وی خطاب به نمایندگان گفت: آن چه اتفاق افتد آن نبود که شما گفتید من  هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان با فریادهایی سعی در ایجاد اختلال در صحبت‌های ظریف را داشتند که قالیباف از آنها خواست نظم جلسه را به هم نزده و بعد از صحبت‌های او اخطار و تذکرشان را بیان کردند.

ظریف سپس ادامه داد: هر چه گفتم را از مقام معظم رهبری شنیدند که اگر دروغ بود ایشان گفتند صادق بودم و اگر راست گفتم ایشان گفتند شجاع هستم.

با این صحبت‌های ظریف باز هم نمایندگان با فریاد اجازه ادامه اظهاراتش را ندادند که در واکنش وزیر خارجه خطاب به آنها گفت: زیاد مزاحمتان نمی‌شوم از مهمان نوازیتان هم سپاسگزارم.

باز هم نمایندگان اجازه ادامه صحبت به ظریف را ندادند تا جایی که رئیس مجلس شورای اسلامی با بردن نام چند نماینده مجلس از آنها خواست سر جای خود نشسته و نظم مجلس را برهم نزند. نیک بین و کریمی قدوسی از جمله این نمایندگان بودند.

ظریف در واکنش به این اتفاقات گفت: ظاهرا نمایندگان دوست ندارند صحبت‌های من را بشنوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاست‌های آمریکا بایستند و جمهوری اسلامی در برابر سیاست‌های آمریکا ایستاده است. هفته قبل دیدید که در شورای امنیت چگونه در برابر سیاست‌های آمریکا ایستادم و کسانی که  قبلا هم در وزارت خارجه بودند همین گونه ایستادند. شما هم بایستید همه با هم می‌ایستیم اما باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهدافش استفاده کند. باید کاری کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را  در منطقه و جهان نهادینه کنیم. دو گانه سازی کاری از پیش نمی‌برد باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی  در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد.

وزیر خارجه تاکید کرد: باید از تمام امکانات برای بهبود معیشت مردم و قدرت ملی ایران استفاده کنیم.  شما هر چه می‌خواهید بگویید اما من و شهید سلیمانی هر هفته با هم جلسه داشته و هماهنگ کردیم هر چه در منطقه انجام دادیم با هماهنگی هم بود. آنهایی که شهید سلیمانی را می‌شناسند و با او دم‌خور بودند و آنهایی که با سید حسن نصر الله و مقاومت عراق و لبنان دم‌خور هستند، آنها می‌دانند که روابط ما چگونه بود، نه شما.

در این هنگام یکی از نمایندگان با فریاد به قالیباف گفت که ظریف با این صحبت‌هایش به نمایندگان توهین می‌کند و می‌گوید که نمایندگان نمی‌فهمند.

ظریف در واکنش گفت: من گفتم که آنها می‌دانند. بی‌جا می‌کنم که بگویم شما نمی‌فهمید، شما نماینده ملت هستید ملت ما فهیم است شما هم نمایندگان ملت فهمیم هستید و من در برابر نمایندگان ملت با کمال خضوع حضور پیدا می‌کنم، حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم. من وظیفه دارم از شما به عنوان نمایندگان مردم بزرگ ایران بشنوم و به گوش جان بشنوم و تشکر کنم. از انتقادات و حتی تندی‌های شما تشکر می‌کنم اما بدانید همه ما در یک کشتی هستیم آمریکا لیبرال، اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی و ضد انقلابی نمی‌شناسد رژیم صهیونیستی با کل  ایران و تمامیت اراضی ایران و جغرافیای ایران مخالف است و اصلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد. خودمان در این کشتی نشسته‌ایم و همه با هم در این کشتی هستیم. باید اقتصاد را با هم پیش ببریم.

مسئول دیپلماسی اظهار داشت: قسمت عمده اقتصاد ما بخش خصوصی است و ما در تمامی موارد بخش خصوصی را به عنوان موتور محرکه اقتصاد می‌شناسیم و معتقدیم باید به بخش خصوصی کمک کنیم برای همین در هر سفری که رفتم بخش اقتصادی را با خود بردم.  اگر هم سفر نمی‌روم چون کشورها آمادگی پذیرش ندارند در دوران کرونا بیشترین سفر وزیر خارجه را داشتم که به ترکیه، سوریه و روسیه رفتم و به عراق خواهم رفت. همکارانم به افغانستان رفته و روابط بین دولت افغانستان را اصلاح کردند. صلح بین افغانستان را پیگیری کردند در همسایگی بیشترین تلاش را انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله موفق می‌شویم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این که ترکمنستان مرزهایش را بسته و حتی اجازه ورود به هموطنانش را به خاطر کرونا نمی‌دهد ما نمی‌توانیم تغییر بدهیم همکاران من هر روز با کشورهای همسایه صحبت می‌کنند مرزهای ترکیه باز شده و بسیاری از مرزهای عراق و ارمنستان و آذربایجان، افغانستان و پاکستان باز شده و روابط با عمان و امارات متحده و کویت و قطر را باز کرده که اینها  فقط با دعا نبوده ما همواره معتقد بودیم که یک قدرت در دنیاست و نباید آمریکا را قدرت دانست. آمریکا را قدر قدرت ندانیم برجام تحمیلی بر آمریکا بود که تاریخ را آینده نشان می دهد برجام سند افتخار ایران همواره خواهد بود و ان‌شاءالله در تاریخ ثبت خواهد شد.ایسنا