وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رد مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان گفت: در انجام هرگونه اقدامی به منظور تغییر در ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تابع قانون هستیم.
کد خبر: ۷۸۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 15 October 2019

رضا رحمانی امروز (سه‌شنبه ـ ۲۳ مهر ۹۸) در حاشیه صبحانه کاری فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و نیز ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال و شب عید، اقدام به خرید سیب تولیدی کشور کرده است که بر این اساس، ستاد تنظیم بازار و معاونت‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه به کشاورزان انجام خواهند داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که تولیدکنندگان سیب، آسیب ندیده و مصرف‌کنندگان نیز در ایام پایانی سال، با کمبود مواجه نشوند؛ به همین دلیل، سیب تولیدی خریداری شده، در ایام پایانی سال و شب عید توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی مکلف شده تا ساز و کارهای خرید سیب مازاد نیاز مصرفی در شرایط کنونی را، خریداری و برای شب عید ذخیره‌سازی کند که در این راستا، ستاد تنظیم بازار نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

هیچ تصمیمی را بدون نظر بخش خصوصی نخواهیم گرفت

به گفته رحمانی، سیاست دولت آن است که هیچ‌گونه تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ نکند که در این راستا ما نیز به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم را با فعالان اقتصادی در این راستا به عمل خواهیم آورد.

در تغییر ساختار وزارت صمت، تابع قانون هستیم

این عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با رد تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان، وزارت صنعت کار را چطور پیش خواهد برد؟ گفت: ما تابع قانون بوده و هر مسیری را که نهادهای قانونی مشخص کنند، پیگیری خواهیم کرد.

واردات خودرو آزاد نمی شود

وی با بیان اینکه واردات خودرو همچنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: بحث تولید مشترک با سایر شرکت‌های خودروساز دنیا در دستور کار قرار دارد؛ البته مکانیسم‌های جدیدی را در این رابطه اعمال خواهیم کرد.

رحمانی ادامه داد: ما از روند عملکرد شرکای قبلی صنعت خودروسازی ایران به هیچ عنوان رضایت نداشته و به خودروسازان نیز اعلام کرده‌ایم که شرکای جدیدی را برای خود برگزینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: به هر حال واردات خودرو ممنوع است و اجازه ورود فعلاً داده نخواهد شد.

روند بازگشت ارز صادراتی مطلوب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات بسیار بهتر از ۶ ماهه سال ۹۷ است به این معنا که صادرکنندگان تلاش بیشتری را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور داشته‌اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: کاهش در آمارهای صادراتی به لحاظ ارزشی، ناشی از اصلاح قیمت پایه‌های گمرکی بوده و در این میان صادرکنندگان تلاش خود را در صادرات و بازگرداندن ارز به کار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار