امام جمعه تبریز گفت: باید معلوم شود که پایان صبر راهبردی و گام‌های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد داشت زیرا به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم دوختن به وعده‌ها، رکورد و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۹۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 15 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: راه‌اندازی فردو لازم اما ناکافی است؛  راه‌اندازی سایت شهید علی محمدی فردو با گام چهارم ایران محقق شد و این سایت راهبردی پس از ۵ سال تعطیلی به چرخه غنی‌سازی هسته‌ای بازگشت که جای تشکر و تقدیر دارد. 

وی افزود: گام چهارم اگر چه موجب احیای این سایت راهبردی می‌شود ولی برای بازدارندگی دشمن بدعهد کافی نیست،اقدامات بازدارنده بیشتری باید ارائه داده شود. 

امام جمعه تبریز توضیح داد: کاهش نظارت بازرسی و غنی‌سازی تا ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژ نمود این بازدارندگی است. 

وی خاطرنشان کرد: باید معلوم شود که پایان صبر راهبردی و گام‌های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد داشت زیرا به انتظار نگه‌داشتن کشور و چشم دوختن به وعده‌ها، رکورد و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت. 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: امید است تا مسوولان به این مسئله دقت بیشتری کنند چراکه بارها تاکید و اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران حاضر به اجرای یک جانبه برجام نیست و تا زمانی که طرف‌های دیگر به تعهد خود عمل نکند، روند خود را به صورت مرحله به مرحله ادامه خواهد داد و جدی‌تر وارد خواهند شد تا بلکه طرف مقابل تکان خورد و تعهداتش را انجام دهد. 

دولت سریعا یارانه و سبد کالای اقتصاد ۱۸ میلیون خانوار را اجرایی کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد: هنگامی که بودجه سال ۹۸ در مجلس بررسی می‌شد، نمایندگان مجلس تعیین تکلیف قیمت بنزین را بر نظر نهایی دولت سپردند و دولت هم آمده و قیمت بنزین را تغییر داده است که باید در این صورت در اسرع وقت یارانه و سبد کالای اقتصاد بیش از ۱۸ میلیون را اعلام کنند تا مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار را  جبران کنند و با مدیریت جهادی درآمد حاصل از این اقدام را به تولید ملی و رونق اقتصادی اختصاص دهند و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کنند تا بلکه موجب شکوفایی اقتصادی گردد.  

وی با اشاره بر تذکر انتخاباتی هر هفته تصریح کرد: نمایندگانی که الان در مجلس بوده و یا تازه نفس هستند باید کارهای خود را ارائه دهند و حتی آنهایی که الان مجلس هستند باید به مردم توضیح دهند که چه در این چهار سال چه کارهایی کرده‌اند. 

از مسوولان می‌خواهم به روستایی که تخریبشان کم است نیز توجه کنند 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بنده به دو منطقه زلزله‌زده سراب و میانه رفته و از نزدیک آنجا را دیده‌ام، گفت: روستایی را انتخاب کردم که کمترین حضور در آنجا بود و ضمن تقدیر و تشکر از همه زحمت‌کشان در امر کمک‌رسانی، از مسوولان می‌خواهم به روستایی که تخریبشان کم است نیز توجه کنند. 

وی افزود: تامین بخاری فن‌دار از وزارت صمت برای روستاهای زلزله‌زده قابل تشکر است ولی روستایی که من رفتم هنوز بخاری دستشان نرسیده است در حالیکه آقایان سرمای میانه و سراب غیرقابل تحمل بوده و الان آب آنجا یخ زده است. 

وی با اشاره بر اینکه اگر تدبیر دولت مبنی بر این است که اتاقک‌هایی ساخته خواهد شد، پس چه زمانی می‌سازید، گفت: همزمان باید هم اتاقک ساخته شود و هم کانکس‌ها تامین شود. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: همه مسوولان دولتی و کشوری به منطقه آمده و وضعیت را دیدند و بنیاد مسکن نیز تامین کانکس را برعهده گرفته است ولی برای کمک به زلزله‌زدگان به یک اقدام جهادی نیاز داریم. 

وی اضافه کرد: نسبت به آواربرداری اقدام سریع انجام گیرد و بنده هر هفته هم به سراب و هم میانه خواهم رفت و نتیجه‌اش را در تریبون نماز جمعه خواهم گفت. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: امروز روز آخر هفته وحدت است که طبق فرمایش رهبری، نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی ایران یک نامگذاری محض نیست. 

وی افزود: از مراتب وحدت این است که مذاهب بر حق هم تعرض نکنند، دست در دست هم داده و هم‌افزاییی کنند و اگر کشورهایی اسلامی پایین‌ترین مراتب وحدت را رعایت می‌کردند الان مشکلات موجود امت اسلامی اعم از فلسطین نبود. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگترین شخصیت عالم برای اصلاح بشر و تحول بزرگترین تحولات است و همچنین روز فردی است که مروج تشییع بوده است. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پیروزی پیامبر هر چند با اراده الهی بود ولی یکی از مهم‌‌ترین عواملی که منجر به موفقیت ایشان شد، جاذبه اخلاقی پیامبر بود، گفت: چنانچه نمونه معجزه اخلاقی ایشان فتح مکه می‌باشد، درباره حُسن خُلق پیامبر(ص) و عفو و گذشت، تقوای ایشان داستان‌های زیادی است. 

وی اضافه کرد: پیامبر در برابر دشمنان ایستاده است ولی در برابر مسائل اجتماعی که ایشان یقین داشتند تبعاتی به جامعه ندارد، زود گذشت کرده‌اند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چرا از هم کینه نگه می‌داریم در حالیکه عطوفت و مهربانی است، تصریح کرد: طبق روایتی از امام حسین(ع)، پیامبر اکرم عیب‌جو نبود و هیچ کسی از ایشان مایوس نمی‌شد همچنین پیغمبر(ص) مجادله در سخن گفتن، پرگویی، دخالت نکردن در کاری که به ایشان مربوط نیست، عدم سرزنش را از خود دور کرده بود. 

وی تاکید کرد: بیایید کمتر حرف بزنیم زیرا هر کسی زیاد حرف بزند، خطایش زیاد می‌شود. 

امام جمعه تبریز ابراز کرد: هرگاه فرد غریب و ناآگاهی با خشونت حرف می‌‌زد، پیامبر اکرم(ص) با تامل با آنها برخورد می‌کرد و این است همان اخلاق کریمه، چه زیباست که این اخلاق اسلامی در جامعه زنده شود. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام مناسبت‌های هفته جاری یادآور شد: سالروز رحلت علامه جعفری که افتخار جهان اسلام است را پیش رو خواهیم داشت. 

وی گفت: یکی از مصادیق تقوای، تقوای فکری است که منجر می‌شود انسان را از هر گونه مخاطره دور کرده و از افکار نامتناسب دور سازد، به طوریکه فرد با تقوای فکری نه تنها با جوارح خود گناه نمی‌کند بلکه فکرش را هم دور می‌کند. 

 آل‌هاشم به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: عمده بیانات رهبری در ۵ محور اعم از نقش و اهمیت کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه، لزوم انس فردی و خانوادگی با کتاب، بیان خسارت و آثار زیان‌باری در اثر بی‌توجهی به کتابخوانی، اهمیت نقش دولت و حاکمیت برای احیای کتاب‌هایی که میراث فرهنگی جامعه است و جلوگیری از نشر کتاب‌های ناسالم که مانند مواد مخدر برای جامعه مضر است، لزوم فرهنگ‌سازی توسط مسوولان تعیین شده است. 

وی تاکید کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌دهد و هرقدر فضای مجازی و کتاب دیجیتالی افزایش یابد، جای کتاب کاغذی را نمی‌دهد. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: چه اشکالی دارد کتابخانه مساجد و مصلا را گسترش داد و نمایشگاه برگزار کنید. 

امام جمعه تبریز به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: این عملیات کلید موفقیت‌های زیادی بود و اگر آزاد نمی‌شد به موفقیت‌های دیگر دست نمی‌یافتیم به طوریکه آیت‌الله مدنی در رابطه با حضور لشکر عاشورا در سوسنگرد نقش زیادی داشت همچنین نقش بی‌‌بدیل حضرت امام راحل در شکسته شدن حصر سوسنگرد بسیار موثر بود زیرا ایشان دو بار "باید" گفتند که یکی همین سوسنگرد بود که فرموده بودند تا فردا باید حصر شکسته شود. 


بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما به فرهنگ بسیج نیاز داریم

به گزارش فارس، وی هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما به فرهنگ بسیج نیاز داریم و علت شکست‌ناپذیری ایران وجود همین تفکر بسیجی است که باید برای رشد و تقویت این جمعیت بزرگ و کارساز تلاش کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نقش قوه قضائیه با تفکر عدالت اسلامی در عرصه اجرا و عدالت اجتماعی را می‌توان دریافت کرد، این اقدام برخورد نمایشی و ظاهری نیست بلکه اقدام جدی و با برنامه‌ریزی درست و مناسب است که اگر با حمایت اطلاعاتی و امنیتی و اجرایی نهادهای دیگر همراه شود، نتایج قابل تونه و مثمرثمر بیشتری را خواهد داشت. 

وی اذعان کرد: امید است قوه قضائیه با قوت و قاطعیت و صلابت بیشتر با مبارزه بی‌امان و مستمر برای ریشه‌کنی فساد در هر سطح و جایگاه شرایط بهتری برای تحقق عدالت اقتصادی و مقاومتی فراهم کرده و موجبات اعتماد‌آفرینی صبور ایران اسلامی را فراهم آورد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار