فارس نوشت؛ باند مخوف سرقت در روزهای کرونایی با تلاش سبزپوشان نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی به دام افتادند، این باند تبحر در سرقت خودرو و مغازه و احشام داشتند که در یک سرقت دست به قتل هم زده‌اند
کد خبر: ۸۷۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 09 July 2020
 ۲۱ خرداد ماه سال جاری خبری مبنی بر قتل یک جوان بنابی توسط سارقان در رسانه‌ها منتشر شد. آن‌طور که عوامل انتظامی اعلام کردند، این جوان بخاطر مقاومت در برابر سرقت و دفاع از خانواده‌اش به قتل رسیده بود.

امروز، چهارشنبه، ۱۸ تیرماه، فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی برای تشریح ابعاد یک پرونده سرقت_ جنایت از خبرنگاران دعوت کرد؛ نشستی که در محوطه پلیس آگاهی تبریز و با حضور ۱۳ عامل سرقت و کالاهای مکشوفه اعم از خودرو، فرش و وسایل خانه برگزار شد.

سردار حسین عبدی در خصوص این پرونده گفت: تاکنون۱۳ نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند که به ۴۶ فقره سرقت خودرو، ۱۷ فقره سرقت احشام و ۳ سرقت از مغازه در تبریز اعتراف کرده اند که البته  تحقیقات در رابطه با احتمال وجود سایر مکشوفه‌ها وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه، ارزش این سرقت ها تاکنون در حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: سارقان غیربومی و از اهالی خارج استان بودند و بیشترین سرقت در حوالی اتوبان کسایی به علت سهولت مسیر انجام گرفته است.

در میان سارقان که با لباس‌های مخصوص زندانی‌ها رو به دیوار به صف شده‌اند، جوان ۲۵ ساله و حتی پیرمرد بالای ۶۵ سال هم دیده می‌شود.

از پدر تا پسر در بند زنجیر

آنطور که عوامل انتظامی می گویند اغلب این پیرمردان، سارقان کهنه‌کاری هستند که پسرانشان را هم به این کار کشیده‌ند و حتی اخیرا یکی از آنها به همراه دو پسرش دستگیر شده بود.

از سرقت تا قتل یک باند

قاتل که جوان حدودا ۳۲ ساله‌ای است، بعد از ارتکاب قتل قصد فرار از کشور را داشته که توسط پلیس دستگیر شده است.

دستانش را جلوی صورتش گرفته و درخواست دارد تا عکسی از چهره او منتشر نشود.

وقتی از او در مورد قتلی که انجام داده می پرسم، می‌گوید: من روز جنایت، برای دزدی نرفته بودم و فقط مست بودم و اصلا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، فقط یادم است که تیرهوایی زدم و به این فرد برخورد کرد و از این بابت خیلی متاسفم.

او ادامه می‌دهد: ۵ یا ۶ فقره دزدی انجام دادم که همه آنها سرقت احشام بود.

عوامل انتظامی به پای برخی از این سارقان زنجیر بسته اند. وقتی علت را جویا می شوم، یکی از پلیس‌های حاضر در محل می گوید: به نسبت سنگینی جرم و جلوگیری از خودزنی، فرار از این زنجیر پاها استفاده می‌شود.

جوان ۳۵ ساله ای که ریش های بلندی دارد را نشانم می‌دهد و می‌گوید: او یک شاه دزد است که هر نوعی خودرویی را زیر ۴۰ ثانیه باز می‌کند!

«اکثر این خودروها را که می بینید من باز کرده ام؛ تخصص من همین است، ولی باور کنید همه ما بدبخت‌هایی هستیم که آرزوی یک شبه پولدار شدن داشتیم». اینها را همان سارقی می گوید که به شاه دزد معرف است.

زیاده‌خواهی و طمع آنها را به این روزکشانده است

به گفته سردار عبدی، این سارقین از جمله افرادی هستند که توان جسمی بالایی دارند که می‌توانند با غیرت کار کنند ولی طمع و زیاده‌خواهی منجر شده تا به این روز بیافتند.

علاوه بر شناسایی و متلاشی این باند سرقت و قتل توسط پلیس، در هفته اخیر نیز ۱۰۵ کیلو تریاک در دو عملیات مجزا در تبریز و میانه کشف و ضبط شده است.

مواد مخدر کشف شده به همراه وافور در محوطه ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع شده است.

۵۰ درصد طلاق‌ها به خاطر اعتیاد

فرمانده نیروی انتظامی استان در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: مواد مخدر و اعتیاد منشا آسیب‌های اجتماعی بوده و حتی ۵۰ درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است.

سردار عبدی می افزاید: پس از اجرای ۲ عملیات مبارزه با مواد مخدر در طول هفته جاری در تبریز و میانه، ۱۰۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف، یک دستگاه خودرو توقیف شد و ۳ نفر هم دستگیر شدند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و شیشه در سطح استان کشف شده است و روزانه با خرده فروشان در سطح حوزه برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار