کد خبر: ۸۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 31 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی اطلاعیه‌ای در خصوص پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

* از رها سازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود، چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کنند.

* در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی خاکسترهای اضافی به محیط تخلیه نشود، چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد.
* به هیچ وجه در داخل جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده نموده و اجاق را با سنگ محصور کنید.

* پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (بوسیله آب یا مدفون کردن با خاک) رها نکنند.

*از انداختن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی جدا خودداری کنید.

* از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنید.
* از آتش و مشعل به عنوان منبع روشنایی در جنگل‌ها و مراتع بویژه در هنگام پیاده‌روی شبانه استفاده نکنید.

* از بازی کودکان با آتش به‌ویژه در مناطق جنگلی و مرتعی جلوگیری کنید.
* از حرکات نمایشی و تفریحی بوسیله آتش در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری شود.
* از تیراندازی هوایی و یا باهدف مشخص در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری کنید.

* هنگامی که موتور خودرو داغ است(پس از طی مسافت های طولانی) از توقف در مناطق مستعد آتش سوزی پرهیز کرده و پس از اطمینان از خنک شدن موتور اتومبیل در محلی عاری از پوشش گیاهی آن را به محل کمپ خود انتقال دهید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، در هنگام مشاهده آتش سوزی مراتب را با شماره‌های 33343513-۰۴۱ به این اداره کل اطلاع دهید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار