متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افزایش فوتی‌های کرونایی کشوربه عدد ۲۰۰ نفر، نتیجه مسافرت‌های بی رویه خرداد ماه است.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 08 July 2020

 

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما دکتر مسعود مردانی در گفتگوی تیتر امشب سه شنبه شب شبکه خبر افزود: شمار تلفات کرونا در ایران به ۲۰۰ نفر رسید و این عدد یک فاجعه است.

وی گفت: مریضی افراد کرونایی که اخیراً به "آی سی یو" منتقل می‌شوند؛ بسیار پیشرفته است و این بیماری شدیدترین قدرت واگیری را از بین همه بیماری‌هایی که تاکنون وجود داشته، دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: فردی که به کرونا مبتلا شده است باید قرنطینه واقعی را رعایت کند.

وی افزود: کرونای این روز‌ها نتیجه مسافرت‌های بی رویه خرداد است، چون بعد از مراعات فروردین و حتی ۱۳ بدر، کرونا کم شد و این نشان می‌دهد که اگر واقعی مسائل مربوط به قرنطینه و بهداشت را رعایت کنیم این بیماری فروکش می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه تقصیر‌ها به عهده مردم نیست، چون مردم دیگر خسته شده اند و بازگشایی‌ها در برخی اصناف مثل هتل ها، غذاخوری ها، کلاس‌های آموزشی و برگزاری عروسی‌ها در بیشتر شدن آمار کرونا تاثیر جدی دارد.

دکتر مردانی درباره واکسن بیماری کرونا نیز افزود: ۱۵۰ شرکت در پی کشف واکسن هستند و امید است که تا آخر سال میلادی در دسترس باشد؛ اما نباید به امید واکسن بود.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کوشش‌های جهانی برای واکسن انجام می‌شود، اما ما باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و به فاصله گذاری اجتماعی اعتقاد داشته باشیم.

وی افزود: دوره این بیماری ۱۴ روز است و علامت عمده برای درگیری ریه به کرونا، درد قفسه سینه، سرفه، تنگی نفس و تب است.

دکتر مسعود مردانی گفت: با هر عطسه و سرفه نباید سی تی اسکن گرفته شود و انجام سی تی تاثیری در بیماری ندارد.

وی افزود: برخی افراد که کرونا داشته اند، اما در آزمایش سلولوزی نشان داده نمی‌شود و همین موجب کوتاهی بیمار در رعایت موارد بهداشتی می‌شود و افراد بیشتری را از اطرافیان آلوده می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نباید کرونا با برخی بیماری‌های عفونی مقایسه شود، گفت: آنفلوانزا درمان و واکسن موثر دارد، اما کرونا ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار