امام جمعه تبریز با بیان اینکه نام تبریز را در هیات‌های مذهبی و محبین امام حسین(ع) می‌شناسند، گفت: آقایان مدیران کل ادارات، روسای سازمان‌ها لااقل در ادارات و فرودگاه و راه‌آهن و غیره به حجاب توجه شود چراکه کنترل حجاب در ادارات به دست مدیر آنجاست و از استاندار آذربایجان‌شرقی خواهشمندیم به این موضوع توجه جدی کند.
کد خبر: ۷۵۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 14 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، اظهار کرد: یکی از رخدادهای مهم این هفته  سفر نخست وزیر ژاپن به عنوان مقام رسمی و بلند پایه بعد از ۴۰ سال به ایران بود که نشان از جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی و تاثیر و نفوذ راهبردی کشورمان در منطقه را دارد. 

وی با بیان اینکه آنچه بر اهمیت این سفر افزوده، شرایط موجود منطقه و افزایش تنش‌های سیاسی و نقش ژاپن در این ارتباط است، افزود:  در سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به ژاپن، او ضمن سخنان ملایم در ارتباط با ایران و ابراز تمایل به میانجگیری در حل اختلاف بین دو کشور از آنها خواست تا به دلیل روابط خوب با ایران میانجی‌گری کند که البته ژاپنی‌ها هم به جایگاه استراتژیک ایران واقف هستند و به همین دلیل مشتاق روابط حسنه با کشور ایران بودند.  

وی به وابستگی ژاپن به واردات نفت از کشور ایران اشاره کرد و گفت:  ژاپن به شدت به نفت منطقه و ایران نیازمند و وابسته است به طوریکه یکی از اصلی‌ترین محورهای همکاری ایران در طول چند دهه موضوع انرژی و قراردادهای نفت و گاز بوده است و به خاطر همین بازار ایران و ژاپن اهمیت زیادی دارد و حضور شرکت و سرمایه‌گذاران در بازار ایران برای آنها اهمیت دارد. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هدف ژاپن میانجی‌گری و جلب رضایت مقامات کشور  برای انجام مذاکرات با مقامات آمریکا بود ولی همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها هم فرموده‌اند ما در مسائل ناموسی انقلاب اعم از توافق موشکی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایرلن با کسی مذاکره نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز خود  با شونزوآبه نخست وزیر ژاپن و هیات همراه تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ در چهارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد. 

آل‌هاشم افزود: ابتدا نخست وزیر ژاپن در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت که من  قصد دارم تا پیام آمریکا به جنابعالی را برسانم ولی این مرد الهی و شجاع همان اول فرمودند که ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه که پیام رئیس جمهور آمریکا را به ما برسانید باید گفت که من شخصا ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او نداشته و اصلا پیام‌شان را هم دریافت نکردم. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به صراحت فرمودند که بنده مطلبی برای شما(ژاپن) بیان می‌کنم چراکه  ما ژاپن را کشوری علاقه‌مند به ارتباطات با جمهوری اسلامی می‌دانیم و البته گلایه‌هایی هم  از ژاپن داریم. 

 خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر ژاپن  مبنی بر اینکه ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) گفته است که قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد به صراحت فرمودند که اصلا موضع این نیست چراکه اگر چنین قصدی هم داشته باشد قادر به این تغییر  نیستند زیرا دشمنان انقلاب اسلامی در این چهل سال گذشته همین هدف را دنبال کرده و موفق نشدند.  

وی اضافه کرد: دیروز رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن فرمودند که اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر ندارد یک دروغ است و اگر می‌توانست این کار را انجام دهد آن را انجام می‌داد ولی نمی‌تواند. 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در ادامه فرامین خود با اشاره به صحبت‌های دیگر نخست وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا نسبت به مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی نیز فرمودند که ایران به مدت ۵ سال در موضوع هسته‌‌ای با آمریکا و اروپا در قالب ۵+۱  مذاکره کرده و حتی به یک نتیجه هم رسیدند ولی آمریکا زیر این قرارداد قطعی زد از این‌رو کدام فرد عاقلی با کسانی که زیر تمام توافقات زده دوباره مذاکره می‌کند؟

وی افزود:  درود بر چنین رهبر بزرگ و آزاده ایران و ایرانی که باعث  افتخار هستند.  

وی اذعان کرد: سخنان دیروز رهبری مایه مباهات جهان اسلام بوده و در فضای مجازی افراد زیادی از ملل‌های مختلف نوشته بودند که خوش به حال ایرانی‌ها که چنین رهبر آزاده و قاطع  و شجاع دارند. 

رهبر معظم انقلاب نماد عزت  ایران اسلامی و نویدبخش به جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم اسلام هستند  

آل‌هاشم گفت: رهبر معظم انقلاب نماد عزت ایرانی و عزت ایران اسلامی بوده و نویدبخش به جبهه مقاومت در اقصی نقاط عالم اسلام هستند.  

وی خاطرنشان کرد: ما مردم غیرتمند آذربایجان عهد و پیمان جدیدی با رهبری می‌بندیم و می‌گوییم که " ای اماما، رهبرا، مردم آذربایجان همچون مردم ایران اسلامی پشتیبان تصمیمات شما و اقدامات شایسته شما هستند و تا آخر همین «شعار آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» را سر خواهند داد". 

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به سفر وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد و گفت: برخی خبرها حاکی از آن است که هدف این سفر هم واسطه‌گری و میانجی‌گری بود و نکته جالب سفر هم ژست طلبکارانه وزیر امور خارجه آلمان از ایران است که وزیر امور خارجه ایران به خوبی جواب او را داد. 

وی متذکر شد: وزیر امور خارجه آلمان به عنوان یکی از طرف‌های برجام بدون هیچگونه اشاره به عدم اجرای تعهدات کشور خود در برجام و بی عملی این کشور و سایر کشورها از جمله فرانسه و انگلیس مدعی شد که ایران باید بدون هیچ چشم‌داشتی تعهدات برجامی خود را یکطرفه انجام دهد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مواضع تکراری کشورهای اروپایی در این سفر که خواهان حفظ برجام هستند مجددا تکرار شد و عملاً هیچ حرف جدیدی در مواضع آنها با عنایت به مهلت ۶۰ روزه کشور ایران به طرف‌های اروپایی مطرح نشد به طوریکه آنها برای اجرای تعهدات در شرایط فعلی باید پاسخ دهند که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند نه اینکه وزیر خارجه آلمان که با گواه علنی بر ۱۵ گزارش  آژانش انرژی اتمی عمل کرده ایران را در جایگاه متهم نشانده و بازخواست کند.

مقاومت در برابر دشمنان هزینه کمتری نسبت به سازش دارد

وی با تاکید بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن، گفت: برخی‌ها معتقدند که مقاومت اثری ندارد و وقتی نام مقاومت می‌آید، ما را جنگ‌طلب می‌دانند در حالی که طبق روایت‌ها و دستورات دینی مقاومت جنگ‌طلبی نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به تعبیر معمار کبیر انقلاب، مقاومت عبور از موانع است و انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال هیچ وقت جنگ‌افروز نبوده و دنبال جنگ نرفته است و همچنین سازش موجب افزایش خوی وحشیانه دشمن می‌شود.

هرگونه سازش باعث قبیح شدن شیطنت‌های دشمن می‌شود

وی توضیح داد: هرگونه سازش باعث قبیح شدن شیطنت‌های دشمن می‌شود به طوریکه تجربه مقاومت نشان داده است که مقاومت بیانگر پیروزی است و مقاومت نه تنها جنگ‌افروزی نبوده بلکه بازدارنده هم بوده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه هزینه‌های مقاومت نسبت به هزینه‌های سازش کمتر است، تصریح کرد: بعد از جریانات با دشمن، تنها راه حل همین مقاومت است و اگر سازش کنیم باید هزینه زیادی پرداخت کنیم.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به فرارسیدن هفته جهاد سازندگی اشاره کرده و گفت: یاد دو شهید جهادی استان (شهید کسایی و پورشریفی) و سایر شهدا را گرامی می‌داریم که کارهای بزرگی انجام دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی در کنار نیروهای مسلح و حتی جلوتر از آنها عملکرد مثبتی داشت به خاطر همین امام راحل نام آنها را سنگرسازان بی‌سنگر گذاشت. 

وی به خدمات جهادسازندگی بعد از جنگ تحمیلی در روستاها و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: کارنامه درخشان آنها نشان از اخلاص آنها است. 

وی بیان کرد: فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا با حضور ۱۲ کشور در تبریز برگزار می‌شود از این‌رو همه تماشاگران را برای رعایت اخلاق اسلامی دعوت می‌کنم. 

فوتبال باید اخلاق‌مدار و عدالت محور باشد

به گزارش تابناک تبریز از فارس،امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فوتبال باید اخلاق‌مدار و عدالت محور باشد، گفت: امیدواریم این مسابقات به خوبی در تبریز به خوبی و شایسته برگزار شود. 

وی در بیان تذکری در رابطه با حجاب، تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل تابستان گردشگران زیادی به استان می‌آیند و گاها با بی‌حجابی روبرو هستیم و تاسف‌بارتر اینکه برخی از زنان استان نیز قاطی آنها می‌شود و این نوع حجاب در شان تبریز نیست. 

تذکر به مدیران کل و روسای سازمان‌ها

آل‌هاشم با بیان اینکه نام تبریز را در هیات‌های مذهبی و محبین امام حسین(ع) می‌شناسند، ادامه داد: آقایان مدیران کل ادارات، روسای سازمان‌ها لااقل در ادارات و فرودگاه و راه‌آهن و غیره به حجاب توجه شود چراکه کنترل حجاب در ادارات به دست مدیر آنجاست و از استاندار آذربایجان‌شرقی خواهشمندیم به این موضوع توجه جدی کند. 

خطیب نماز جمعه تبریز به لزوم احترام به پدر و مادر اشاره کرد و گفت: اگر پدر و مادر به فرزند خود ظلم هم کرده باشند و آن فرزند نسبت به پدر و مادر خود با خشم نگاه کند باید بداند که نمازش قبول نیست و نباید با نگاه خشم به والدین خود نگاه کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار