به بهانه درخواست استعفای رئیس جمهور
کسانی که امروز موضوع استعفای رئیس جمهور را برخلاف نظر رهبری فریاد می زنند عملا دنبال فتنه ای علیه جمهوریت نظام هستند. همان نوع فتنه ای که مخالفان خود در سال 88 را به آن متهم می نمودند .
کد خبر: ۷۹۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 30 November 2019

 مخالف افزایش قیمت بنزین با این ساز و کار هستم (سهمیه باید اقلا 100 لیتر باشد و قیمت آزاد هم 2000تومن)

  • تا به حال کسی را فتنه گر خطاب نکرده ام . اما تلاش می کنم تا از این مکیال قضاوت که مورد استفاده حامیان احمدی نژاد در سال 88 قرار گرفت ، برای توصیف وضع امروز برخی ها نمایم.

نخستین افرادی که در سال 88 لفظ فتنه گر را  استفاده نمودند موافقان دولت احمدی نژاد بودند . چه اینکه آنروزها کیهان شریعتمداری و جوان فلان نهاد و .. هنوز متوجه بازی متوهمانه احمدی نژاد نشده بودند و ردیف دوستان همچنان قافیه دار بود. آنها کتاب ها نوشتند و مقاله ها چاپ کردند که فتنه گران گناهشان این است که جمهوریت نظام را هدف قرار داده اند و می خواهند با تحریک مردم عقبه مردمی نظام را از کار بیندازند و با بدعت خطرناک خود(ابطال انتخابات و انهدام محمود احمدی نژاد) راه را برای دخالت نیروهای بیگانه فراهم نمایند.آنها می گفتند رهبری نظام حمایت از دولت را بر همگان فرض و تکلیف نموده و بایستی مورد عنایت همه باشد و به قول رهبری مردم ایران باید در مقابل دشمنی های استکبار جهانی صدای واحد دشمن شکنی از خود بروز نماید. به زعم آنها ، اما فتنه گران که اتفاقا نفوذی آمریکا و انگلیس و موساد و .. هستند تلاش می نمودند این انسجام را بر هم بزنند .

حال این تصویر فتنه گری را بدون توجه به اسامی در ذهن خود حک کنید تا به غائله بنزین در دولت روحانی برسیم.

دولت روحانی با رای مردم به تنش زدایی خارجی بر سر کار آمد ، هرچند در مورد نحوه اجرای این سیاست و کم و کیف ایده دولت انتقادات زیادی بر او وارد است اما بهرحال رهبری به احترام جمهوریت ، با نرمش قهرمانانه مسیر را برای این مساله باز نمود.

برجام متولد شد اما با بدعهدی ترامپ که البته زمینه آن در دی ماه 96 توسط تندروهای مخالف دولت فراهم شده بود ، کشور را ( نه دولت را ) با مشکلات عظیم مالی و تجاری (قطع فروش نفت و  تحریم ) مواجه نمود. رهبری بعد از دی ماه 96 با قاطعیت (علیرغم انتقادات کلان به دولت) از دولت حمایت نمود و کسانی که در بلبشوی حوادث دی ماه بدنبال تنش زایی در داخل بودند تا خارجی ها برای اعمال فشار یا دخالت گستاخ تر شوند ، اظهار داشت:

برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چارچوب نقشه دشمن حرف می زنند و اقدام می کنند.

  آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.

قطعا غائله بنزین بسیار محدودتر از ماجرای دی ماه 96 است و مهم تر از آن تصمیم به افزایش قیمت بنزین نه در دولت بلکه در شورای عالی سران قوا (منصوب رهبری) تصویب شده است . بالاتر اینکه رهبری ، روز بعد از تصویب این قانون ، علنا و در پشت میکروفون از این امر حمایت نموده و بر حمایت از اجرای آن تاکید کردند .

حال این شما و این چارچوب امر فتنه که از گفتار و منش سیاسی موافقان احمدی نژاد در سال 88 بدست آمده است.

برای اینکه بحث مصداقی پیش برود ، مایلم چند سئوال مهم بپرسم تا خواننده در نهایت، خود قضاوت لازم را مبذول نماید .

در حالی که رهبری گفتند(سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود . من گفته بودم از تصمیمات سران قوا حمایت خواهم کرد).

اما  کسانی (مانند  نماینده مردم تبریز )در اوج تخاصم ایران با دشمنانی چون آمریکا ، و در شرایطی که دچار مشکلات داخلی هستیم ، راس جمهوریت (بالاترین مقام منتخب مستقیم توسط مردم ) را هدف قرار داده و درخواست استعفای دولت را می نمایند آیا فتنه گر محسوب میشوند یا خیر ؟آیا مخالفت با رهبری قلمداد نمیشود؟

آیا در شرایطی که برای هر مشکلی در کشور ، راه و روش منطقی و منطبق بر قانون وجود دارد، اینگونه شوهای سیاسی (درخواست استعفای دولت) نوعی حمایت تلویحی از  رقم خوردن سیاست های خیابانی نیست ؟ آیا اجبار رئیس جمهور به استعفا بدعت خطرناکی نیست که بعدها در همه دولت ها میتواند تکرار شود ؟آیا با این اوصاف دیگر  سنگ روی سنگ بند میشود؟ در شرایطی که کشور به آرامش نیاز دارد این نوع از سخنان تحریک کننده که هیچ کمکی به جمهوریت نظام نمی کنند ، مصداق کدام نوع از انواع عمل سیاسی است ؟ با رجوع به اظهارات حامیان احمدی نژاد در سال 88 قضاوت با شما که آیا این اعمال فتنه محسوب میشود یا خیر؟

البته ممکن است ایشان بگویند سخنان من قبل از فرمایش رهبری بوده است که بازهم محل اشکال خواهد بود چرا که نمایندگان مردم سیاست رهبری مبنی بر حمایت از جمهوریت نظام را می دانند و اگر نماینده ای بگوید از این منش رهبری اطلاعی نداشته است باید به حال او افسوس خورد.


نگارنده بر این باور است که استانداردی که برای متر و اندازه گیری موضوعی بنام فتنه در سال 88 توسط حامیان احمدی نژاد اختراع شد ، امروز بیشترین مصداق را در دل همین جریان انحرافی منتسب به احمدی نژاد ندارد. همانهایی که مدعی اند با امام زمان ارتباط دارند و دیگر نیازی به ولی فقیه ندارند. جریانی که بزرگانی چون میزتاج الدینی با درایت خود ، خود را از شر گرداب و منجلاب آن بیرون کشیدند اما برخی ها بخاطر چند برگ رای هنوز دل در گرو آن ساده لوحی دارند که با سیاست های پوپولیستی خود(علیرغم چند اقدام ارزشمندش) و تقابل های علنی خود با ولایت فقیه ( که اصل و اساس نظام است) کشور را دهها سال عقب برد.


غلامرضا منصوری  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار