌های بزرگ آماده کرد، گفت: آمریکا به عنوان نماد قدرت شیطانی بی‌نظیر در تاریخ بشر که هرگز جهان در طول تاریخ به شیطانی آمریکا ندیده است، هر آنچه قدرت داشت را به صحنه آورد و علیه ما فروگذار نکرد و تمام قدرت سیاسی را به کار گرفت تا ایران را منزوی کند.

وی ادامه داد: استکبار ما را در محاصره سیاسی قرار داد و تمام تلاش خود را علیه ایران کرد اما به هیچ نتیجه‌ای نرسید ولی به حال نگاه کنید و بگویید که امروز آیا ما در جهان مشروعیت سیاسی بیشتری داریم یا نظام آمریکا؟

متحدان سنتی آمریکا در مواجهه با نظام و ملت ایران حاضر نیستند در کنار آمریکا قرار گیرند

جانشین فرمانده سپاه بیان کرد: آیا امروزه دیگر کسی حاضر است که در کنار آمریکا علیه ما ائتلاف کند؟ حتی متحدان سنتی آمریکا نیز در مواجه با نظام و ملت ایران و رهبر شجاع حاضر نیستند که در کنار آمریکا قرار گیرند.

وی توضیح داد: این امریکا است که به تدریج در حال منزوی شدن و از دست دادن نفوذ سیاسی خود در عالم بوده و در مقابل این انقلاب ما است که در حال رشد و بلوغ و در حال اعتلای منزلت سیاسی در جهان است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا تمام قدرت روانی و رسانه‌ای خود را به صحنه آورد تا جوانان ما را از رهبر معظم شان و از انقلاب و اسلام و از دستاورد‌های جدا کرده و در ذهن جوانان بذر تردید بیافشاند ولی جوانان ما راهی گشودند و در جبهه‌های مقاومت حضور یافته و دختران نیز به حجاب روی آوردند و با این کارهای جوانان و اعتکاف خود دشمن را به زمین زدند و در حقیقت هیچ کسی از مردم آزاده به آمریکا لبیک نگفت.

وی به فراخوان گسترده آمریکا در این شرایط سخت اقتصادی ایران برای ایجاد اوج فشار علیه کشور اشاره کرد و گفت: راهبرد و سیاست آمریکا، اعمال حداکثر فشار علیه ایران بود به طوریکه همه شنیدید که نام سیاست جدید آمریکا علیه ایران حداکثر فشار است که این حداکثر فشار ظاهر شد و در حال عبور است.

فشار اقتصادی همراه جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران شکست خورد

جانشین فرمانده سپاه بیان کرد: آمریکا همزمان که فشار اقتصادی را علیه ایران تشدید کرد شروع به عملیات روانی سنگین در جامعه کرد تا بلکه با هم‌راستا سازی خط عملیاتی و فشار اقتصادی، مردم را به خیابان ها بریزد ولی درود خداوند بر شرافت ملت که آن هنگام تصمیم گرفتند تا دشمن را ناامید کنند ولی مردم بی‌اهمیت به توطئه دشمن بودند و دست رد بر سینه دشمن زدند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی تلاش کرد تا دامنه قدرت ایران را محدود کرده و قلمرو قدرت را از ما بگیرد، ادامه داد: ولی به فرمایش امام راحل(ره) هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند

جانشین فرمانده سپاه با تاکید به اینکه آمریکا می‌خواست تا صادرات نفت ما را به صفر برساند ولی در نهایت مجبور به معاف کردن بزرگ ترین خریداران نفت ایران از خرید نفت شد، توضیح داد: این نشان می‌دهد که آمریکا بیش از این نمی‌تواند کاری کرده و ما را از قدرت دفاعی محروم کند و عقب مانده نگاه دارد چراکه آمریکا تلاش می‌کند تا همانند گذشته وابسته آنها باشیم ولی ملت ایران باطل سحر این توطئه شده و هر چه توطئه کردند را به خود آنها بازگرداندند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا خود گرفتار بدبختی است چراکه ۷ تریلیون دلار در عراق و سوریه هزینه کرده است به طوریکه این مقدار بیش از هزینه ۱۰۰ سال درآمد ایران و عراق از نفت است.

۵۰ میلیون انسان زیر خط فقر در آمریکا بی‌خانمان هستند

سردار سلامی به ۵۰ میلیون انسان زیر خط فقر در آمریکا اشاره کرد که ‌بی‌خانمان هستند، گفت: وزیر خارجه آمریکا با بی‌ادبی به مردم ایران می‌گوید که اگر نظام ایران می‌خواهد تا مردمانش گرسنه نباشد باید به آنچه آمریکا می‌گوید گوش دهد در حالیکه باید به آن وزیر خارجه گفت که شما به فکر ۵۰ میلیون انسان زیر خط فقر خود باشید که دارند از گرسنگی می‌میرند.

وی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: اگر در ایران مازاد غذای مصرفی یا همان دور ریز مردم را جمع کنیم می‌توان گرسنگان آمریکا را سیر کنیم.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه آمریکا گمان می‌کند که رزق و روزی مردم ما در دستان آنها است، ادامه داد: خیر، این‌گونه نیست و شما بروید ملت خودتان را از گرسنگی نجات دهید.

وی ادامه داد: اصلا جای سؤال است که اگر دولت آمریکا برای مردم ایران دل می‌سوزاند، پس چرا می‌خواهد تا به آرزوی به گور رفته خود یعنی فلج کردن مردم ایران دست یابد.

به گزارش فارس، سردار سلامی ابراز کرد: ایران با کرامت‌ترین، قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین ملت جهان قرار دارد که البته همچنان عزیز و شریف نیز هستند به طوریکه همین که از قدرت آمریکا نمی‌ترسد یعنی بسیار فراتر از شما فکر می‌کنند.

وی در پایان با تاکید به اینکه به برکت خون شهیدان ایستاده‌ایم، گفت: می‌دانیم راه سعادت هر کسی که با آمریکا دوستی کرد غارت، بی‌حیثیتی بود ولی در مقابل هر کسی در مقابل آمریکا ایستاد عزیز، امن، مستقل و آزاد شد و ما نیز این راه را انتخاب کرده و تا آخر هم می‌ایستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار