محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبرداد:
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: صادرات کالای تولیدی از این منطقه در نیمه نخست امسال حدود 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۸۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 15 October 2019
مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: صادرات کالای تولیدی از این منطقه در نیمه نخست امسال حدود 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

محسن نریمان مجموع صادرات از منطقه آزاد ارس در قالب صادرات قطعی، حاصل از تولید به سرزمین اصلی، صادرات مجدد و صادرات کالای داخلی را در 6 ماهه نخست امسال 245 میلیون دلار اعلام کرد.
وی ارزش صادرات قطعی منطقه در 6 ماهه نخست امسال را 48 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست پارسال 28 میلیون دلار صادرات قطعی از این منطقه صورت گرفته بود.
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ارزش صادرات حاصل از تولید در منطقه به سرزمین اصلی را در نیمه نخست امسال 78 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به صادرات 48 میلیون دلاری نیمه نخست پارسال رشد قابل توجهی نشان می دهد .
وی عمده کشورهای هدف صادراتی منطقه آزاد ارس را آذربایجان ، ترکیه ،عراق، قرقیزستان ، افغانستان ، ارمنستان، چین ، امارات متحده عربی ، فدراسیون روسیه و گرجستان اعلام کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری آذربایجان با 44 درصد ، ترکیه با 24 درصد و عراق با 9 درصد بیشترین سهم را از صادرات منطقه داشتند.
نریمان همچنین از واردات 26.4 میلیون دلاری کالا به منطقه آزاد ارس در 6 ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: این میزان نسبت به واردات 28.5 میلیون دلار نیمه نخست سال گذشته کاهش 2.1 میلیون دلاری را نشان می دهد.
ارسال کالای تولید شده در منطقه آزاد ارس به خارج از کشور صادرات قطعي ناميده مي شود.
موقعيت راهبردي منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشور و موضوع الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا و نقش اساسی مناطق آزاد ارس، انزلی و چابهار و همچنین هم‌مرز بودن ارس با جمهوري آذربايجان، ارمنستان و جمهوري خودمختار نخجوان و نزديکي آن به کشورهاي ترکيه و عراق و درنهايت هم‌جواري جغرافيايي با کشورهاي CIS درمجموع با هدف‌گذاري بازار 600 ميليون نفري منجر به ايجاد ظرفيت‌هاي اقتصادي بسيار مناسب براي اين منطقه در بين مناطق آزاد کشور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار