نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت ارتباط بیش از پیش صنعت با دانشگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲ 01 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت  الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با فعالان بخش صنعت و اقتصاد استان به‌مناسبت روز صنعت تاکید کرد: باید ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درجنگ اقتصادی هستیم اما خودمان هنوز آن را آنچنان باور نکردیم، گفت: اگر در درون دولت برنامه‌ریزی شود و آرایش جنگ اقتصادی گرفته شود قطعاً مشکلات حل می‌شود اما آرایش جنگی در بخش اقتصادی و صنعت تا به حال اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان این‌که، انصافاً بخش صنعت و معدن در ایام کرونا بسیار خوش درخشید و در کشور سربلند کردند، افزود: مشکلات و مسائل مشترکی که اصناف صنفی کشور دارند، بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال نقشه راه واحد در صنعت کشور برای تعیین اولویت‌های لازم وجود ندارد و یک سری قوانین و مقررات متعدد متعارض وجود دارد که مقابل تولید و صنعت ایستاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: باید نقدینگی‌ها به سمت صنعت هدایت شده و بسیاری از مشکلات گمرکی داریم که باید حل شود. تمامی سازمانها باید برای اخذ مجوز در امر تولید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و همچنین تامین مواد اولیه مشکل بعدی است که باید رفع شود.

وی با بیان این‌که مشکلات متعدد مقررات مالیاتی و نحوه اجرای آن برای اهالی صنعت تحمیل شده است، لذا این مشکلات باید برطرف شود، افزود: باید مشکلات مربوط به وام‌های بانکی، لزوم وجود شعب تخصصی در دستگاه قضایی در حوزه صنعت، نظارت نشدن بر ارزهای تخصیص یافته برای واردات و مقررات و نحوه اجرای بیمه از دیگر مشکل های موجود است که نیاز به رفع دارد.

وی با بیان اینکه، متاسفانه سیاست مشخصی برای خصوصی‌سازی و تنظیم ساز و کار بازار وجود ندارد، افزود: عدم اصلاح قانون کار باعث کاهش راندمان تولید شده و ورشکستگی تولید کننده را فراهم آورده، از طرفی هم مشکل کمبود نقدینگی سود بانکی و تورم، هزینه‌های تولید را برای تولید کنندگان افزایش داده است؛ از این رو ایجاد یک سیستم شفاف و روشن برای جلوگیری از دخالت تشکیلات مختلف در صنعت اما با هماهنگی اهالی صنعت از ضروریات است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد تا کسری بودجه از بین برود، افزود: عدم توجه به تولید داخل و مشکلات خرید تکنولوژی از خارج از کشور، نبود مدارس حرفه‌ای پیشرفته برای تربیت تکنسین، کافی نبودن حمایت‌های صادراتی و پرداخت دیرهنگام جوایز صادراتی، عدم توجه کافی به صنایع کوچک و نیز گرایشهای شرکت‌های بزرگ دولتی به خرید خارجی و بی توجهی به تولید کنندگان داخلی برای توسعه اقتصاد ملی باعث عدم رونق تولید شده است که باید فکری به این مسایل کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: شما عزیزان در بخش صنعت باید همتاسازی و جانشین پروری کنید تا پس از شما رونق کشور به دست فرزندانتان ادامه یابد.مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی، گفت: با پیگیری‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان در حوزه صنعت و معدن بسیاری از مشکلات رفع شد و توانستیم بیشترین پروانه بهره برداری را صادر کنیم و باید گفت که سرمایه‌گذاری در این بخش به نحوه احسن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سه هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان فعالند و این واحدها اکثر از بخش خصوصی هستند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های مختلف با تغییر خط تولید توانستند ماسک مورد نیاز استان را تامین و با تأمین مواد اولیه توانستیم ظرفیت تولید را روزانه به ۷۰۰ هزار ماسک برسانیم.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار