رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان‌اینکه شهریه مدارس تیزهوشان نصف شهریه مدارس غیردولتی هر شهر است از سازمان بازرسی وزارت آموزش و پرورش خواست تا به تخلف این مدارس در قالب دریافت شهریه‌های غیرقانونی ورود کند.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 13 April 2021

به گزارش تابناک تبریز، مهدی اسماعیلی در مورد ارائه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی مدارس تیزهوشان برای ثبت‌نام دانش آموزان نخبه، حتی بیش از 18 میلیون تومان به عنوان حق ورودی دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از مراکزی که باید به آن توجه مضاعفی شود، مدارس تیزهوشان هستند که در آنها دانش‌آموزان نخبه کشور تحصیل می‌کنند.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید نخبگان قادر به ارتقا کشور هستند در حوزه‌های مختلف هستند، کما اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت حمایت همه جانبه از آنها تاکید فرموده‌اند، بنابراین ما باید در راستای تاکیدات رهبری، حمایت همه جانبه از جامعه نخبگان را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات امنای مدارس تیزهوشان باید نصف شهریه مدارس غیردولتی هر شهر به عنوان حق ورودی این مدارس تعیین شود. هرچند بنده فی‌نفسه معتقدم باید از دانش‌آموزانی که نخبه هستند در تمام زمینه‌ها حمایت شود و باید به جایی برسیم که به‌جای اینکه از والدین آنها شهریه‌ای را دریافت کنیم از آنها به‌طور ویژه حمایت کنیم.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: به دنبال بررسی‌هایی که انجام شده، مشخص شد بسیاری از کرسی‌های دانشگاه‌ها توسط نخبگان به دست می‌آید، ضمن اینکه توسعه کشور مرهون تلاش‌های این نخبگان بوده که آینده‌سازان میهن هستند.

 

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر تخلفی توسط مدارس تیزهوشان صورت گرفته است، باید توسط بازرسان وزارت آموزش و پرورش بررسی شود و به هیچ‌وجه نباید مبالغ غیرقانونی از والدین این دانش‌آموزان اخذ شود. بنابراین این گزارش باید به سازمان بازرسی این وزارتخانه ارجاع داده شود تا به این موضوع رسیدگی کند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار