وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز :
دومین گردهمایی رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز برگزار شد.محمدرضا نعمت‌زاده با حضور در این گردهمایی، بر صنعتی شدن مسیر اقتصاد کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 01 August 2015

بر اساس این گزارش؛ از ورود خبرنگاران به گردهمایی سراسری روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز ممانعت به عمل آمد.

محمدرضا نعمت زاده پس از اتمام دومین گردهمایی سراسری روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز در جمع خبرنگاران در حیاط ساختمان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی ادامه داد: سعی می کنیم که مشکلات واحدها را به صورت قانونی حل و فصل کنیم .

وی گفت: در هرفصل و یا هر دوماه یکبار جلسه ای با حضور روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها برگزار می کنیم تا در مورد مسائل مختلف این حوزه و مسائل جاری با یکدیگر همفکری کنیم و امروز نیز از صبح تا ظهر این جلسه را در تبریز برگزار کردیم.

وی ادامه داد: از جمله مباحثی که در این جلسه مورد بحث واقع شد، کارگروه تسهیل تولید بود که توسط دولت به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است و در تمامی استان ها کارگروه های تسهیل تولید فعال شده اند و جلسات مربوط به آن نیز برگزار می شود.

نعمت زاده گفت: مهمترین محورهای مطرح شده در این جلسات معمولا مشکلات مربوط به نقدینگی است که انتظار داریم نظام بانکی بیش از پیش از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از واگذاری های انجام شده به بخش خصوصی در دولت قبل گفت: 50 درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی در دولت قبل در راستای رد دیون بوده است ولی در دولت تدبیر و امید واگذاری صنایع بر مبنای اهلیت افراد انجام می شود.

وی با اشاره به بحث واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز اظهار کرد: مدیریت شرکت ماشین سازی را کسی قبول کند که با این حوزه آشنایی داشته و عاشق صنعت خودروسازی باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، اظهار کرد : مراحل اداری این موضوع به سازمان خصوصی سازی مربوط است اما وزارتخانه نیز در این رابطه نظرات خاص خودش را دارد.

نعمت زاده گفت: به نظر ما باید واگذاری این صنعت مادر در تبریز پس از نوسازی و سر و سامان دادن به وضعیت کنونی آن انجام شود، ضمن اینکه باید به افرادی این صنعت واگذار شود که اهلیت لازم و کافی را داشته باشند.

وی اضافه کردر: از سازمان خصوصی سازی نیز انتظار می رود در رابطه با واگذاری شرکت ماشین سازی اجازه نوسازی آنرا بدهد تا پس از آن مراحل واگذاری به بخش خصوصی به انجام برسد.

وی اضافه کرد: پایه های مهم صنعتی کشور از گذشته در آذربایجان‌شرقی پایه ریزی شده است و باید از این پس نیز به توسعه زیرساختی صنعتی این منطقه توجه شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت، با بیان اینکه برای تولید لوازم خانگی و قطعات در این استان برنامه های ویژه ای داریم، گفت: در چند سال گذشته وارد کننده لوازم خانگی بودیم که برنامه داریم با افزایش تولیدات لوزام خانگی در کشور و استان آذربایجان‌شرقی این استان را به یکی از قطب های تولید لوازم خانگی در کشور تبدیل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شان مردم ایران نیست که نیازهای مربوط به لوازم خانگی خود را از کشورهای دیگر وارد کنند.

نعمت زاده تاکید کرد: صنعت لوازم خانگی یکی از محورهای توسعه صنعت در استان است که متاسفانه در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش می کنیم از این صنعت به عنوان یک صنعت رقابت پذیر بین المللی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کشور ترکیه در زمینه لوازم خانگی بیش از یک میلیارد دلار است، گفت: هیچ کشوری بدون توجه به مقوله صنعت پیشرفت نکرده و تمامی کشورهایی که می خواهند به توسعه پایدار دست یابند باید صنعت را مبنای توسعه کشور خود قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت،اظهار امیدواری کرد؛ شهرک چالیش صنعت سالاری آذربایجان شرقی یکی از شهرک های آبرومند کشور شده و موجب شود که صنعت لوازم خانگی کشور پیشرفت کند.

وی یادآور شد: اکتشافات معدنی در کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است که تا آخر امسال عملکرد ما در این حوزه بیش از 10 برابر عملکرد این حوزه در طی 10 سال گذشته خواهد شد.

نعمت زاده با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: برنامه هایی را در راستای نوسازی صنایع این استان از جمله شرکت ایدم در دستور کار خود داریم و در تلاشیم این شهر به قطب تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز تبدیل کنیم.

و با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری آذربایجان شرقی و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعدادی از صنایع از جمله خودروسازی در این منطقه حفظ و تقویت خواهد شد.

نعمت زاده ، توسعه صنعت خودروسازی سبک و سنگین در آذربایجان شرقی را موجب شکوفائی بیش از پیش اقتصادی کشور و منطقه خواند و گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا هر آنچه که لازم باشد به انجام می رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در گردهمائی روسای سازمان های استانی و شرکت در مراسم کلنگ زنی شهرک خصوصی و تخصصی لزوام خانگی، افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع غذائی آناتا و ژئوفیزیک هوائی تبریز سفر یکروزه ای به تبریز داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :