به گزارش تابناک تبریز از میزان، حجت الاسلام و الملمین درویشیان در جلسه شورای عالی قوه قضاییه پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک زن کرمانشاهی، اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع، هم سازمان بازرسی و هم دادگستری استان کرمانشاه ورود کردند.

وی به بیان چند نکته در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: در اینکه زمین اوقافی بوده و تصرف شده و کاربری آن فضای سبز است و ساخت و ساز در آن از هر جهت غیرمجاز بوده، تردیدی وجود ندارد، ولی برخورد مامورین شهرداری با این خانم و تعدادی از بستگانش که در محل حاضر بودند، غیرقابل قبول است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مطابق بررسی‌های سازمان بازرسی و دادگستری، ماموران شهرداری برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند که با همین عنوان، تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و قرار برای آن‌ها صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با بیان اینکه ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند، گفت: البته این افراد به دستور کلی یکی از سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه که سال گذشته و برای مدت یک سال صادر شده بود و هنوز مهلت آن به اتمام نرسیده، استناد کرده‌اند و این درحالی است که مجوز مذکور صرفا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده و برای تخریب نبوده که این موضوع هم یکی از موارد اتهامات است.

وی از صدور دستورات لازم به بازرسی استان کرمانشاه برای پیگیری موارد مشابه از برخورد‌هایی که شهرداری انجام می‌دهد، خبر داد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به تشریح پیگیری‌های سازمان بازرسی در مورد وضعیت آب شرب دهستان غیزانیه پرداخت و گفت: مطالعات در این زمینه از سال ۸۰ شروع و پروژه در سال ۹۴ با اعتباری که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته، آغاز شده است، ولی هنوز به بهره برداری نرسیده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها از کوتاهی‌های مسئولین مربوطه در حوزه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب و شرکت‌های نفت و گازی که این پروژه در مسیر آن‌ها بوده و به موقع اجازه اجرای پروژه را ندادند، حکایت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان خاطرنشان کرد: تاکید شده که تخلفات به صورت دقیق بررسی و مستند شود و برخورد لازم صورت گیرد.