نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز کارگر فرصت مناسبی برای تجلیل از تلاش ها و خدمات کارگران است، اما تنها با گرامی داشت این روز مشکل صنفی و معیشتی قشر زحمت کش کارگر حل نمی شود.
کد خبر: ۸۴۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 01 May 2020

 به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه و نمایندگان تشکل های کارگری با بیان اینکه قدردانی از این خدمات ارزشمند و اثرگذارن کارگران نباید به حرف های تکراری متمرکز شود، گفت: رونق و جهش تولید ملی با دستان توانگر کارگران محقق میشود و هر چقدر رونق تولید داشته باشیم و از کالای ایرانی حمایت کنیم می توانیم در برابر بیگانگان ایستادگی بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حل مشکلات کارگران افزود: اگر رونق تولید مورد انتظار مقام معظم رهبری محقق شود سردمداران آمریکایی و صهیونیستی از تحریم های نفتی و اقتصادی ناکام خواهند ماند. وی شرایط امروز جامعه در مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: در شرایط کنونی که برخی کسب و کار ها تعطیل و کارگران روزمزد بیکار شده اند، باید حمایت های معیشتی و کمک های مالی در قالب بیمه بیکاری در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق کارگران گفت: کارفرمایان و نمایندگان دولت میتوانند با بررسی این مصوبه، حقوق کارگران را متناسب با شرایط اقتصادی جامعه افزایش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه یکی از ضرورت های رونق و جهش تولید را ضرورت توجه بر اهلیت افراد در واگذاری صنایع و کارخانجات دانست و گفت: بی توجهی به اهلیت افراد امکان سوءاستفاده را به برخی سودجویان خواهد داد و تعطیلی مجموعه های تولیدی و تغییر کاربری آنها زیر پاگذاشته شدن حقوق کارگران را به دنبال خواهد داشت.

در این دیدار حسینی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سمساری مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان کارگری به بیان نکته نظرات خود درباره مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :