حضرت آیت الله مجتهد شبستری:
به گزارش تابناک تبریز؛ حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر(شهدای دولت) و مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت دومین شهید محراب، آیت الله شهید مدنی(ره) با تبریک دهه کرامت و ولایت، گفتند: شهادت یک میراث قدسی است که از اولیاالله و ابرار به انسان های شایسته منتقل می گردد.
کد خبر: ۸۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 22 August 2015


ایشان افزودند: این شهادت مخصوص زمان خاصی نبوده و از زمان هابیل تا زمان حضرت سیدالشهدا و تا امروز این امر برقرار بوده و مخصوص اولیاالله است.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی گفتند: طبق فرمایش حضرت امام علی(ع) به درستی که جهاد و عالی ترین مرحله آن یعنی شهادت، یکی از ابواب بهشت است که مخصوص اولیاالله بوده و هدیه ای برای آنان است.

ایشان اضافه کردند: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باب شهادت به سوی خیل کثیری از افراد باز شده است، چه در دوران انقلاب، چه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چه بعد از آن.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهادت از افراد عادی گرفته تا نخست وزیر و رییس جمهوری ادامه دارد، گفتند: دشمنان قسم خورده اسلام شهادت را راهی برای سد حرکت اسلام می دانند در صورتی که این شهادت ها و این ترور ها موجب ثبیت حرکت می شود.

ایشان با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفتند: منافقین کور دل به زعم خود می خواستند با به شهادت رساندن این افراد بزرگ این انقلاب را از حرکت باز دارند اما به لطف پروردگار موفق نشدند و موجب تثبیت و تحکیم وحدت در کشور شد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری گفتند: البته اگر این حادثه در سایر کشور ها اتفاق می افتاد و افرادی در سطح نخست وزیر کشته می شد، مقدمات فروپاشی آن کشور فراهم شده و آشوب و اغتشاش ادامه می یافت اما این کشور یک نظام مردمی و انقلابی بوده و با ترور این افراد آسیبی به این کشور عزیز نخواهد رسید.

ایشان اضافه کردند: وقتی نظام، نظام مردمی است نه نظام طاغوتی و دیکتاتوری، حتی اگر حادثه بزرگی هم اتفاق بیافتد به حرکت خود ادامه خواهد داد.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی گفتند: فقدان افراد بزرگی همچون شهیدان رجایی و باهنر یک مصیبت بزرگ است چرا که امثال این بزرگوران بسیار کم هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: دو عنصر کم حرفی و پرکاری از جمله ویژگی های برجسته شهید رجایی بود چرا که صرف ارائه آمار کار درستی نبوده و هنر نیست، هنر آن است که ضمن کم حرفی و پرکاری و به دور از ارائه آمار های کذایی، در صدد حل مشکلات کشور و مردم بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفتند: مرحوم رجایی وقتی می گفت من مقلد امام هستم واقعا مقلد ایشان بود و ذره ای انحراف در ایشان دیده نمی شد.

ایشان تصریح کردند: متاسفانه امروز برخی ها علی رغم این که بسیار می گویند ولایی هستیم و از مقام معظم رهبری بسیار یاد می کنند اما با خط و رسم ایشان زاویه دارند.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری گفتند: شهیدان رجایی، باهنر و مدنی ذوب در ولایت بودند و فقدان این بزرگواران یک مصیبت بزرگ برای جامعه اسلامی است.

ایشان افزودند: شهید رجایی به قدری در زندان طاغوت شکنجه شده بود که به هنگام سخنرانی در سازمان ملل آثار شکنجه خود را به تمامی افراد حاضر در جلسه نشان داده و گفته بود که این ها بخشی از آثار جنایات استکبار است که در این صورت گرفته است.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی گفتند: این بزرگواران در زمان حیات خود خدمات بسیاری را انجام دادند و با شهادت خود نیز عزت و بزرگی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

ایشان خاطرنشان کردند: در زمان بنی صدر خائن وضعیتی به وجود آمده بود که حق و باطل ممزوج شده بود اما با شهادت شهید بهشتی حجاب ها به کنار رفته و ماهیت پلید منافقین روشن گردید و این یکی از برکات شهادت است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفتند: گرچه شهیدان رجایی و باهنر جزو استوانه های نظام بودند اما با شهادت خود چهره بزک کرده منافقین را کنار زدند.

ایشان افزودند: امام بزرگوار(ره) در خصوص شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرموده اند: گمان نکنید که اینها از روی قدرت یک همچو کارهایی را انجام می دهند. یک بمب در یک جا منفجر کردن، یک بچه ۱۲ ساله هم می تواند او را بگیرد یک جایی بگذارد و خود او منفجر بشود. این قدرتی نیست. این کمال ضعف است. من ابن ملجم را از اینها مردتر می دانم؛ برای اینکه او آمد و در حضور مردم کار خودش را کرد و خداوند او را لعنت کند، و اینها آن مردانگی آن نامرد را هم ندارند و به طور دزدی یک کاری انجام می دهند و خودشان را اصلا ظاهر نمی کنند. اینهایی که از اینجا فرار کردند و از خارج دستور می دهند که مردم را اقتیال کنند و به طور دزدکی بکشند، اینها تز نامردهاست.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کردند: اینها به خیال خود می خواستند با ترور این عزیزان انقلاب را تخریب کنند اما موجب تثبیت این نظام شد.

ایشان افزودند: گرامیداشت ساروز شهادت این بزرگوران امری لازم و ضروری است و سال به سال باید بهترو پرشکوه تر برگزار شود.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی گفتند: این بزگرواران از پایه گذاران آموزش و پرورش بودند و امثال چنین افرادی اگر باشند قطعا تحول بسیار بزرگی در آن صورت خواهد گرفت.

ایشان اخلاص، تعبد، پرکاری و کم حرفی و ولایت مداری از جمله صفات برجسته شهیدان رجایی و باهنر خواندند و گفتند: اگر این صفات الهی در مسئولان کشور متجلی شود شاهد تحول عظیمی در کشور خواهیم بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفتند: منافقین کور دل به دستور آمریکای جنایت کار دست به چنین جنایاتی زدند و کردم باید متوجه این جنایات باشند.

ایشان در خاتمه با بیان اینکه جنایات آمریکا همیشه باید گوشزد شود، گفتند: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که با قبول برجامی که معلوم نیست چه در آنجا و چه در اینجا تصویب بشود یا نشود روابط با آمریکای بزرگ اصلاح نخواهد شد چرا که جنایات این شیطان بزرگی در طول انقلاب شکوهمند اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در طول این سی و چند سال از عمر انقلاب از یاد و خاطره این ملت نرفته و این جنایات و توطئه ها فراموش نشدنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار