يک عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: گفتمان اعتدال گفتمان اسلام اصيل است که دولت يازدهم بايد براي بسط و گسترش آن هرچه بيشتر تلاش کند.
کد خبر: ۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 03 August 2015

آيت‌الله دکتر هاشم هاشم‌زاده هريسي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اعتدال، گفتمان اسلام است و دولت يازدهم بايد سياست‌ها و عملکرد خود را بر همين پايه گفتماني تنظيم کند.

وي افزود:هر مقدار که به خاطر مسائل حاشيه‌اي از تبيين اين گفتمان اصلي اسلام در جامعه دور شويم راه را به خطا رفته‌ايم. اسلام با تندروي ميانه‌اي ندارد اگر بخواهيم در يک کلام بگوييم ترديدي نيست که اگر از اعتدال خارج شويم از دايره اسلام خارج شده‌ايم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه دو حلقه مفقوده در جامعه امروز ما اعتدال و محبت است، اظهار داشت: در حال حاضر در بعضي مواقع شاهديم که محبت ضد اصول تلقي مي‌شود در حاليکه اگر در جامعه اسلامي خشونت جاي محبت را بگيرد در آن جامعه قرآن و اسلام تحريف شده جاري است.

وي با اشاره به سخني از مولاي متقيان مبني بر اينکه "هر کس در دشمني مبالغه کند مرتکب گناه شده است"، ادامه داد: هر چند در نيات شوم و توطئه‌هاي استکبار بر ضد نظام اسلامي ترديدي وجود ندارد اما ضروري است با نگاهي منصفانه به درون، کمبودها و کم‌کاري‌هاي خود را نيز مورد توجه قرار داده و براي حل آنها چاره‌اي بينديشيم.

وي افزود: دولت يازدهم با شعار اسلامي اعتدال روي کار آمد و در اين مسير گام‌هاي مناسبي نيز برداشت. اما مسائلي چون بحران‌هاي بين المللي که حل آنها در صدر برنامه‌هاي دولت قرار دارد باعث شده است کمي از سرعت بسط و گسترش اين شعار در جامعه کاسته شود بايد به گونه‌اي روي مفهوم اعتدال کار شود که تندروي براي تک تک افراد جامعه به صورت امري منفور در آيد.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر ضرورت بازگشت جامعه به انديشه‌هاي اصيل قرآني و تدبّر هميشگي در آن اظهار داشت: در هر زمان يا مکاني که از اين انديشه‌هاي اصيل دور شده‌ايم، گروه هاي منحط و منحرفي همچون داعش و القاعده و جريان هاي تکفيري از بطن جوامع اسلامي سر برآورده‌اند.

آيت الله هاشم‌زاده هريسي در بخشي ديگر از سخنانش در تبيين سياست خارجي دولت و عملکرد تيم مذاکره کننده هسته‌اي اظهار داشت: هدايت‌ها و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري در تبيين قاطع خط قرمزها و سياست هاي هسته اي نظام در کنار مقاومت جانانه مردم باعث مأيوس شدن دشمن از به زانو در آوردن نظام اسلامي در عرصه ديپلماسي شد.

وي در پايان با اشاره به اصول يک مذاکره برد ـ برد، ادامه داد : بديهي است در يک مذاکره سياسي و بين المللي همه طرف ها در پي کسب امتياز هاي بيشتر هستند اما مي توان گفت امتيازهايي که ديپلماتها و دانشمندان کشورمان به دست آوردند در حد قابل قبولي است. امروز به برکت خون شهدا، مجاهدت‌هاي مجدانه دانشمندان هسته‌اي اين مرز و بوم و عملکرد سرداران ديپلماسي کشور جايگاه جهاني جمهوري اسلامي ايران ارتقاء معناداري يافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار