مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفت: تولیدات این گروه صنعتی در پایان آبان‌ماه امسال به عدد ۲۱۱ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو رسید.
کد خبر: ۸۰۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 01 December 2019

حمید حاجی زاد منصور  گفت: در هشت ماهه امسال ۱۴۷ هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو در این شرکت در گروه پژو تولید شد که بیشترین تعداد خودروی تولیدی ایران خودرو را تشکیل می داد.

وی افزود: در همین مدت، ۲۸ هزار و ۶۲۵ دستگاه خودرو در گروه سمند، ۱۲۰ دستگاه سوزوکی، چهار هزار و ۳۰۸ دستگاه رانا، ۱۷ هزار و ۸۸۴ دستگاه دنا و هزار و ۲۲۴ دستگاه تندر (ال ۹۰) در ایران خودرو تبریز تولید شد.

وی همچنین گفت: در هشت ماهه سال جاری سه هزار و ۷۳۴ دستگاه هایما، دو هزار و ۱۳۱ دستگاه دانگ‌فنگ، یکهزار و ۴۶۷ دستگاه خودروهای گروه وانت و سایر محصولات و چهار هزار و ۹۳۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در این گروه صنعتی تولید شد.

اولین شرکت خودروسازی شمال غرب کشور با نام "ایران خودرو تبریز" در سال ۱۳۸۵ همزمان با عید سعید غدیر خم در کیلومتر ۳۰ جاده تبریز – آذرشهر کلنگ زنی شد.

این شرکت با هدف تولید یک خودروی کار و وانت تأسیس و در شهریور سال ۱۳۸۶ مورد بهره برداری قرار گرفت.

محصولات تولیدی این شرکت از بدو تأسیس تا اواخر سال ۱۳۹۳ وانت باردو بود که در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ تولید و مونتاژ این محصول از رده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو خارج و یک وانت بومی دیگر به نام "آریسان" که طراحی و اجرای پروسه های مهندسی و تولید آن تماماً توسط کارشناسان این شرکت صورت گرفت با طراحی منحصر بفرد خود جایگزین آن گردید.

در نیمه اول سال ۱۳۹۴ علاوه بر خط تولید و مونتاژ وانت آریسان، خط تولید و مونتاژ خودروی سواری سمند در دو نوع XU۷ و EF۷ طراحی و راه اندازی شد.

محصولات شرکت ایران خودرو تبریز در حال حاضر خانواده خودروی سواری سمند در دو کلاس مختلف ۷XU در نوع بنزینی و ۷EF در دو نوع بنزینی و دوگانه سوز و سورن معمولی و توربوشارز می باشدایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار