سومین جشنواره استانی عکس «آیین و سنت‌های بومی محلی خوزستان» با معرفی برترینها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 02 March 2019

بهرام جمال‌پور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی و دبیر این جشنواره، در این مراسم گفت: پس از انتشار فراخوان جشنواره در ١٥ آبان ماه سال جاری، ١٢٥٠ قطعه عکس در هر ۲ بخش اصلی و جنبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های انجام شده و مطابقت با قوانین جشنواره در اختیار هیئت داوران قرار داده شد که در پایان حدود ٢٠ اثر به نمایشگاه راه یافتند.

در ادامه ناصر چنانی، معاون هنری و سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: هنر عکاسی فراتر از هنرهای دیگر است زیرا یک عکس می‌تواند زندگی یک انسان را تغییر دهد و امیدوارم در سال‌های آتی این برنامه به صورت مستمر برگزار گردد.

در ادامه این مراسم از مستند «سوز ساز» کاری از محمدرضا حاجی‌پور که درباره یکی از نوازندگان آیینی و سنتی شهرستان لالی است رونمایی شد وپس از پخش قسمتی از مستند با اهدای لوح تقدیر و هدیه از وی تقدیر شد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر در بخش آزاد و ویژه این جشنواره تقدیر شد.

در بخش آزاد این جشنواره امیر جنیدی از رامهرمز، علی نورالدین از ماهشهر و محمد آهنگر از اهواز به ترتیب توانستند رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره را از آن خود کنند.

همچنین در همین بخش مریم بردین از شهرستان شوشتر شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه (آیین‌ها و سنت‌ها) نیز پروین مقدم از اهواز، اعظم حاجی‌پور از لالی و محمدعلی سلیمانی از لالی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین هیات داوران در این بخش اثر محمدرضا رضایی از لالی را شایسته تقدیر دانستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار