مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت : ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز با 250 غرفه بیست وسوم شهریور آغاز و بیست و هفتم این ماه در محل نمایشگاه های بین المللی به پایان می رسد .
کد خبر: ۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 06 September 2015
به گزارش تابناک تبریز فرزین حق پرست در نشست با خبرنگاران اظهار کرد : در این نمایشگاه 15 تشکل صنایع دستی نیز و 120 هنرمند از سراسر کشور شرکت می کنند .

وی افزود : فروش صنایع دستی و تولید زنده آثار هنری و صنایع دستی ،پیوند بیشتر بین حوزه صنایع دستی و گردشگری، ارتقای کیفی صنایع دستی، بازاریابی، معرفی هنرمندان، بازدید طراحان صنعتی و انتقال تجربیات از جمله اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه است .

وی با اشاره به ضرورت راه یابی صنایع دستی به زندگی مردم، گفت : همانطور که فرش ایرانی در زندگی مردم نفوذ کرده و به لحاظ فرهنگی نهادینه شده باید سایر رشته های صنایع دستی نیز معرفی و مورد استفاده بیشتر قرار گیرد .

وی همچنین اظهار کرد: میراث فرهنگی در خصوص احیای صنایع دستی فراموش شده استان اقدامات موثری مانند احیای رشته های سبدبافی کشسرای مرند،مسگری،میناکاری و پاپیه ماشه انجام داده و این رشته ها نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت .

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز از بیست وسوم تا بیست و هفتم شهریور ماه از ساعت 15 تا 21 در سالن امیرکبیر نمایشگاه های بین المللی این شهر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار