استاندار آذربایجان‌ شرقی از افتتاح بزرگراه تبریز-سهند در پایان آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 23 October 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با قدردانی از برگزاری منظم جلسات این شورا، اظهار داشت: خوشبختانه تفاهم و همدلی بسیار خوبی در بین اعضای این شورا وجود دارد که امیدواریم این روحیه، قوی‌‌تر از گذشته استمرار یابد.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و کرونا در بخش تولید و صنعت، گفت: با وجود تمام این فشارها، فعالان بخش خصوصی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی نقش بسزایی در خنثی‌سازی تهدیدهای دشمنان و تبدیل آن به فرصت دارند.

وی، خواستار حمایت واقعی از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی شد و افزود: قانون، فصل‌الخطاب تمام فعالیت‌هاست؛ اما باید توجه داشت که در شرایط فعلی اقتصاد کشور با تولیدکنندگان و جهادگران عرصه صنعت و تولید باید با لبه نرم قانون رفتار کرد.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به بخش خصوصی، متذکر شد: باید بیشتر از گذشته مراقب سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان از جمله بزرگراه تبریز-سهند اشاره و تصریح کرد: اتمام این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی ما از نخستین روز مسوولیت بود و پیشرفت فیزیکی آن در این مدت از 42 درصد به بیش از 98 درصد رسیده است.

پورمحمدی با اشاره به تأخیرهای پیش‌ آمده در افتتاح این پروژه، یادآور شد: این مسیر در زمان وعده داده شده، آماده بود تا زیر بار ترافیک برود، ولی با تاکید دادستانی برای تامین ایمنی هر چه بیشتر مردم، افتتاح پروژه را تا نصب گاردریل و تابلوهای راهنمایی به تأخیر انداختیم.

وی، ابراز امیدواری کرد که این پروژه در روزهای پایانی آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح ‌شود.

این شورا با دستور پیش از جلسه " طرح موضوع عدم تمدید توافقنامه مابین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خصوص صدور مجوز تغییر نام ( نقل و انتقال) قطعاتی از زمین‌های شهرک آخولا" همراه بود که استاندار آذربایجان‌شرقی پس از شنیدن سخنان طرفین این موضوع، قول مکاتبه با شرکت شهرک‌های صنعتی ایران برای تائید موافقت‌نامه و حل مشکل را داد.

بررسی دلایل تعویق و عدم اتمام پروژه‌های عمرانی استان اولین دستور جلسه شورای گفت‌وگو بود که با سخنان کارشناسی فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه پروژه‌های عمرانی همراه بود. استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه از ارجاع این موضوع به کارگروه امور فنی و عمرانی استان به منظور بررسی دقیق‌تر این موضوع خبر داد.

بررسی موضوع دریافت اجاره اراضی بسترهای مسیل از معدنکاران توسط شرکت آب منطقه‌ای دستور جلسه دیگر این شورا بود. استاندار آذربایجان‌شرقی پس از شنیدن سخنان طرفین این موضوع با تاکید بر اینکه نباید اجاره بهای جدیدی از معدنکاران دریافت شود، بیان کرد: حقوق دولتی در ابتدا یکبار از معدنکاران اخذ می‌شود که در ادامه نباید دوباره شاهد دریافت مبلغ دیگری باشیم اما هر کجا که مسیل رودخانه‌ها بسته شده، باید هر چه سریع‌تر باز شده و روند اصلاح شود.

موضوع دیگر نیز بررسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی و مشکلات مربوط به امور گمرکی صادرکنندگان بود که استاندار آذربایجان‌شرقی در این خصوص یادآور شد: برای رفع مشکلات گمرکی، می‌توان شاهد فعالیت گمرک‌ها در برخی ایام خاص هفته به صورت دو شیفته باشیم تا مشکلی بر سر راه صادرکنندگان ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار