معاون اول رئیس جمهور :
معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از سفر خود به استان آذربایجان شرقی را بازدید از مناطق زلزله زده استان عنوان کرد و گفت: حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی حادثه ای تلخ بود که روز جمعه گذشته به وقوع پیوست.
کد خبر: ۷۹۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 13 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، اسحاق جهانگیری افزود: ایران یکی از کشورهای زلزله خیز است که در برخی موارد با تلفات و تخریب های فراوانی همراه است مانند زلزله کرمانشاه که قدرت ان 7.3 ریشتر بود و از نظر وسعت عمل شهرها و روستاهای زیادی را در استان تحت تاثیر قرار داد و به بیش از 101 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها آسیب وارد کرد.


وی ادامه داد: جمهری اسلامی ایران از دانش و تجربیات بسیار خوبی برای مواجهه با زلزله و جبران خسارات ناشی از آن برخوردار بوده که این توانمندی ها حتی در سطح بین الملل منحصر بفرد است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله استان آذربایجان شرقی به خصوص در شهرستان میانه و سراب تصریح کرد: خوشبختانه مدیران و مسئولین استان عملکرد خوبی داشتند و دستگاه های ملی نظیر هلال احمر، نیروهای مسلح و ستاد بحران نیز به سرعت وارد عمل شدند و براساس گزارش وزیر کشور که امروز صبح در جلسه هیات دولت ارائه کرد، مرحله ساخت و ساز و بازسازی ها آغاز شده است.

دکتر جهانگیری با اشاره به سرمای هوا و این که در آستانه ورود به فصل زمستان هستیم خاطر نشان کرد: موضوع اسکان موقت مردم مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی موضوعی پراهمیت است و باید به نحوی مدیریت شود که مردم با مشکل مواجه نشوند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: دولت یک روز پس از وقوع زلزله آذربایجان شرقی مصوبه ای داشت که همه جوانب و مسائل مرتبط با زلزله از جمله اسکان موقت و بازسازی ها در آن دیده شده بود و امروز هم رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که 50 درصد از منابع پیش بینی شده برای دوره بازسازی، تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که ظرف 5 ـ 6 ماه آینده روند بازسازی ها به نحو مطلوبی انجام شود و وضعیت روستاهای آسیب دیده نیز از نظر واحدهای مسکونی و شرایط تولید، کشاورزی و دامداری آنها بهتر از وضعیت پیش از زلزله خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار