به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت، کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر برخی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده منتخب گچساران و باشت مبنی بر اینکه کمیسیون تحقیق مدارک ارائه شده از سوی معترضان را بررسی ننموده است، بیانیه ای صادر کرد. 

متن بیانیه به شرح زیر است: 

باسمه تعالی

به دنبال مصاحبه و اظهارنظر برخی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون نماینده منتخب گچساران و باشت مبنی بر اینکه کمیسیون تحقیق مدارک ارائه شده از سوی معترضان را بررسی ننموده است موارد زیر را به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان محترم مجلس می رساند.

کمیسیون تحقیق در جلسه سه ساعته پس از استماع اظهارات معترضین و پاسخ نماینده مورد اعتراض و پس از تبادل نظر، نسبت به موارد اعتراضی، کمیته ای جهت بررسی و تحقیق تعیین کرد. کمیته تحقیق پس از دریافت گزارش مکتوب و مستندات نمایندگان معترض و پاسخ مکتوب نماینده منتخب مورد اعتراض وارد روند تحقیق و بررسی شد.

کمیته همه مراحل تحقیق را با حکم عدالت و انصاف و با رعایت بی طرفی انجام داد و تلاش نمود در حد وسع خود به همه عناوین اصلی اعتراض رسیدگی نماید. هرچند بر اساس آیین نامه مجلس شواری اسلامی(تبصره یک ماده 28) حوزه تحقیق شعبه و کمیسیون تحقیق نسبت به مواردی که شورای نگهبان رسیدگی نکرده و یا بعد از اعلام صحن انتخابات حادث شده است، می باشد. کمیته تحقیق جهت ارائه گزارش و بررسی فرآیند قانون پرونده با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جلسه تشکیل داد.

همچنین طی دو جلسه جداگانه با نمایندگان دستگاه های امنیتی، صحت و سقم مدارک و مستندات را مورد سوال و بررسی قرار داد.

اعضای کمیته تحقیق در چند جلسه داخلی عناوین اعتراضی و مدارک ارائه شده و پاسخ نماینده منتخب را تطبیق و مورد بررسی قرار دادند. برای احراز مواردی که در شورای محترم نگهبان بررسی شده بود، استعلامات صورت گرفته از سوی هیأت رئیسه مجلس مبنای کار کمیسیون تحقیق قرار گرفت. شورای محترم نگهبان در نامه دوم بازگشت به نامه شماره 440085/12/م مورخ 18/3/99 در خصوص آقای غلامرضا تاجگردون اعلام می نماید به غیر از دو مورد سایر موارد مستند ضمیمه نامه در پرونده مطرح بوده و هنگام رسیدگی به صلاحیت ایشان مورد بررسی قرار گرفته است. کمیته علاوه بر دو مورد مذکور برای پاسخگویی به سوالات اعضای کمیسیون تحقیق، سایر موارد را هم مورد بحث و بررسی قرار داد که گزارش شفاهی آن را در جلسه دوم کمیسیون تحقیق که بیش از سه ساعت و نیم طول کشید ارائه دادند.

در ارتباط با دو موردی که در شورای نگهبان مطرح نشده بود، مورد اول به بحث مدرک دکتری و دومی معرفی فردی برای خرید و ساخت سینمای دوگنبدان باز می گشت.

در مورد مدرک دکتری، بررسی های کمیته به اینجا رسید که مدرک ایشان که از کشور بلژیک گرفته، فاقد ارزشیابی است و خود ایشان نیز آن را قبول دارند ولی آقای تاجگردون با مدرک فوق لیسانس در انتخابات ثبت نام کرده و در تبلیغات انتخاباتی شخصا از عنوان دکتری استفاده نکرده اند هرچند طرفداران شان از آن استفاده کرده اند.

در مورد سینمای دوگنبدان نیز بررسی ها حاکی از این است که ایشان سرمایه گذاری را برای خرید و ساخت سینمای قدیمی دوگنبندان معرفی کرده لکن رانتی در واگذاری نبوده و نسبت فامیلی هم با نامبرده ندارد.

کمیته تحقیق، گزارش مکتوب خود را جهت استحضار رئیس محترم مجلس و اعضای کمیسیون تحقیق ارسال کرده است که در صورت صلاحدید هیأت رئیسه مجلس در اختیار نمایندگان مجلس قرار می دهند.

علی اصغر خانی
رئیس کمیسیون تحقیق