رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند خبرگزاری اصولگرا: کلاب هاوس باتلاق اصلاح طلبان است / عضو هیات رئیسه مجلس: فقط رئیسی می‌تواند کشور را نجات دهد / واکنش کنعانی مقدم به اظهارات اخیر نماینده، ولی فقیه در سپاه و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ 14 April 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واعظی: نشانه‌هایی از اتفاق نطنز داریم که نشان می‌دهد اسرائیل پشت آن بوده

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ فروردین) هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره غنی‌سازی ۶۰ درصد و پیام آن به جهان، اظهار داشت: درباره غنی‌سازی ۶۰ درصد طبیعی است که پیام فعالیت‌های ما، پیام صلح‌آمیز است و همه این اقدامات طی یادداشت به آژانس اعلام و هدف آن مشخص می‌شود، بنابراین اهداف ما صلح‌آمیز است. وی افزود: از سوی دیگر هرچه مذاکرات طولانی می‌شود فشار تحریم بیشتر می‌شود و علی‌رغم اینکه دولت جدید آمریکا اعلام کرده فشار حداکثری ترامپ شکست خورده، اما با حفظ تحریم‌ها نشان می‌دهد همان راه را ادامه می‌دهد. رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: هم چنین ما نشانه‌هایی از اتفاق اخیر نطنز داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی پشت آن بوده است؛ تصمیم گرفتیم راجع به زنجیره «آی‌آر ۶» و غنی‌سازی ۶۰ درصد کار‌هایی را انجام دهیم.

تکذیب ادعای برخی نمایندگان درباره خسارات نطنز

سارا فلاحی رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، در تشریح بازدید برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت: به دنبال اختلال در سیستم برق رسانی سایت هسته‌ای نطنز چند تن از اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متشکل از ابراهیم عزیزی، وحید جلال‌زاده، جواد کریمی قدوسی و بنده از این سایت بازدید کردیم. فلاحی با تاکید بر اینکه شیطنت رسانه‌ای صهیونیست‌ها و ادعای حجم بالای خسارت در نطنز، ناشی از شکست آن‌ها در رسیدن به اهداف تروریسم هسته‌ای‌شان است، گفت: دانشمندان و متخصصان ایرانی در نطنز با صلابت و امیدواری بیشتری در حال ارتقای توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند. نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: اعلام خرابی‌ها و خسارت‌های فراوان در نطنز توسط برخی نمایندگان نیز ناشی از گمانه‌زنی و احتمالات بوده و این اظهارنظر‌ها مبتنی بر بازدید‌های میدانی و کارشناسی نبوده است.

ضرغامی: اگر رئیس جمهور شوم، خلاف هر کاری که روحانی کرد را انجام می‌دهم

عزت‌الله ضرغامی: من روحانی نیستم، اگر رئیس جمهور شوم هرکاری روحانی کرد من خلافش را انجام می‌دهم. مدیریت ریموتی یکی از مشکلات آقای روحانی بود. ضرغامی تصریح کرد: مسکن مهر ضمن اینکه مثبت بوده، ولی باید اصلاح شود. طرح من برای مسکن مهر پلاس است. دولت درحق مسکن مهر نامردی کرد و برای رد این طرح در جهت اجرای آن قدمی بر نداشت. من به سرعت خدمات رفاهی مسکن مهر را راه‌اندازی می‌کنم. وی در پاسخ به سوالی گفت: خیلی از کسانی که احمدی نژاد را می‌کوبند به خاطر کار‌های خوبش می‌کوبند، من طرفدار احمدی نژاد نیستم و بیش از یک سال است که او را ندیده‌ام. هیچ صحبت انتخاباتی بین من و احمدی نژاد برقرار نشده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: سال ۸۴ و ۹۲به قالیباف رای دادم، ۹۶به رئیسی، من هروقت قالیباف بوده به ایشان رای دادم، ۱۴۰۰ولی به خودم رای می‌دهم. ضرغامی افزود: اولین برنامه من امنیت غذایی است.

احمدی‌نژاد پیشنهاد معاون اولی به فائزه را رد کرد

دفتر محموداحمدی نژاد با صدور اطلاعیه ای ادعای مطرح شده از طرف فائزه هاشمی رفسنجانی را قویا تکذیب کرد. فائزه هاشمی شب گذشته در کلاب هاوس گفته بود: «احمدی نژاد به من پیشنهاد معاون اولی برای انتخابات 1400 داد. من قبول نکردم، چون سال 88 را نمی توانم فراموش کنم. درخواست ائتلاف داد، اما قبول نکردم.» او افزود: «احمدی نژاد به من پیشنهاد مناظره دادند، اما من قبول نکردم.» دفتر احمدی نژاد در واکنش به این اظهارات اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم شریف می رساند:

مطالب منتشرشده در رسانه ها منسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون اولی از سوی دکتر احمدی نژاد به ایشان، قویا و به طور کامل تکذیب می گردد."

فائزه هاشمی: پنج تا 6 سال پشت کنکور بودم

فائزه هاشمی با حضور در اتاق «مصطفی فقیهی» در کلاب هاوس گفت: احمدی نژاد به من پیشنهاد معاون اولی برای انتخابات ۱۴۰۰ داد. من قبول نکردم، چون سال ۸۸ را نمی‌توانم فراموش کنم.

از دانشگاه ازاد اخراج شدم؛ شکایت کردم، به نفع من حکم داده شد.
* الان هم البته دانشگاه به من اجازه ورود نمی دهد.
* پنج تا 6 سال پشت کنکور بودم؛ اگر قرار بود از رانت استفاده کنم، همان سال اول باید وارد دانشگاه می شدم.
* به نظرم آقای خاتمی رهبر نامناسبی برای جریان اصلاح طلب نیستند اما در صورت نیاز می توانند تغییر کنند.
* در حزب کارگزاران، من مجددا ثبت نام نکردم اما خودشان من را ثبت نام کردند و رای دادند.
* مشکلم رد صلاحیت شورای نگهبان نیست، مشکلم عملکرد اصلاح طلبان است که رای نمیدهم چون انتهای عمل ما میشود آقای روحانی!

چهره اصلاح طلب: باید منتظر یک معجزه باشیم

عضو حزب اعتماد ملی عنوان کرد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می توانست امید بخش باشد بعد از این باید در انتظار یک معجزه باشیم.«اسماعیل گرامی مقدم»، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا، در رابطه با عدم حضور سید حسن خمینی در انتخابات و وضعیت اصلاح طلبان پس از غیاب او عنوان کرد: آیت الله سید حسن خمینی سرمایه بزرگی برای کشور، نظام، مردم و اصلاح طلبان است و تاکید مقام معظم رهبری بر عدم حضور او هم نشان از تاثیر او است.او افزود: اگر سید حسن خمینی تمایلی به شرکت ندارد و یا اگر به گفته خودش رهبری صلاح ندانسته تا ایشان به انتخابات بیاید بر عرصه انتخابات تاثیر می گذارد. این مسئله به معنی نامزد نداشتن اصلاح طلبان نیست و یا اینکه اصلاح طلبان حالتی انفعالی خواهند داشت و انتخابات را رها می کنند.گرامی مقدم خاطرنشان کرد: ما عقیده داریم هر اتفاقی که می افتد باید در صندوق رای بیفتد. به همین دلیل نامزدهای دیگر اصلاح طلب می توانند وارد انتخابات شوند و رقابت داشته باشند. در این راستا منتظر می مانیم تا چهره ای شناخته شده تر از اصلاحات وارد انتخابات شود و مردم برای رفع مشکلات به او اعتماد کنند. اما یقینا با ورود چهره ای مثل حسن خمینی به انتخابات، آوردن مردم به صحنه آسانتر بود.

دیدگاه عطریانفر در مورد کاندیدای اصلاح طلبان برای 1400

عطریانفر از اصلاح طلبان معروف در مصاحبه ای با روزنامه شرق بر این عقیده است که ظریف، جهانگیری، پزشکیان می توانند کاندیدای اصلاح طلبان در 1400 باشند.عطریانفر در این مصاحبه درباره کاندیدایی که می تواند اجماع نخبگان را در پی داشته باشد گفت: ظریف، جهانگیری، پزشکیان که اجماع نخبگانی روی این افراد بعید نیست. اگرچه بنا به‌ دلایل منحصربه‌فرد، چهره‌ای مانند آقای سیدحسن خمینی می‌تواند در موقعیتی متفاوت و ممتازی در جایگاه رفیع‌تری مطرح باشد.

واکنش کلانتری به خبر صدور حکم انفصالش از خدمت

رئیس سازمان محیط زیست به انتشار اخباری مبنی بر حکم انفصال از خدمت وی واکنش نشان داد.عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر صدور حکم انفصال از خدمت وی، اظهار داشت: این چیزها را شما می‌سازید.کلانتری در پاسخ به این سوال که آیا این خبر صحت دارد؟ عنوان کرد: اگر صحت داشت اینجا چه کار می‌کردم.

واکنش واعظی به گلایه‌های وزیر بهداشت: مردم ریاکاری‌ها را تشخیص می‌دهند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: عصبیت‌ها و هیجانات و بیان نکاتی که بسیاری از آن نیز با واقعیت‌ها مطابقت ندارد، جز اینکه روان جامعه را دچار آسیب می کند و اختلال به وجود مییآورد، هیچ کارکرد دیگری ندارد. همه ما باید در این نوع بحران‌ها آرامش خود را حفظ کنیم و از تناقض‌گویی، اتهام‌افکنی و سیاسی کاری و فرافکنی دوری کنیم. مردم شاهد و ناظر رفتارهای ما هستند و دوگانگی ها و ریاکاری ها را تشخیص می دهند.وی با بیان اینکه نباید تصور کنیم که به صرف بیان موضوعات از طرف ما، اقناع عمومی صورت می گیرد و انگشت‌های اتهام به سوی دیگران کج می شود، گفت: اینطور نیست. به همین دلیل بهتر است همه با جان و دل از قایقی که همگی در آن نشسته‌ایم حفاظت کنیم و در هیچ کجای آن به بهانه‌های واهی و انگیزه‌های شخصی و سیاسی منفذ ایجاد نکنیم.واعظی خاطرنشان کرد: نباید اینطور شود که توفیقات در کرونا متعلق به یک دستگاه و در زمان خیزش بیماری دستگاه های همکار را مقصر قلمداد کنیم. همه با هم در توفیقات و مشکلات شریک هستیم.

سید حسن خمینی عزادار شد

مهندس مرتضی طباطبایی فرزند مرحوم آیت الله العظمی سلطانی طباطبایی و برادر همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی بود، پس از طی دوره ای بیماری صبح امروز دار فانی را وداع گفت.مرحوم طباطبایی که در دهه های گذشته مدتی شهردار تهران بود، در سال 1359 نیز با حکم مرحوم آیت الله مهدوی کنی ابتدا به عنوان فرماندار مشهد و سپس قائم‌مقام وزیر کشور در انجمن شهر تهران ایفای مسئولیت کرد.آن مرحوم همسر خانم فرشته اعرابی نوه امام راحل بود.

هشدار محسن رضایی: کشور دچار آلودگی امنیتی شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حادثه نطنز را رخدادی حیثیتی برای کشور دانست و گفت: کشور دچار آلودگی امنیتی شده و این آلودگی طی سال اخیر شدت پیدا کرده است.محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در مورد حادثه نطنز توئیتی از سوی شما منتشر شد که در آن بر ضرورت سالم سازی امنیتی تاکید شده بود، هشدارهایی هم در مورد جاسوس های اقتصادی دادید، توضیحی در این زمینه می‌فرمائید که هشدارهایی که دادید به معنای خطر است یا تحلیل شما است؟» اظهار داشت: کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور.وی افزود: قبل از این، از اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است و قبل از آن چند ریز پرنده مشکوک آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معمولا در دنیا هم چنین قاعده‌ای وجود دارد که هر ۱۰ سال، ۲۰ سال کل سیستم را پاکسازی امنیتی می‌کنند و نوعی سالم‌سازی امنیتی را به وجود می‌آورند. ما مدت‌ها است که این کار را نکرده‌ایم و شاید ۳۰ سال گذشته است و این سالم‌سازی امنیتی به وجود نیامده است.رضایی در پاسخ به این سوال که «این موارد در این هشت سال تشدید شده یا از قبل بوده است؟» گفت: از ۱۰ سال پیش تاکنون این موارد تشدید شده است.

توصیه امیری‌فر به رئیسی و قالیباف

فعال سیاسی اصولگرا گفت: باید به چهره های جدید راه داد، مردم به چهره جدید بیشتر اقبال می کنند چون معتقدند چهره های تجربه شده امتحان خودشان را پس داده اند. توصیه می کنم آقایان قالیباف و رئیسی در مسئولیت های خودشان ادامه دهند و چهره ای دیگر بیاید و مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده بگیرد.

سخنگوی جبهه پایداری: سعید جلیلی می‌تواند از گزینه‌های جریان انقلاب باشد

سخنگوی جبهه پایداری درباره گزینه این جبهه برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای سعید جلیلی از نیروهای ارزشی، پاک و وفادار به انقلاب اسلامی است و می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد.مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره مطالب منتشر شده از این جبهه درباره آقای سعید جلیلی گفت: نگاه ما به آقای جلیلی نگاه ارزشی و اعتقادی است و ایشان از نیروهای پاک و وفادار به انقلاب اسلامی است و می‌تواند یکی از گزینه‌های جریان انقلاب برای انتخابات 1400 باشد.وی افزود: ما فعلا گزینه‌ها را به‌صورت قطعی بررسی نکرده‌ایم و نتایح بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد اما فعلا هیچ‌کسی گزینه قطعی ما نیست.متقی‌فر هم‌چنین گفت: مواضع سخنگو تنها موضع رسمی جبهه پایداری تلقی می‌شود.

واکنش کنعانی مقدم به اظهارات اخیر نماینده ولی فقیه در سپاه

فعال سیاسی اصولگرا گفت: درصورتی که اختلاف‌نظری میان برخی فرماندهان سپاه در این رابطه وجود دارد، باید ابتدا به جمع‌بندی برسند و موضع مشترک خود را اعلام کنند تا احیانا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.روزنامه اعتماد نوشت: حسین کنعانی‌مقدم، چهره سیاسی اصولگرا که سال 62 پس از طی مراحل قانونی استعفا و منفک شدن از سپاه پاسداران جهت ورود به عرصه انتخابات، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اعلام کاندیداتوری کرده، درباره سازوکار درون‌سازمانی سپاه برای ورود اعضای این نهاد نظامی به عرصه سیاست و انتخابات گفت: «آنچه مسلم است کسانی که جزو امرای ارتش و سپاه هستند، باید مراحل را طی کنند و آن‌گاه وارد بحث کاندیداتوری شوند.» او ضمن تایید اینکه این دست مسائل در سپاه معمولا زیرنظر نمایندگی ولی‌فقیه دنبال می‌شود، می‌گوید: «کسی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود، قطعا موردحمایت احزاب و جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند بگوید که گرایش جناحی ندارم یا کار سیاسی انجام نمی‌دهم.» این چهره سیاسی دارای پیشینه نظامی بر لزوم شفاف‌سازی در این رابطه تاکید کرده و با بیان اینکه باید به ‌نحوی عمل شود که «خدایی ناکرده حقی از سردار محمد ضایع نشود»، معتقد است که باید موضع اخیر نماینده ولی‌فقیه در سپاه که معاونت سیاسی را دارای وجاهت قانونی در این رابطه معرفی کرد، مورد توجه قرار گیرد و بر این پایه عمل شود. کنعانی‌مقدم می‌گوید: «درصورتی که اختلاف‌نظری میان برخی فرماندهان سپاه در این رابطه وجود دارد، باید ابتدا به جمع‌بندی برسند و موضع مشترک خود را اعلام کنند تا احیانا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد.»

عضو هئیت رئیسه مجلس: فقط رئیسی می‌تواند کشور را نجات دهد

عضو هئیت رئیسه مجلس یازدهم گفت: آقای رئیسی در انتخابات قبل حدود 16 میلیون رای آورد و در حال حاضر هم براساس تخمین‌ها، این رأی دو برابر شده است و نظرسنجی ها چنین چیزی را نشان می دهد.با اطمینان می‌گوید تشکیل دولت به ریاست آیت الله رییسی می تواند کشور را از وضعیت فعلی خارج کرده و اداره قوه مجریه به ریل اصلی برگرداند. می‌گوید اعتماد مردم به رییسی در بالاترین حد ممکن است و وی طبق نظرسنجی ها در صدر قرار دارد.این‌ها اظهارات احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و دبیر هیات رئیسه مجلس است. او معتقد است دولت روحانی با نوع نگاهش به مسائل، کشور را زمین‌گیر کرده و برای این ادعایش هم شواهد مثال متعددی را با عدد و رقم ارائه می‌دهد. در طرف مقابل، با اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه، برای همه معلوم شده است که پشت پرده تخریب های 4 سال قبل علیه او چه بوده است.

خبرگزاری اصولگرا: کلاب هاوس باتلاق اصلاح طلبان است

خبرگزاری راه دانا نزدیک به اصولگرایان با اشاره به نشست شب گذشته فائزه هاشمی در کلاب هاوس نوشت:چند روز از آغاز فراگیری پلتفرم کلاب هاوس در ایران می گذرد و بخشی از فعالان فضای مجازی و چهره های سیاسی مشتاقانه سعی دارند که اتاق های گفت و گوی کلاب هاوس رونق خود را حفظ کند.در این میان اما شاید بتوان کلاب هاوس را باتلاق اصلاح طلبان نامید، چرا که طی هفته گذشته دو گفت و گوی جنجالی در آن میان اصلاح طلبان رخ داد؛ مورد اول تنش میان کرباسچی، تاجزاده و جلایی پور بر سر مشارکت در انتخابات و ... بود که عمق اختلاف میان اصلاح طلبان را به نمایش گذاشت.مورد دوم اما گفت و گوی شب گذشته فائزه هاشمی در اتاق گفت وگوی یکی از خبرنگاران اصلاح طلب بود؛ وی در این گفت و گو در اظهاراتی که بعضا از سوی حاضرین در بحث، متناقض قلمداد می شد، چندین با اختلافات عمیق میان اصلاح طلبان را نمایان کرد.وی در بخشی از این گفت و گو به عقیده برخی تیر خلاص را به عملکرد اصلاح طلبان نیز زد و تاکید کرد که «مشکلم برای رای ندادن شورای نگهبان نیست، بلکه به دلیل عملکرد اصلاح طلبان رای نمی دهم»

دلیل سقوط پهپاد هسا مشخص شد

روابط عمومی شرکت هسا متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره پهپادی که امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در اصفهان سقوط کرده بود، اطلاعیه ای صادر کرد.متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
«صبح امروز یک فروند پهپاد کوچک علمی - آموزشی متعلق به یک شرکت دانش بنیان که با همکاری این صنایع در حال تست پروازی بوده است در هنگام انجام تست به دلیل نقص فنی و علیرغم فعال شدن سامانه بازیابی چتر، با کابل برق برخورد کرده و دچار آتش سوزی شده است.
این حادثه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.»

امام: مناظره‌ای بین فقهای شورای نگهبان و سید حسن خمینی برگزار شود

حواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران در توییترش نوشت: اگر واقعا دانستن را حق مردم می‌دانیم برای آگاهی جامعه درخصوص صلاحیت علمی (فقهی) سیدحسن خمینی پیشنهاد می‌گردد مناظره‌ای با حضور فق‌های شورای نگهبان و ایشان برگزار تا مردم نسبت به اقدامات شورای نگهبان بهتر داوری نمایند.

رویترز: بازرسان آژانس امروز از نطنز بازدید کردند

منابع خبری اعلام کردند که بازرسان آژانس انرژی اتمی امروز از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کردند.خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (چهارشنبه) اعلام کرد که بازرسان آژانس امروز از سایت هسته‌ای نظنز بازدید کردند.خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز بامداد امروز در پیامی توییتری خبر داد که بر اساس گفته منابعی، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به سایت هسته‌ای نطنز خواهند رفت.سایت هسته‌ای نطنز طی روزهای اخیر شاهد رویدادهای بوده است که اولین آن، روز یکشنبه با حادثه خرابکاری در تاسیسات غنی سازی روبرو شد.پس از آن نیز، مقامات جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه خبر دادند که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد خود برای آغاز غنی سازی 60 درصد در سایت هسته‌ای نطنز را اعلام کرده‌اند.«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی 60 درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار